Toon posts:

geen ping maar wel verbinding??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan dus niet pingen naar de andere computer in mijn netwerk ( win xp pro / win xp home ).
Maar de kabel lijkt wel ok te zijn:
Ik heb al de andere computer in mijn werkgoep zien staan
De ledjes aan de twee netwerkkaarten aan de computers tonen aan dat er activiteit is en dat er een link is.
In windows staat het dat icoon van een netwerkverbindin verbroken er ook niet meer
En in windows kan ik ook zien dat ie dingen verzend en ontvangt
Ik weet wel hoe een netwerk werkt, dus de ip-adressen en de gateways zijn juist ingesteld.
Dus wat is er hier gaande??
Er zit 30 m tussen die computers dat is toch niet te ver?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:04

Predator

Suffers from split brain

Heb je nog ergens die leuke winXP firewall aanstaan ?
Die blockt namelijk pings ;)

Dat icoontje staat er als je netwerkverbinding enabled is en als je het vinkje "show in taskbar when connected" bij de netwerkkaart eigenschappen aangezet hebt.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 20:05 schreef Predator het volgende:
Heb je nog ergens die leuke winXP firewall aanstaan ?
Die blockt namelijk pings ;)
Jammergenoeg niet.
Op zaterdag 11 mei 2002 20:05 schreef Predator het volgende:
Dat icoontje staat er als je netwerkverbinding enabled is en als je het vinkje "show in taskbar when connected" bij de netwerkkaart eigenschappen aangezet hebt.
ja, maar het is dat icoontje dat ie toont als de verbinging "not connected" is dat ik bedoel; dat toont hij dus niet als de twee computers aan staan. Dus is er verbinding maar toch kan ik niet pingen.
(pingen naar mezelf lukt wel).

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 11 mei 2002 20:18 schreef toffenboy het volgende:

[..]

Jammergenoeg niet.
[..]

ja, maar het is dat icoontje dat ie toont als de verbinging "not connected" is dat ik bedoel; dat toont hij dus niet als de twee computers aan staan. Dus is er verbinding maar toch kan ik niet pingen.
(pingen naar mezelf lukt wel).
Er is dus zeker nergers een firewall aanwezig ?

Geef dan eens de ip's en netmasks.

Verwijderd

Topicstarter
Er is nergens een firewall aanwezig.
de subnet en de ip's: 192.168.0.3/255.255.255.0 (gateway)
192.168.0.10/255.255.255.0 met als gateway: 192.168.0.3

Daar is volgens mij niets mis mee.
maar ik zie wel dit:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/thesix/untitled.JPG

maar ik kan dus nog altijd niet pingen :'(

ah ja bij die 192.168.0.10 staat de dns ook op 192.168.0.3, dit was ik nog vergeten

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 11 mei 2002 21:04 schreef toffenboy het volgende:
Er is nergens een firewall aanwezig.
de subnet en de ip's: 192.168.0.3/255.255.255.0 (gateway)
192.168.0.10/255.255.255.0 met als gateway: 192.168.0.3

Daar is volgens mij niets mis mee.
maar ik zie wel dit:

[afbeelding]

maar ik kan dus nog altijd niet pingen :'(

ah ja bij die 192.168.0.10 staat de dns ook op 192.168.0.3, dit was ik nog vergeten
Ben je wel heel zeker dat die kabel goed is ?
Want niet pingen (en als niets die ping tegenhoud) = kabel probleem of nic probleem.

Eerst moet je dat oplossen.

Verwijderd

Nu we hier toch over pings bezig zijn ff
offtopic:
Ik heb nl. mijn linux firewall es voor de lol geconfigureerd zodat hij ook pings dropped, je kan hem dus niet pingen van buitenaf, heeft dit enig voordeel ivm beveiliging ofzo? Ik dacht aan DDoS attacks etc...

Verwijderd

Misschien een overbodige opmerking maar als je die twee PC's direct aan elkaar geknoopt hebt (dus zonder HUB of SWITCH er tussen) moet je wel een crosscable hebben..

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op zondag 12 mei 2002 09:21 schreef D-weaver het volgende:
offtopic:
Ik heb nl. mijn linux firewall es voor de lol geconfigureerd zodat hij ook pings dropped, je kan hem dus niet pingen van buitenaf, heeft dit enig voordeel ivm beveiliging ofzo? Ik dacht aan DDoS attacks etc...
zekers is dat goed voor je beveiliging, veel scriptkiddies gebruiken nog portscanners welke pas beginnen te scannen als ze een host kunnen pingen, als ze geen reply krijgen gaan ze er vanuit dat je niet bereikbaar bent,... en dus geen portscan,...

het helpt niet veel, maar toch wat...

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het kabeltje gesest met een andere nic en het werkte dus was het niet het kabelje maar de nic die stuk is. De netwerkkaart is een onboard realtek (RTL9139).
Dit van een nieuwe pc. :(

Verwijderd

offtopic:
Als het gewoon bij je thuis is, en je hebt geen veelbezochte website ofzo draaien, hoef je DENK ik niet bang te zijn voor DDos attacks :P

Verwijderd

offtopic:
je linux server dropt de pakketjes dus en stuurt geen reply terug. Je upload wordt dus niet gebruikt. Dit is wel fijn want als er op een gegeven moment 16kb/s weggestuurd worden aan ping reply's dan zakt je hele verbinding in elkaar. (als je chello hebt)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 mei 2002 09:47 schreef Richie_Tweak het volgende:
Misschien een overbodige opmerking maar als je die twee PC's direct aan elkaar geknoopt hebt (dus zonder HUB of SWITCH er tussen) moet je wel een crosscable hebben..
Inderdaad overbodig :). Net zoals de mijne nu. |:(
Pagina: 1