Toon posts:

[CM] Cooler?

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
goed, ik heb vanmiddag me koeler van me proc eraf getrokken en helemaal schoongemaakt daarbij ook die koelpasta verdwijder, en kwam er daarna achter dat ik dat zakje weg had gegooig |:(

maar goed, de temps verschillen bijna niet

tis een AMD XP1500+ die idle 52 graden is en stressed de 58 haalt, cooler is een neolec, klo*eding

nu mijn vraag;
wat is beste cooler voor mijn proc? graag met temps erbij dus niet zomaar iets roepen

ik heb vooronder, achterin boven en linkerzijkant koeler zitten (merkloze voedingsbende, case temp 37 graden idle 40 stressed)

graag suggesties met gegronde redenen!

Verwijderd

Topicstarter
search leverde me weinig op en ik wil graag bewijzen zien van gebruikers

• J-rom
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2025
gebruik de search

• J-rom
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2025
Op zaterdag 11 mei 2002 21:17 schreef J-rom het volgende:
gebruik de search
leverde dat weinig op?? nou okeej, dan zal ik een tip geven. Een Alpha blok met papst fan.. vriend van mij heeft dat op 38 stressed ( xp1600+) .. tja.. voor de rest, ik zou wat meer zoekwoorden gebruiken, want hier zijn al TIG topics over geweest

/edit -> HUH ik heb mezelf gequote.. ik wilde editten :+

Verwijderd

Topicstarter
eeeeuh, er zijn zoveel alpha blokken en papst fans :(

Verwijderd

Topicstarter
come on ppl

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 21:51
Als je veel te veel geld hebt om uit te geven -> Swiftech MCX462 + Delta FFB 80HP ding... Beste luchtkoeling op dit moment. Temps kan je nooit goed zeggen, hangt af van de kamertemperatuur, airflow, ruimte in je kast, etc. etc.
Kijk ook ff naar tests op www.tweakers.net -> zoekfunctie naar coolers/koelers ofzo.

Verwijderd

Sinds vanmiddag draait hier een Swiftech MC462-A met een Delta HP fan op mijn Duron 800 @ 881 Mhz. Dit ter vervanging van een Coolermaster met een 80 mm fan.
De resultaten:

Coolermaster met 80mm fan @ 12V: 39 graden. (rumoerig)
Swiftech met Delta HP 80mm @ 12V: 29 graden. (takkeherrie)
Swiftech met Delta HP 80mm @ 7V : 33 graden. (stil)

Alle resultaten zijn stressed.

Conclusie :o :)

/edit casetemp 24 graden, 4 casefans @ 7V

Verwijderd

Topicstarter
ziet er erg :9~ uit!!!

meer sugeesties nog?

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 19:28
Alpha pal 8045T past maar op zeer weinig mobo's, zelf ga ik een delta 120hp (190 cfm dBA 59 :D ) in de onderkant van mn case stoppen (case op die voetjes zetten en gat 12cm erin) en via een darm of pvc buis/darm combo de lucht van onderaan de cpu block naar boven laten blazen, eerst ff 4 gaten in de cheapo koelermeester boren en stevig vast zetten (klem is :r ), denk echter wel dat ek dan meteen een gesimuleerd stofzuiger geluid heb 8-)

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

Ik heb een amd 1333 @ 1500 mhz met een Coolermaster cm51ch stressed 25 en idle 18 graden.... PIep PIep PIep PIep MEP "/me :Kutwekker"

Maare wat ik wil zeggen is dat iedereen hier wel blij wat kan roepen maar dat zegt bijna nix. Ga is op zoek naar wat cooler roundups. das de enige manier die echt zin heeft. Want dan worden meerdere koelers gestest in een zelfde situatie, op een zelfde mobo, met dezelfde sensor, met dezelfde airflow, met dezelfde omgevings temperatuur en dus dezelfde afwijking.

Want als mij al wel is opgevallen verschillen de temps nogal is gemeten met het ene mobo en het andere.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 21:24 schreef LilBW het volgende:
eeeeuh, er zijn zoveel alpha blokken en papst fans :(
Op zaterdag 11 mei 2002 21:55 schreef LilBW het volgende:
come on ppl
Pas op! Zo gaat het hier niet. Als je te lui bent om zelf ook es wat op te zoeken, dan zul je het (hier) niet ver schoppen. Over deze onderwerpen zijn al tigduizend topics geweest, die allemaal terug te vinden zijn.
En dat gekick en onvriendelijk vragen naar hapklare informatie is ook niet de bedoeling!

[search=beste koeler]
[search=goede temp]

Verwijderd

voor mijn case mod had ik een 120x120x38 mm fan in mijn zijkant zitten een 80x80 voorin en een aantal die het eruit halen toen had ik met mijn apha 8045 met een sunon fan(2.6watt) erop en wed mijn xp1700@1615 idle 31 graden en tressed 37 graden :P :P :P

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Op zaterdag 11 mei 2002 23:39 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

[..]

Pas op! Zo gaat het hier niet. Als je te lui bent om zelf ook es wat op te zoeken, dan zul je het (hier) niet ver schoppen. Over deze onderwerpen zijn al tigduizend topics geweest, die allemaal terug te vinden zijn.
En dat gekick en onvriendelijk vragen naar hapklare informatie is ook niet de bedoeling!

[search=beste koeler]
[search=goede temp]
liever een newbie dan een n00b :(
je hoeft niet meer te vragen, alle antwoorden staan er al, als je nog makklijker wil zijn, ga je naar oc-shop.nl en zoek je het duurste koelblok voor je amd en de duurste 80mm fan.

veel suc6, maar zelfs dat zal wel te veel zijn, zal het ook nog moeten bestellen voor je :7

Check mijn knowledge base!

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 23:39 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

[..]

[search=beste koeler]
[search=goede temp]
euh..waar slaat dit op :( dit vind ik een beetje dom.
Hij vraagt wat geef dan gewoon antwoord, of GEEN antwoord maar niet zoals jij dat doet.

[edit/]hij is hier nog ook redelijk nieuw [edit/]

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 23:14 schreef Interstice het volgende:
Ik heb een amd 1333 @ 1500 mhz met een Coolermaster cm51ch stressed 25 en idle 18 graden.... PIep PIep PIep PIep MEP "/me :Kutwekker"

Maare wat ik wil zeggen is dat iedereen hier wel blij wat kan roepen maar dat zegt bijna nix. Ga is op zoek naar wat cooler roundups. das de enige manier die echt zin heeft. Want dan worden meerdere koelers gestest in een zelfde situatie, op een zelfde mobo, met dezelfde sensor, met dezelfde airflow, met dezelfde omgevings temperatuur en dus dezelfde afwijking.

Want als mij al wel is opgevallen verschillen de temps nogal is gemeten met het ene mobo en het andere.
Waarom denk jij dat ik de verschillen laat zien tussen twee koelers, dus dezelfde situatie, op eenzelfde mobo, met dezelfde sensor, met dezelfde airflow, met dezelfde omgevings temperatuur en dus dezelfde afwijking? :7

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 23:44 schreef garnage het volgende:

[..]

euh..waar slaat dit op :( dit vind ik een beetje dom.
Hij vraagt wat geef dan gewoon antwoord, of GEEN antwoord maar niet zoals jij dat doet.

[edit/]hij is hier nog ook redelijk nieuw [edit/]
Dank je wel :* Ruim een half jaar vind ik niet echt nieuw, zeker als je naar postgeschiedenis gaat kijken.
Ik maak hem gewoon duidelijk dat naar dit soort informatie vragen niet hoeft. Hier kan je buiten GoT om al heel veel over vinden, en op GoT nog meer. Daar hoeft geen topic over te worden gestart. En daar komt dan nog het gekick na een half uur en het onvriendelijke bij. Dit is IMO iig beter dan dat z'n topic gesloten wordt, en de moderators hem (voor de zoveelste keer) op de regels moeten wijzen.

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 23:55 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Dank je wel :* Ruim een half jaar vind ik niet echt nieuw, zeker als je naar postgeschiedenis gaat kijken.
Ik maak hem gewoon duidelijk dat naar dit soort informatie vragen niet hoeft. Hier kan je buiten GoT om al heel veel over vinden, en op GoT nog meer. Daar hoeft geen topic over te worden gestart. En daar komt dan nog het gekick na een half uur en het onvriendelijke bij. Dit is IMO iig beter dan dat z'n topic gesloten wordt, en de moderators hem (voor de zoveelste keer) op de regels moeten wijzen.
ja... je zegt het zelf als iemand het tegen hem zegt doet een modje het daarom zijn ze erook.
Als iedereen het tegen iedereen gaat zeggen dan hoefen die modjes ook niet meer :( :( :( beetje onlogisch

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 23:57 schreef garnage het volgende:

[..]

ja... je zegt het zelf als iemand het tegen hem zegt doet een modje het daarom zijn ze erook.
Als iedereen het tegen iedereen gaat zeggen dan hoefen die modjes ook niet meer :( :( :( beetje onlogisch
Als ik hem toch normaal op de regels wijs, hoeven daar toch helemaal geen moderators aan te pas te komen. Je moet ze niet zien als een soort politie, maar als toezichthouders. Als users zo met elkaar kunnen communiceren is dat toch veel beter? IMO iig wel. Ik ga nu ophouden met deze discussie, en zal me verder uit het topic houden.

Verwijderd

Topicstarter
ok, ten 1e;

sorry dat ik schijnbaar onvriendelijk deed volgens sommigen, zo is het niet bedoeld

en wat bedoel je precies met "de zoveelste keer" ???

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Op zondag 12 mei 2002 03:32 schreef LilBW het volgende:
ok, ten 1e;

sorry dat ik schijnbaar onvriendelijk deed volgens sommigen, zo is het niet bedoeld

en wat bedoel je precies met "de zoveelste keer" ???
van die modjes, dat er altijd wel van die n00bs komen en van die vragen stellen waar tig topics van zijn. daarvoor hebben ze de search uitgevonden...

dus wat doen de n00bs, maken topic laten iedereen hun aars dood zoeken, gelukkig doet haast niemand dit meer, en is dus het einde van het liedje, mod sluit topic, en voor de zoveelste keer zegt de mod, gebruik de search, of zoek of whatever...
sim-pel

oja,
n00bs = mensen die niet willen zoeken :r
newbies = mensen die nog nieuw zijn maar [b][u]wel[/b][/u] willen zoeken. (en dus moeite willen doen)

dus, ga maar beetje zoeken in dit topic, daar staan weeral tig antwoorden :)

Check mijn knowledge base!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 12:02
Ik gebruik een simpel Spire Kooler, 40 graden stressed met }:O

Verwijderd

Koop die nieuwe coolermaster HHC-001, kwa prijs kwaliteit is ie nu de beste koeler.

Verwijderd

toch echt wel een searchvraag :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.