Toon posts:

Ingebouwde IRDA voor controler laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ppl!
Ik zag een topic over zelf een IR reciever te bouwen om zo oa winamp aan te sturen, ziet er wel koel uit! ;)
Maar ik zit hier dus op een laptop en daar zit al een infra rood ding in! Alleen heb ik die nog nooit gebruikt..
Is het mogelijk om daar ook mee m'n laptop aan te sturen?? In win98..

(Bij SA konden ze me net helpen../Search gaf 2 onzinnige topics..)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-08 12:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Niet echt. Het is irda ipv zo'n lirc ding.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 20:12 schreef sebastius het volgende:
Niet echt. Het is irda ipv zo'n lirc ding.
Hmmz, wat is het verschil dan??

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Ik spam maar weer eens met Girder. Dit progje kan je IrDa poort misbruiken om AB's te ontvangen. In sommige gevallen werkt het, dus als je geluk hebt...

Ohja: :)
IrDA driver, FOR YOUR OWN risk only, not supported. Dont even think about emailing me about this driver unless think you can improve it.
Het prog zelf is niet moeilijk te vinden, de IrDa driver vind je hier.

This can no longer be ignored.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 20:22 schreef Erik Jan het volgende:
Het prog zelf is niet moeilijk te vinden, de IrDa driver vind je hier.
Hehe, dat wou ik net gaan vragen! Maar waar vind ik een beschrijving van deze plugin??

Verwijderd

Topicstarter
hmmz, als ik gewoon die dll in de map plugins zet geeft ie allemaal errors bij het opstarten van het proggie die ik geeneens kan zien omdat het opstart logo er voor staat |:(

Verwijderd

Topicstarter
btw, is dat ding anders te modden?? Of zal ik maar gewoon zo'n simpel dingetje zelf maken??

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 20:14 schreef dickies het volgende:

[..]

Hmmz, wat is het verschil dan??
Een van de grotere verschillen is dat je IRDA van je laptop op een andere frequentie/golflengte zit dan afstandsbedieningen gebruiken.

Meeste fabrikanten van consumenten apparatuur gebruiken wel de zelfde golflengte in het IR spectrum maar dan weer een andere code volgorde.

Als je dat bedoelt, dan moet je toch een Lirc dingetje bouwen enzo. Daar is genoeg over te vinden, kheb alleen niet de tijd gehad om het zelf toe te passen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 20:51 schreef DragonLord het volgende:

[..]

Een van de grotere verschillen is dat je IRDA van je laptop op een andere frequentie/golflengte zit dan afstandsbedieningen gebruiken.

Meeste fabrikanten van consumenten apparatuur gebruiken wel de zelfde golflengte in het IR spectrum maar dan weer een andere code volgorde.

Als je dat bedoelt, dan moet je toch een Lirc dingetje bouwen enzo. Daar is genoeg over te vinden, kheb alleen niet de tijd gehad om het zelf toe te passen.
Ja maar kijk, als ik IR inschakel in windows, en ik houd er een ab voor met een knop ingedrukt, zie ik wel het icoontje in m'n statusbalk veranderen alsof ie verbinding maakt.. Dus ze zien elkaar wel!
Zijn er geen andere proggies voor dan??

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 20:58 schreef dickies het volgende:

[..]

Ja maar kijk, als ik IR inschakel in windows, en ik houd er een ab voor met een knop ingedrukt, zie ik wel het icoontje in m'n statusbalk veranderen alsof ie verbinding maakt.. Dus ze zien elkaar wel!
Zijn er geen andere proggies voor dan??
Winlirc al getest ? Maar volgens mij zal het niet gaan, tenzij je heel heel HEEL erg veel mazzel hebt en je een onbekend merk ab gebruikt wat toevallig op eenzelfde golflengte zit te klieren.

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
Houd er rekening mee dat een Lirc dingetje niet werkt op een laptop wegens een voltage verschil

/LATE edit
typo

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 21:02 schreef DragonLord het volgende:

[..]

Winlirc al getest ? Maar volgens mij zal het niet gaan, tenzij je heel heel HEEL erg veel mazzel hebt en je een onbekend merk ab gebruikt wat toevallig op eenzelfde golflengte zit te klieren.
Ja heb ik geprobeert, maar het vage is dat ik eerst in windows IR aan moet zetten en deze checkt dan om de 2s of er iets binnenkomt.. Dus ik moet de toets ingeduwt houden.. En dan zegt WinLIRC 'unknown command'... :(

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 21:04 schreef stam15 het volgende:
Houd er rekening mee dat een Lirc dingetje niet werkt op een laptop wegens een volgate verschil
Wat is een volgate verschil :? :?

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 20:58 schreef dickies het volgende:

[..]

Nee, ze zien elkaar niet :+ Waarschijnlijk zie je een groen en een rood bolletje met een boogje en een rood kruisje erboven.

Wat ie aangeeft is dat ie geen apparaat kan vinden omdat er 'andere' infrarood apparaten in de buurt opereren.

Volgens mij is dit gewoon omdat een ab het infrarood poortje verblind en de ir geen goede communicatie ontvangt.

Net als in fel zonlicht zul je geen verbinding kunnen maken.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 21:16 schreef DragonLord het volgende:

[..]

Nee, ze zien elkaar niet :+ Waarschijnlijk zie je een groen en een rood bolletje met een boogje en een rood kruisje erboven.

Wat ie aangeeft is dat ie geen apparaat kan vinden omdat er 'andere' infrarood apparaten in de buurt opereren.

Volgens mij is dit gewoon omdat een ab het infrarood poortje verblind en de ir geen goede communicatie ontvangt.

Net als in fel zonlicht zul je geen verbinding kunnen maken.
aaaaah ic...
Damn.. Maar ja dan weet ik dat!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 21:04 schreef stam15 het volgende:
Houd er rekening mee dat een Lirc dingetje niet werkt op een laptop wegens een volgate verschil
WTF????? Serieus?? Jaaaaaaaaaaaaa........
Dat zou helemaal balen zijn ;(

Verwijderd

Ow, wacht ik begrijp wat ie bedoelt.

VOLTAGE -> :o

Dat is inderdaad een probleem, dat kun je dus vergeten ben ik bang.
Ik kan ook geen rommetjes programmeren met me laptop :'( & |:( , dan moet ik altijd ff noodgedwongen van de bank af en naar de gewone pc gaan.

Handig he die flaptop's :D

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
inderdaad... laat maar toch ff me typo verbeterd ;)

volgate is VOLTAGE ;)

Sorry

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

dickies:
hmmz, als ik gewoon die dll in de map plugins zet geeft ie allemaal errors bij het opstarten van het proggie die ik geeneens kan zien omdat het opstart logo er voor staat |:(
Ik heb 'm ff op mijn laptopje (oude Compaq Armada 4120) uitgeprobeerd en hij werkt perfect :) Heb je de .dll wel in de plugins/hardware dir gemikt?

De enige documentatie staat trouwens gewoon in de helpfile van Girder zelf, het zou voldoende moeten zijn. Je moet trouwens niet de nieuwste bèta versie hebben he, maar deze.

This can no longer be ignored.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 22:54 schreef Erik Jan het volgende:

[..]

Ik heb 'm ff op mijn laptopje (oude Compaq Armada 4120) uitgeprobeerd en hij werkt perfect :) Heb je de .dll wel in de plugins/hardware dir gemikt?

De enige documentatie staat trouwens gewoon in de helpfile van Girder zelf, het zou voldoende moeten zijn. Je moet trouwens niet de nieuwste bèta versie hebben he, maar deze.
ow koel :) Iemand met ervaring :)
Ehm, ik heb em nu in die dir gedaan ja.. En nu??

Moet ik de IR in windows zelf ook aan zetten??

Verwijderd

Topicstarter
O w8, ik heb ff die andere versie ge-de-installeerd en die van jou geinstalleerd -> hij start nu wel op met die plugin :)

Dus dan ga ik naar setting->hardware plugin en vink irda aan.

En dan??

Verwijderd

Topicstarter
ehm... Hij werkt nog niet hoor!!

Verwijderd

Topicstarter
nou goed, ik heb de moed op gegeven..
Alleen: kan ik nu dus ook niet met zo'n homemade dingetje werken omdat ik op een laptop zit?? Kan ik geen externe voeding gebruiken ofsow??

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 mei 2002 20:57 schreef dickies het volgende:
nou goed, ik heb de moed op gegeven..
Alleen: kan ik nu dus ook niet met zo'n homemade dingetje werken omdat ik op een laptop zit?? Kan ik geen externe voeding gebruiken ofsow??
dit wil ik toch nog wel heel ff heel graag weten.. ;)
Pagina: 1