Voodoo2 op MSI K7Tpro loopt vast bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Er zullen waarschijnlijk weinig mensen zijn die ook per se zo'n oude videokaart in een modern mobo willen hangen, maar als jullie er zijn please help.

Ik heb mijn Diamond Viper V330 inmiddels aan de praat door InControl Tools niet te installeren, maar de Monster 3D II blijft een probleem. Of ik nu de Diamond drivers of 3dfx reference drivers installeer, in beide gevallen loopt het systeem wanneer het vrijwel klaar is met opstarten muurvast.
Het enige verschil tussen de twee drivers was dat er met de Diamond drivers een rij korte verticale groene streepjes bovenaan het beeld verschenen.

Herkent iemand dit probleem?

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn soltek sl75kv en duron 650 met viper 550 en voodoo2 sli. Er werd mij verteld dat dit een algemeen probleem is en dat er speciale drivers voor zijn....op de 3dfx site...alleen kan ik ze zelf niet vinden!!
Waarscuw me aljeblieft wanneer je ze vindt, omgekeerd idemdito natuurlijk!!

--Unstoppable-Force-of-Nature--

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Sorry, ik zie nu pas dat er in een oude thread van mij nog een reactie binnengekomen was met deze link.
Kan hem nu nog niet testen, maar misschien zou jij dat willen doen WobblinGoblin?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Probeer het eens met de 3dfx reference drivers voor dx7, maar dan de beta's.
ftp://ftp.quake3.de/treiber/3dfx/voodoo2/win98/vd2dx7beta.exe

Verwijderd

Ik heb het idee dat de K7tPro sowieso een zeer kieskeurig mobo is, ik had enorme bootproblemen, toen bleek dat hij niet overweg kon met mijn SB 128 pci (ondanks dat onboard sound volledig disabled was)...

Nu hetzelfde, ik wou dual-monitoring proberen in W2k, Dus naast mijn G-force 2 een S3 virge DX gepoot.. W2k installeert keurig de drivers, maar zodra ik beeldscherminstelling wil opstarten, reboot mijn pc spontaan...

Toen ben ik zo dom geweest om in de BIOS "init PCI first" aan te zetten, omdat ik de tip kreeg dat W2k dan wel met 2 videokaarten kon werken, nu kom ik dus mijn BIOS-setup niet meer in, omdat de S3 het niet doet... Ik heb dus pas beeld, zodra W2k mijn AGP initialiseert... kloten van de bok..

Iemand een oplossing?

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
JanKees: draai jij ze met DX7?

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:44

star-saber

Ryzen

booten in veilige modus