HP + parallelle printerkabel

Pagina: 1
Acties:

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Okee het probleem:
Bij een oude PC (P2 350) is net de printer vervangen (oudje, nu een of andere HP uit de 900 serie).
De printer werkt, heeft een hardwarematige test functie, maar de aansturing onder windows gaat waarschijnlijk ergens fout.

Ergens gaat de communicatie namelijk verkeerd en ik kan nu geen kabels verwisselen om te testen (winkels dicht).

Misschien gekke vraag:
Hebben printers altijd al bi-directionele printerkabels nodig gehad?

• Dreamstar
  • Laatst online: 11-03 10:34
De oudere serie's niet, maar de nieuwere, die dus ook wat info terug geven an de printer wel. Om die info te sturen moet het de andere kant op, dus bi-directioneel.

• QuarK
De oude printer is een Lexmark van ongeveer 3 jaar oud.
Zou het kunnen dat die niet een bi-directionele kabel nodig had?

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:42

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Da's inderdaad mogelijk. Toen bij mij een nieuwe printer het niet goed deed - het bleef zeuren dat er geen cartridge in zat, ook nadat ik de webcam d'erop had gezet en uitriep 'Hier! Hier zit 'ie! Nou goed kreng!' - bleek een andere kabel wonderen te doen.
Bestudering van de oude kabel leerde dat het een Zeeuws model is (Ons bent zuunig) omdat in de DB25 connector alle ground aansluitingen met elkaar zijn verbonden zodat er tien draadjes minder in de kabel kunnen.
De andere kabel was een volledig bedraad model.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Op zaterdag 11 mei 2002 21:14 schreef DeBolle het volgende:
ook nadat ik de webcam d'erop had gezet en uitriep 'Hier! Hier zit 'ie! Nou goed kreng!'
ROFLMAOPIMP
Verwachtte je dat hij het daarna wel zou doen dan :+.

Het is idd waarschijnlijk zo dat je een bidirectionele printerkabel nodig hebt. Maar dat begreep je waarschijnlijk al :P.

• QuarK
Ik heb nog een parallelle kabel liggen, maar dacht niet dat dat een bi was. Even testen, en anders wachten tot maandag.

Verwijderd

Je zou ook nog even kunnen proberen te rommelen met de lpt-poort instelling in het bios. SPP/ECP/EPP/ECP+EPP e.d. gewoon ff wat verschillende instellingen uitproberen.
Pagina: 1