satteliet op 2 tv's, 1 kanaal

Pagina: 1
Acties:

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb beneden een tv met decoder (alleen 2x scart en tulp) en een videorecorder (1x scart en coax(antenne) in en uit).

Nu wil ik graag op mn tv boven ook iets meer ontvangen dan alleen 1,2,3. Daarom wilde ik mn decoder doorlussen naar boven zodat ik hetzelfde kan kijken als beneden (want andere zenders tegelijk zonder Xtra decoder heb ik al opgegeven), maar dat wil nog niet echt lukken.

ik heb al een coax kabel liggen van beneden naar boven, maar kom er maar niet uit het aan te sluiten.

kan dit met deze stuff?
oja, er zit ook nog een soort schroefdraad op die decoder, maar dat is denk op het signaal van schotel door te lussen naar andere decoder.

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:37
gewoon de coax aansluiting op de uitgang van de video zetten heb dat zelf namelijk ook alleen het nadeel is je moet de video wel altijd op het satelliet kanaal aan hebben staan
maar verder werkt het perfect

And this !! Is to go even further beyond!!!

• indexample
  • Niet online
dat dacht ik ook, maar dat lukt ook niet op de tv beneden.

als ik de video aanzet (play) dan krijg ik alleen signaal als de scart van video erin zit naar de tv, als de coax naar de tv erin zit, krijg ik geen beeld.

de decoder (scart2) is op de video aangesloten (naar scart)
de decoder (scart1) is op tv aan gesloten (naar scart)

misschien scart1 en scart2 omwisselen?

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:37
ik heb ff tekening gemaakt van situatie bij mij thuis

[img][url="http://www.endoria.net/upload/index.php/1877567410"]http://www.endoria.net/upload/index.php/1877567410[/url][/img]

achter de 1e tv heb ik dus een splitter
en hier werkt het dus moet bij jouw ook wel zo kunnen werken
die scart kabels zitten wel goed daar moet het niet aankunnen liggen!

And this !! Is to go even further beyond!!!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 19:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je moet je VCD op AUX zetten. Dan mixt ie het signaal van de decoder in bij het kabelsignaal.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:09

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als het alleen gaat om beeld van de satelliet ontvangern op de tweede TV (niet video erbij) kun je toch gewoon de tulp (composite) uitgang op de ontvanger gebruiken? Op die manier krijg ik beeld van de satelliet ontvanger in de TV kaart van m'n computer (die in een andere kamer staat, zappen doe ik via een Marmitek zenderdingetje).

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Als je een RF modulator in je decoder hebt kun je die uitgang gebruiken. Dus check of die coax-uit die je hebt een LNB uit voor doorlussen van het LNB signaal naar een andere decoder is of een RF uit. Als je dat niet hebt kun je de Scart uit splitten en de helft naar een RF modulator kastje sturen (los kopen) van waaruit je met een coax kabel naar je 2e TV gaat.

• indexample
  • Niet online
hoi
het lag dus wel aan die scart, ik heb em nu omgewisseld en nu krijg ik wel beeld via de antennedraad via videorecorder.

maar dit werkt alleen als de videorecorder aan staat, maar na 5 minuten gaat ie automatisch op standby, dus heb ik er nog nix aan :(

• Bigfoot
Op maandag 13 mei 2002 19:49 schreef eperon het volgende:
hoi
het lag dus wel aan die scart, ik heb em nu omgewisseld en nu krijg ik wel beeld via de antennedraad via videorecorder.

maar dit werkt alleen als de videorecorder aan staat, maar na 5 minuten gaat ie automatisch op standby, dus heb ik er nog nix aan :(
Heeft die videorecorder geen "tuner" stand? Dan blijft ie altijd aan.

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:29
als t een philips vcr is (ik ken dat probleem van dat standby gedoe) moet je ff op de AB een paar seconden op STOP drukken tot er in het display "[ ]" verschijnt, dan blijft ie in de tunerstand

als t een ander merk ik weer ik t niet

• indexample
  • Niet online
ja, er zit wel tuner op, ik wist niet wat dat was, maar nu dus wel, ok dit is dus ook weer gefixed.

• indexample
  • Niet online
hm, dis dus jammer.
ik heb inmiddels beeld en geluid op die tv boven op de kanalen van de schotel, maar volgens mij zit er een soort beveiliging op, want het beeld is een seconde goed en dan weer een seconde zwartwit, en het geluid is ook een seconde goed en dan weer een seconde met ruis, dit gaat de hele tijd zo door.

is hier nog wat aan te doen?

[update] ik heb de kanalen opnieuw geinstalleerd en nu doet ie het wel :? lekker vaag, maar ok, geen probs meer hier dus [update]

is er trouwens ook een universele ab die een beetje sterk is, zodat ik naar beneden kan zappen?

• Bigfoot
Als je door muren een wilt zappen moet je zo'n AB zendertje kopen.

• indexample
  • Niet online
waar kan je die kopen dan?

• Bigfoot
Ik ben de gouden gids toch niet? Kijk maar es bij wat sat of electro winkels.....
Pagina: 1