Een HD van 810MB uit een 386 bevat belangrijke info. Hoe kan ik deze disk met een pentium (win 98)lezen?? Wat kan de reden zijn dat ie niet te lezen is?
leest eerst is ff wat de topicstarter schrijft.Op zaterdag 11 mei 2002 20:54 schreef Rempage0611 het volgende:
kan
Staan de jumpers voor master/slave wel goed?
1. Jumpersettings op de schijf goed zetten
2. Computer uit
3. Stroom eraf
4. Aansluiten op de IDE kabel
5. Aansluiten op de stroomkabel
6. Stroom erop
7. Computer aan
8. Schijf instellen in de BIOS
9. Naar windows en overzetten die bestanden.
2. Computer uit
3. Stroom eraf
4. Aansluiten op de IDE kabel
5. Aansluiten op de stroomkabel
6. Stroom erop
7. Computer aan
8. Schijf instellen in de BIOS
9. Naar windows en overzetten die bestanden.
Hoe is die oude schijf ingedeeld?Op zaterdag 11 mei 2002 21:04 schreef schilpy het volgende:
De disk wordt door windows wel herkent, maar kan hem niet lezen.
FAT16/FAT32/NTFS/enz.
Welk OS stond op de 386?
alleen DOSOp zaterdag 11 mei 2002 21:06 schreef GaMbiNo het volgende:
[..]
Hoe is die oude schijf ingedeeld?
FAT16/FAT32/NTFS/enz.
Welk OS stond op de 386?
Leest de nieuwe BIOS m wel op dezelfde manier als de oude? Daarmee bedoel ik dat een schijf die op de oude PC met bijvoorbeeld CHS wordt gebruikt, dat ook op de nieuwe doet.
Zou kunnen zijn dat de Pentium m met een nieuwere methode wil bereiken, bijvoorbeeld LBA. Zorg dat die settings tzelfde zijn i.i.g.
Zou kunnen zijn dat de Pentium m met een nieuwere methode wil bereiken, bijvoorbeeld LBA. Zorg dat die settings tzelfde zijn i.i.g.
Bij 810 MB kun je volgens mij geen CHS meer gebruiken, CHS was t/m 512 MB als ik me niet vergis.Op zaterdag 11 mei 2002 21:55 schreef Sfynx het volgende:
Leest de nieuwe BIOS m wel op dezelfde manier als de oude? Daarmee bedoel ik dat een schijf die op de oude PC met bijvoorbeeld CHS wordt gebruikt, dat ook op de nieuwe doet.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Pagina: 1