Toon posts:

Zoekscripts voor PHP

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand waar ik zoekscripts kan vinden die met php werken, waar ik tekst uit een invoerveld uit de database kan halen, gesorteerd op bepaalde waarden.
Ik ben een newby, dus weet niet echt hoe het werkt allemaal :)

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik quote uit een vorige post (van jou):
Ikzelf heb ook voor een klant een enorme shop gebouwd, waarna ik dus op hetzelfde probleem stuitte. Bij ons zat het probleem al direct bij het installeren van cURL.
Nu zou ik toch zeggen dat als je dat al kan .. dat je dan ook dit wel zelf kan oplossen. toch :? >:)

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 21:23 schreef Grum het volgende:
Ik quote uit een vorige post (van jou):
[..]

Nu zou ik toch zeggen dat als je dat al kan .. dat je dan ook dit wel zelf kan oplossen. toch :? >:)
waarschijnlijk met zo'n super zelf shopmaak progie :+

Verwijderd

Topicstarter
Haha, nee hoor, heb ik niet gepost, ik heb daar werkelijk geen verstand van, alleen een beetje html basis kennis, :( maarruh mijn broertje die weet er veel van, werkt ook bij webhostng bedrijf, dus die zal dit wel gepost hebben (cookies he)
maar weten jullie het nu of niet?

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 21:27 schreef jantje171282 het volgende:
Haha, nee hoor, heb ik niet gepost, ik heb daar werkelijk geen verstand van, alleen een beetje html basis kennis, :( maarruh mijn broertje die weet er veel van, werkt ook bij webhostng bedrijf, dus die zal dit wel gepost hebben (cookies he)
Ik zou zeggen vraag het aan je broertje :)

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 21:27 schreef jantje171282 het volgende:
Waarom vraag je het dan niet aan je broertje?

Voor de rest: www.hotscripts.com

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
en dan nog, zelf wat proberen enzo kan toch ook geen kwaad

(enneh xtentic: :X ;))

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Eigenlijk is het een script reqeust maar toch reageer ik :)

1. (dit is met meerdere kolommen (www.phpfreakz.nl)
PHP:
1
<?<html><head><title>Zoeken in meerdere kolommen</title></head><body><form><?php////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// Zoek.php////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// Deze zoekmachine geeft de mogelijkheid tegelijkertijd in meerdere// kolommen van de database te zoeken. Tevens splitst hij de// woorden, gescheiden door in dit geval spaties of een +-teken,// zodat de woorden niet achter elkaar in de database hoeven te// staan.// Als laatste de mogelijkheid te kiezen of de woorden allemaal// moeten voorkomen of niet. Het splitsgedeelte is niet van mij,// Chris Flink is waarschijnlijk de auteur.// Zelf heb ik de zoekmachine uitgebreid met een verdeling over// meerdere pagina's, sorteerknoppen boven de kolommen en het// aantal gevonden resultaten, zie hiervoor// http://www.relimyst.nl/bibliotheek/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// Voer hier de juiste gegevens in om een databaseconnectie te maken.$host='www.mijnhost.nl';$user=''; // Niet altijd nodig.$pass=''; // Niet altijd nodig.$databasenaam='mijndatabase';$tabelnaam='mijntabel';$sorteren_op='een_kolomnaam'; // Geef aan op welke kolom gesorteerd moet worden.// PHP hernoemt de variabele zodat deze weer vrij komt voor gebruik,// tenzij deze niet bestaat. Dan krijgt deze de waarde "Typ hier de trefwoorden".// Dit wordt in het zoekveld weergegeven.if (IsSet($vraag)){                $zoek = $vraag;}else{                $zoek = "Typ hier de trefwoorden";}// Dit zorgt ervoor dat de AND / OR buttons geselecteerd blijven. Standaardwaarde is AND.if (IsSet($andor)){    if ($andor == "OR")    {                    $orchecked = "checked";    }    else    {                    $orchecked = "";    }    if ($andor == "AND")    {                    $andchecked = "checked";    }    else    {                    $andchecked = "";    }}else{                $andchecked = "checked";                $andor = "AND";}?><form>    <input type="hidden" name="actie" value="zoeken">    <input type="text" name="vraag" size="25" value="<?php echo "$zoek"; ?> " onfocus="Javascript:if(this.value=='Typ hier de trefwoorden')this.value='';">&amp;nbsp;&amp;nbsp;<INPUT TYPE=SUBMIT value="Zoek!"><P>    <input type="radio" name="andor" value="AND" <?php echo "$andchecked"; ?>>&amp;nbsp;Alle woorden moeten voorkomen<br>    <input type="radio" name="andor" value="OR" <?php echo "$orchecked"; ?>>&amp;nbsp;Alle woorden mogen voorkomen</form><?php$db = mysql_connect("$host","$user","$pass") or die("Database error!");mysql_select_db("$databasenaam",$db);// Dit zijn de kolommen in de database die doorzocht moeten worden.// Voer zoveel velden als nodig in, het aantal maak niet uit.$velden_array = array ('kolom1', 'kolom2', 'kolom3');if($actie == "zoeken") // Als er op Zoek! is gedrukt, wordt de query opgebouwd.{                $zoeksplits = split ('[ +]', $zoek); // De woorden opdelen in partjes.                $aantal_woorden = count($zoeksplits); // Hoeveel woorden zijn het?                $aantal_in_velden_array = count($velden_array); // Hoeveel velden zitten er in de array?// Alle variabelen nulstellen.                $array_teller = 0; // Deze loopt de array stap voor stap door.                $i = 0; // Deze loopt de woorden een voor een door.                $status = 0; // Deze geeft alleen de eerste keer nul.                $query = "SELECT * FROM $tabelnaam "; // Dit is het eerste stukje van de query.// Deze loops bouwen de query.    while ($array_teller < $aantal_in_velden_array)    {        while ($i < $aantal_woorden)        {            if ($status == 0)            {            $veld = $velden_array[$array_teller];                    if ($array_teller == 0)                    {                    $query .= " WHERE"; // Voeg WHERE toe aan de query.                    }            $query .= " $veld LIKE '%$zoeksplits[$i]%' ";            $status = 1;            }            else            {            $query .= " $andor $veld LIKE '%$zoeksplits[$i]%' ";            }        $i++;        }            if ($array_teller < $aantal_in_velden_array-1)            {            $query .= " OR ";            }    $i = 0;    $status = 0;    $array_teller++;    }// Nu alleen nog sorteren.$query .= "ORDER BY '$sorteren_op'";}else{// Bij de eerste keer niets weergeven.$query = "SELECT * FROM $tabelnaam WHERE eenveldnaam LIKE 'nietsweergevenaub'";}// Haal de gegeven uit te de database.$resultaat = mysql_query("$query",$db);echo "<table>";while ($mijnrij = mysql_fetch_row($resultaat)){printf("<td>%s</td><td>%s</td><td>%s</td></tr>\n", $mijnrij[3], $mijnrij[7], $mijnrij[8]);}echo "</table>";?></body></html>?>

2. (www.webfanaat.nl)
PHP:
1
<?mysql_connect("", "", "");mysql_select_db("");/* We gaan er van uit dat de row "id" bestaat in de tabel*/$waarinzoeken = "Artikelen"; // waar in zoeken (naam)$tabelnaam = "artikelen"; // de naam v/d tabel waar in gezocht moet worden$where = "artikel"; // de naam van de row waar in gezocht moet worden$url="http://www.webfanaat.nl/index.php?pagina=artikelen/lees&amp;id="; /* waar heengegeaan moet worden als er resultaten zijn */$order_by ="id DESC"; // hoe de resultaten te ordenen$titel = "titel"; // de naam van de row waar de titel in staatecho "<form action=\"zoeken.php\" method=\"post\">";echo "<b>Zoeken in de $waarinzoeken</b><br><br>"; echo "<input type=\"hidden\" name=\"waarzoeken\" value=\"$tabelnaam\">";echo "Zoeken naar:<br>";echo "<input type=\"text\" name=\"zoekwoord\" size=\"20\" maxlength=\"20\"><br>";echo "<input type=\"submit\" name=\"submit\" value=\"Zoeken\">";echo "</form>";if($submit) {if ($zoekwoord == "") { echo "Je hebt geen zoekwoord ingevuld!";}else { $select = "SELECT * FROM $tabelnaam WHERE $where LIKE '%$zoekwoord%' ORDER BY$order_by"; $query = mysql_query($select); $aantal = mysql_num_rows($query); if($aantal <"1") {echo"Er zijn geen resultaten, probeer een ander zoekwoord"; }else { if ($aantal == "1") {echo "Er is 1 onderwerp gevonden voor je zoekopdracht<br><br>";}else {echo"Er zijn $aantal onderwerpen voor je zoekopdracht<br><br>"; }}while ($list = mysql_fetch_array($query)) { $bericht ="$list[$where]"; $bericht = htmlspecialchars($bericht);if (strlen($bericht) >= "500") { $bericht = substr($bericht,0,500); $bericht = "$bericht..."; }echo"<a href=\"$url$list[id]\"><b>$list[$titel]</b></a>"; echo"<br>$bericht<br><br>"; }} }?>

3. (www.webmensen.nl)
download: klik hier

Zo dat zijn er wel voldoende he? ;) veel suc6

Verwijderd

Topicstarter
thnx,
en mijn broertje is niet thuis, die ligt zichzelf in de kroeg lam te zuipen, en dat ga ik ook doen, als ik hiermee klaar ben
mzzl

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Hoi,
deze thread gaat dicht :)
Dit is wat wij noemen een scriptrequest en die mogen hier niet.
P&W is gericht op het zelf maken van dingen en in het oplossen van problemen die daarbij kunnen ontstaan.
Kijk bijvoorbeeld eens op www.hotscripts.com of in de P&W faq.
Zie voor discussies: [topic=411717/1/25]

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.