Toon posts:

Gaten in de Kast goed of niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik had een vraag...

voor een goede airflow heb je dus casefans nodig...

dat begrijp ik nog :p

maar in veel kasten zitten er in de zijnpanelen ook gaten en aan de achterkant ook 100en miniscule gaten met een doorsnee van misschien 2 mm

als je nu een casefan onder hebt ad voorkant en ook aan deachterkant kan je deze neit beter afplakken zodat de ingeblazen lucht zeker de juiste route aflegt?

of is het beter om de gaten zo te laten?

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 19:52 schreef johndope het volgende:
ik had een vraag...

voor een goede airflow heb je dus casefans nodig...

dat begrijp ik nog :p
Klopt.
maar in veel kasten zitten er in de zijnpanelen ook gaten en aan de achterkant ook 100en miniscule gaten met een doorsnee van misschien 2 mm

als je nu een casefan onder hebt ad voorkant en ook aan deachterkant kan je deze neit beter afplakken zodat de ingeblazen lucht zeker de juiste route aflegt?

of is het beter om de gaten zo te laten?
Je intake en outtake zijn nooit exact hetzelfde (vgl 2 intakes + 1 outtake + 1 voeding-outtake). Dan is de kans groot dat je last van onder/bovendruk krijg, wat weer slecht is voor je airflow.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar moet je nou wel of niet die gaten afplakken?

Verwijderd

zo mooi laten zitten.

Verwijderd

kasten bouwers (fabrikanten) hebben daar vast wel over naged8, ik zou het ook lekker laten zitten :)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:08

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik zou ze lekker laten zitten ja. Bij mijn tower wordt er ook lucht door naar binnen gezogen door die sleuven. Als ik mijn hand ervoor houd kan ik het ook voelen. In principe is het beste hoeveelheid lucht in = hoeveelheid lucht uit. Als er meer uit dan in gaat, wordt er door de sleuven lucht aangezogen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 20:58 schreef Soldier2000 het volgende:
zo mooi laten zitten.
[offtopic]w00terdew00t jij hier ook :P :P :P ik ben een paar dagen niet online geweest kheb windhoos erop nieuw opgezet en heb msn nog niet geinstalleerd |:( |:( [offtopic]

[ontopic]je kan et afplakken en kijken of je temp omhoog gaat om naar beneden :D gaat ie omlaag dan is het goed gaat ie omhoog dan is het fout[ontopic]
Pagina: 1