Toon posts:

vraag over bios en usb bord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok ik wil een usb toetsenbord gaan kopen maar ik weet niet of het in men bios op enable staat. dus een aantal vragen.

1) als ik men bios reset ga ie dan zoeken naar de instellingen die dan 100% werken dus dan men usb toetsenbord en muis dan werkt

2) kan ik win xp opnieuw installeren met usb muis en toetsenbord van boot. werkt je muis en toetsenbord dan wel als het nog niet in je bios enabled heb.(hij laad toch alle drivers in het begin van win xp setup)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
1. Als je je bios reset, dan zullen alle instellingen naar de standaardwaarden teruggaan. Ik denk dan dat USB Keyboard enable juist op disable gaat staan, maar dat zou per moederbord kunnen verschillen.

2. Als je geen USB Keyboard support hebt, of iets wat er op lijkt, kan je het keyboard pas gebruiken wanneer Windows geladen (en dus ook de USB drivers van muis en toetsenbord) wordt. Concreet betekent dat, dat je dus niet met je USB keyboard in je BIOS kan komen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
1) Bij mijn MSI K7T Turbo werkt mijn USB toetsenbord direct na het BIOS flashen, bij mij geen probleem dus, maar dat zal volgens mij afhangen van de BIOS.

2) Same als hierboven, dat zal misschien afhangen van je BIOS. De meeste BIOSsen hebben wel ondersteuning voor een USB keyboard of USB mouse, staan deze opties er is er dus goede ondersteuning voor en kan je gewoon je USB toetsenbord in DOS/Windows XP gebruiken. Anders is de support voor je toetsenbord alleen in Windows zelf, dus dan hangt hij af van de drivers die Windows heeft voor USB-keyboard support. Dan kan je ook niet in je BIOS.

edit:

Moet blackd weer eerder zijn hoor :+

Verwijderd

Topicstarter
maar in de windows setup als ie dan gaat booten dan staat er toch loading keybord drivers dan kijkt hij toch eerst welke keybord je heb usb ofzo en dan kan ik hem toch gewoon gebruiken in de win xp setup

edit:

ik zie nu wel in men mobo boekje
onboard usb function
usb function for dos

maar ik weet niet of deze op enable of disable staan
ik heb wel is een keer een webcam aangesloten en hij dee het zonder in de bios te kl*ten.

• Laurent
  • Niet online
Op zaterdag 11 mei 2002 21:34 schreef stringlover het volgende:
maar in de windows setup als ie dan gaat booten dan staat er toch loading keybord drivers dan kijkt hij toch eerst welke keybord je heb usb ofzo en dan kan ik hem toch gewoon gebruiken in de win xp setup
Dat weet ik niet zeker, (ik kom ook niet veel in WOS :+) maar als dat er staat zal hij hoogst waarschijnlijk hem ook gewoon intializen (en werkend maken dus) in de setup, ik weet wel dat Windows98 tijdens de setup geen USB-mouse support heeft ingebakken (dat heb ik kunnen ervaren :{) en waarschijnlijk ook geen USB-keyboard support.

[edit]
Muhahaha, nu lekker eerder blackd >:)
[/edit]

• blackd
  • Niet online
Op zaterdag 11 mei 2002 21:34 schreef stringlover het volgende:
Ja, dan worden (volgens mij) de USB drivers geladen, en kan je van je USB keyboard gebruik maken. Je kan er dan alleen niet mee in de BIOS, tenzij je USB support in je BIOS hebt zitten.
Op zaterdag 11 mei 2002 21:33 schreef Aikeleer het volgende:
edit:

Moet blackd weer eerder zijn hoor :+
;) Nu was jij eerder..
Maar 't gaat hier over een WinXP installatie toch, dan heb je dus geen last van 't ontbreken van USB mouse / keyboard support in Win98 setup.

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Meestal wordt er ook een verloopstekker naar Ps2 meegeleverd.
Gebruikt die dan als ie via de usb niet werkt.
Als je klaar bent met installeren dan plug je hem in de usb port.

talkin' is cheap, people follow like sheep

• Laurent
  • Niet online
Op zaterdag 11 mei 2002 21:36 schreef blackd het volgende:

[..]
;) Nu was jij eerder..
Maar 't gaat hier over een WinXP installatie toch, dan heb je dus geen last van 't ontbreken van USB mouse / keyboard support in Win98 setup.
Nee, maar dan weet hij dat alvast :). Ik weet zeker dat het niet zo is bij de Win98 setup :)

Verwijderd

Topicstarter
shit shit shit shit.

ik heb alle boot in men bios uitgezet
dus niet meer boot floppy disk of boot cd-rom.

WEET IEMAND WAT IK NU MOET DOEN
want ik heb een opstart fout, dus dan moet ie booten voor repair. maar aangezien ik dat uit heb gezet. :'(

kut kut kut kut :( :(

(sorry voor het gescheld)

kunnen de computerwinkels geen ps2 poorten maken :)

Verwijderd

Tijdens opstarten een keer op esc drukken,als het goed is krijg je een keuze opstartmenu.
suc6

Verwijderd

Topicstarter
waar ongeveer moet ik op esc drukken met men usb toetsenbord. als ie in het begin gaat kijken wat ik allemaal geinstalleerd heb.
Op zaterdag 11 mei 2002 21:54 schreef flippie.ff het volgende:
Tijdens opstarten een keer op esc drukken,als het goed is krijg je een keuze opstartmenu.
suc6

Verwijderd

Als ie de harddisk en zo weergeeft.

Verwijderd

Topicstarter
en wat kan ik dan allemaal doen.
????

Verwijderd

Kijk eerst of het werkt,en geef dan ff wat feedback.
Als het goed is wijst het zichzelf.
suc6

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het mensen

als ik nou een vriend van me mijn hdd van 40gb geef en hem er win xp op laat zetten. dan kan ik toch mijn toetsenbord gebruiken :) want in het bios heb ik denk ik toch niks meer te zoeken maar zou die optie kunnen

een vriend men hdd geven win xp erop laten zetten hij geeft die hdd weer terug ik plug hem weer in en ik kom weer in windows en als het goed is dan moet mijn usb toetsenbord dan toch werken.

dus hoef ik niet men mobo weg te gooien

MAAR ZOU DAT KUNNEN

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Verwijderd

Ongelofelijk.

Verwijderd

Tenzij je vriend absoluut dezelfde configuratie heeft,zal het niet werken nee!!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Jongens.
ook al gebruik je een USB keyboard, je hebt altijd de mogelijk heid om in de bios te komen.
bovendien hebben vrijwel alle nieuwe pcs iets dat legacy support genoemd wordt, dus je USB muis, keyboard en floppy werken ook gewoon in dos en in de bios (tenzij je een kutmobo hebt).

• blackd
  • Niet online
Op zaterdag 11 mei 2002 23:25 schreef Terw_Dan het volgende:
Jongens.
ook al gebruik je een USB keyboard, je hebt altijd de mogelijk heid om in de bios te komen.
bovendien hebben vrijwel alle nieuwe pcs iets dat legacy support genoemd wordt, dus je USB muis, keyboard en floppy werken ook gewoon in dos en in de bios (tenzij je een kutmobo hebt).
Precies, als je geen support in je BIOS hebt voor USB keyboard/mouse, is het erg lastig om in je bios te komen.

Pagina: 1