[Java]Dubbelklikken op icoon

Pagina: 1
Acties:

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
Hello,
Ik ben bijna klaar met mijn eindwerk Java Visuele Gebruikersomgevingen. Ik heb een "Office" gemaakt in Java, die draait in een mini-desktopomgeving. Nu heb ik dus icoontjes gemaakt om op men desktop te plaatsen, samen met een startmenu, maar er is nog een ding wat ik zou willen toevoegen: dubbelklikkel op de icoontjes, zoals in Windows zelf.
Iemand een idee hoe dit te doen? Ik dacht van het te maken met een MouseEvent (MouseClicked), waarna ik een tijd van pakweg 1 sec meet, waarna er op dezelfde plaats moet worden geklikt(opnieuw MouseClicked dus). Weet er iemand een "elegantere" manier?

Thx

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:16
Van het event opvragen hoevaak er geklikt is? Kijk zelf maar ff in de API bij MouseEvent.getClickCount():int

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 20:23
Gewoon een MouseListener en dan de methode MouseEvent.getClickCount() ofzo :0

• gill

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
Hmm, ja, maar dan moet ik toch nog steeds ergens de tijd gaan meten, opdat het niet mogelijk is om pas bv een minuut later nog eens te klikken...?

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Op zaterdag 11 mei 2002 20:56 schreef gill het volgende:
Hmm, ja, maar dan moet ik toch nog steeds ergens de tijd gaan meten, opdat het niet mogelijk is om pas bv een minuut later nog eens te klikken...?
Ik denk dat het zowieso wel moet.. die meting dan
Misschien is er inderdaad een standaard routinetje die die tijd meet, maar er zal gemeten moeten worden!

-tot zover mijn bijdrage :+ -

gr.

• MisterData
Op zaterdag 11 mei 2002 20:56 schreef gill het volgende:
je wilt dat users een keer klikken op een ico en dan nog een keer kunnen klikken na een minuut en dat dan telt als een dubbelklik ? Probeer es iets met de Timer-API ofzo Be creative zou ik zo zeggen ;)

• gill

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 21:07 schreef MisterData het volgende:

[..]

je wilt dat users een keer klikken op een ico en dan nog een keer kunnen klikken na een minuut en dat dan telt als een dubbelklik ? Probeer es iets met de Timer-API ofzo Be creative zou ik zo zeggen ;)
Neenee, juist niet he :)
Ik moet, vermijden door inderdaad met de Timer, meten dat de tijd tussen opeenvolgende kliks niet te groot wordt.

Ik vroeg het maar, voor het geval er een elegantere manier bestond(iets in Java dat dit zou voordefiniëren...)

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• nxt
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 13:51

nxt

Op zaterdag 11 mei 2002 21:10 schreef gill het volgende:

[..]

Neenee, juist niet he :)
Ik moet, vermijden door inderdaad met de Timer, meten dat de tijd tussen opeenvolgende kliks niet te groot wordt.

Ik vroeg het maar, voor het geval er een elegantere manier bestond(iets in Java dat dit zou voordefiniëren...)
sorry hoor, maar daar zorgt getClickCount zelf al voor
ik zou zeggen probeer het maar eens

als je 1 minuut gaat wachten tussen de clicks dat geeft die method gewoon 2x een 1 terug
en als je dubbelclickt geeft ie 2

dus waar je die timer voor wilt gebruiken is me een raadsel

• MisterData
Als je Windows draait kun je de tijd instellen waartussen je mag dubbelklikken, dus daar zal in Java ook wel ergens een constante voor zijn ofzo :) Waarom gebruik je niet gewoon getClickCount ? ;)

• gill

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
Thx guys, ik ga seffens getClickCount proberen :)

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Pagina: 1