Goedkope 73 Gb Cheetah SCSI schijf

Pagina: 1
Acties:

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03 21:12
Ik ben bij een winkel een 73 Gb Seagate Cheetah tegengekomen voor onder de 300 euro. Volgens mij is dit spotgoedkoop of niet? Zeker voor een nieuwe.
Zijn er nog type Cheetah schijven die ik beter niet kan kopen (herrie, warmte, performance), bijvoorbeeld oudere types?? Zo ja, welke types zijn dit (type nummer)?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:52
wel kijken of het SCSI 160 is he ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op zaterdag 11 mei 2002 20:50 schreef wezep het volgende:
Ik ben bij een winkel een 73 Gb Seagate Cheetah tegengekomen voor onder de 300 euro. Volgens mij is dit spotgoedkoop of niet? Zeker voor een nieuwe.
Zijn er nog type Cheetah schijven die ik beter niet kan kopen (herrie, warmte, performance), bijvoorbeeld oudere types?? Zo ja, welke types zijn dit (type nummer)?
73 GB Cheetahs zijn in een desktop echt gigantisch :9~ .

Zorg er alleen wel voor dat de koeling in je kast goed is en je dempingsmateriaal gebruikt want ze loeien wel aardig.

• wezep
Is zo'n 73 Gb uitvoering te vergelijken met een 18 Gb??
Zo ja, ik vind dat deze schijven helemaal niet heet worden: gewoon warm en ik hoor ze ook helemaal niet, zeker niet vergeleken met een oude 4,5 Gb 7200 rpm SCSI disk.

Maar zijn er nu mensen met ervaringen met deze disken, welke types kan ik beter wel en welke niet kopen???

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op zondag 12 mei 2002 18:34 schreef wezep het volgende:
Is zo'n 73 Gb uitvoering te vergelijken met een 18 Gb??
Zo ja, ik vind dat deze schijven helemaal niet heet worden: gewoon warm en ik hoor ze ook helemaal niet, zeker niet vergeleken met een oude 4,5 Gb 7200 rpm SCSI disk.

Maar zijn er nu mensen met ervaringen met deze disken, welke types kan ik beter wel en welke niet kopen???
waarschijnlijk gaat het ook om een ouder type, die is wat hoger als een gewone hdd!! (ongeveer net zo hoog als 2 disken op elkaar)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

voor 300 euro moet je niet nadenken! kopen dat ding!..
dat betaal je ook voor 18GB scsi schijven dus..

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
uitkijken dat ze geen fibre channel zijn.
dan heb je een goedkope schijf maar dan wordt het nogal duur om ze aan te sluiten.

• Zwelgje
Op zondag 12 mei 2002 20:11 schreef CB het volgende:
voor 300 euro moet je niet nadenken! kopen dat ding!..
dat betaal je ook voor 18GB scsi schijven dus..
gaat er dan geen belletje rinkelen?

mischien zijn het wel 'blauwe maandag' schijven waarvan ze blij zijn dat ze ze kunnen verkopen...

motto: 'trust but verify' :)

• wezep
Heb net deze schijf besteld. Natturlijk weet ik ook wel dat dit ontzettend goedkoop is, maar bij deze zaak heb ik al wat vaker gekocht. Garantieproblemen werden toen perfect opgelost. Zodra ik deze schijf binnen heb horen jullie het.

• Zwelgje
Op maandag 13 mei 2002 16:17 schreef wezep het volgende:
Heb net deze schijf besteld. Natturlijk weet ik ook wel dat dit ontzettend goedkoop is, maar bij deze zaak heb ik al wat vaker gekocht. Garantieproblemen werden toen perfect opgelost. Zodra ik deze schijf binnen heb horen jullie het.
dan ben ik zekers benieuwd,

je post hier het resultaat? overigens hoe heet het bedrijf?? (of mag ik dat niet vragen?)

• wezep
Nou de schijf is binnen. :P
De eerste bestelling is helaas niet geleverd: de schijf was er niet meer. Het duurde wel anderhalve week voordat ik dit te horen kreeg.
Afgelopen weekend stond dezelfde schijf weer op die site: typenummer gevraagd: st373405lc. Voor de niet kenners van Seagate-nummers: dit is een van de laatste types 73 Gb Cheetah disken: dus met 18Gb platters: hierdoor is de schijf gewoon 1 inch hoog. Helaas met SCA aansluiting, maar bij Memo verkopen ze goede converters voor 20 euro (16 euro omdat ik korting krijg).
Helaas was de schijf wel iets duurder geworden: ipv 255 euro 270 euro. >:) Normale prijs voor deze schijf: tegen de 1000 euro!!!!!!!
Vanmorgen pakketje opgehaald bij Postkantoor: inbouwen en draaien: HD tach max 53 Mb/s, gem: 45 Mb/s, 8,6 ms!!
Dit zijn pas cijfers, een UW controller is niet meer genoeg!
De url van deze zaak is www.hardwarezone.nl: vaak hele mooie prijzen voor goede producten. Soms hebben ze van een artikel maar eentje liggen, dus soms heb je geluk en soms niet. Daarnaast reageren ze soms traag op mail en vergeten ze nog wel eens een artikel (had ook een 30 Gb IDE disk besteld: niet ontvangen). Verder gaat alles onder rembours. Ik zou zeggen doe er je voordeel mee!!

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 11:51 schreef wezep het volgende:

Afgelopen weekend stond dezelfde schijf weer op die site: typenummer gevraagd: st373405lc. Voor de niet kenners van Seagate-nummers: dit is een van de laatste types 73 Gb Cheetah disken: dus met 18Gb platters: hierdoor is de schijf gewoon 1 inch hoog.
Hoe bedoel je de één van de laatste?

Gewoon de laatste. Op de Cheetah 146 moet je nog even wachten. Dat geldt ook voor de X15-73LP

• wezep
Ok is de laatste versie van de Cheetah 73 Gb schijf: maakt het alleen mar beter he!
Pagina: 1