[Dual Atx] Hoe 2 voedingen lussen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
ik wil 2 voedingen gaan lussen
naar aanleiding van dit topic ben ik tot de conclusie gekomen dat het probleem waarscheinlijk kan worden opgelost door een zwaardere voeding of in mijn geval een extra voeding van 300W naast mijn 340W chieftec voeding

mijn vraag aan jullie ..hoe lus je 2 atx voedingen :?
ze moeten natuurlijk om de zelfde tijd aan en uit gaan

verder: als je replys heb op mijn andere topic ... post ze dan maar hier AUB.

dank jullie wel xxx :+

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-07 12:11

M14

Hier staat het een en ander uitgelegd ==>>
http://www.waterkoeling.nl/index.php?artikel=12

Of deze afbeelding verklaard al een hoop (komt van de link af)
Afbeeldingslocatie: http://www.waterkoeling.nl/files/voeding.gif

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Jorn
  • Laatst online: 06-08 12:15
Ik denk dat je het gewoon met diodes moet doen, ik ben het wel eens ergens tegen gekomen en zal het zo ff opzoeken.

En atx word aan gezet met een schakeldraad en dan is er ook een draad die aan moet blijfen, ik geloof dat het wit en paars ofzo was, maar dat staat wel op tweakers of op got!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

Hoe koel is het in jouw kast met 14!!! koelers erin?
Dit is echt vette overkill. Slaat nergens op en zeker als je je cpu 'maar' 200mhz hebt overgeclocked.
Waar zijn die ander 13 koelers dan voor????
Voor een betere airflow?
Ik snap het echt niet hoor. En heb je oorschelpen op om de herrie wat te onderdrukken?

Verwijderd

sorry 12 koelers.
Maar nog steeds overkill.

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
ik heb is even gekeken naar mijn 2de voeding en de bescrijving op waterkoeling...

hierbij heb ik als conclusie getrokken dat ik 7 zwarte draadjes heb op mijn 2de voeding :D

ik weet echt niet welke ik moet hebben

Verwijderd

de rest van je specs zijn ook niet echt stroomvretend dus zonder die koelers is 300Watt al voldoende.
Ik heb de fulltower versie van de dragonserie en ik heb alleen de koeler van de cpu en de voeding erin hangen.
More than enough.
Draait stressed op zo'n 45C
Prima temperatuurtje, doet ie ut prima op.

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 19:58 schreef TAGAEON het volgende:
sorry 12 koelers.
Maar nog steeds overkill.
hoe kom je op 12 man LOL
ik heb 6 casefans + 1 cpu fan + 1 PS fan allemaal 8x8cm
8 dus
en mijn athlon is nu met koe en raam open 35C

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 19:58 schreef Jeff_P het volgende:
ik heb is even gekeken naar mijn 2de voeding en de bescrijving op waterkoeling...

hierbij heb ik als conclusie getrokken dat ik 7 zwarte draadjes heb op mijn 2de voeding :D

sorry voor de dubbelpost maar het beste lijkt me om 2 voedingen appart te gebruiken maar dan moet ik wel een schakkelaar tussen de groene en zwarte draad zetten maar
zoals hieboven als staat ...ik heb er 7

-----------------
Wil je de voeding los gebruiken, zonder computer, dan monteer je een schakelaar tussen deze power-on lijn (de groene draad in de moederbord-stekker) en een zwarte draad. Je kan dan met deze schakelaar de voeding aan en uit schakelen.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Je kan elke zwarte nemen. En als je het niet vertrouwd kan je het zelf ff uittesten

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 20:02 schreef Jeff_P het volgende:

[..]

hoe kom je op 12 man LOL
ik heb 6 casefans + 1 cpu fan + 1 PS fan allemaal 8x8cm
8 dus
en mijn athlon is nu met koe en raam open 35C
in je specs staat;
6x 8x8
5x sunon
1x chieftec
=12

Verwijderd

laat ik dan maar ff overkill zijn ik heb wel 14 casecoelers! en dan nog 2 van de 2 300 W ATX voedingen, cpu fan, chipset fan en videokaart fan. dus totaal 19! :P :P :P :P :P.

ik laat mij tweede voeding aanschakelen door middel van een relais die aan de 12 volt van de eerste voeding hangt. bij de tweede voedingen worden dan door het relais de groene en een zwarte draad op de ATX connector met elkaar verbonden. werkt perfect!!! en veiliger dan dat je de groene en zwarte van beide voedingen met elkaar verbindt!

• Sinlath
  • Laatst online: 03-06 18:40
Op zaterdag 11 mei 2002 20:09 schreef TAGAEON het volgende:

[..]

in je specs staat;
6x 8x8
5x sunon
1x chieftec
=12
ehm ik tel er echt 6

5x sunon 8x8cm
1x chieftec 8x8cm

ok het staat er ongelukkig.

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

Mensen, ik ben bang dat dit verkeerd gaat lopen, het is hetzelfde als accu's parallel schakelen, als ze niet van dezelfde capaciteit zijn dan gaan ze elkaar opheffen, je moet een betere constructie bedenken

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-07 12:11

M14

Ik dacht toch echt dat de uitleg op www.waterkoeling.nl goed genoeg was, en na het zien van de foto het helemaal niet meer mis kon gaan, maar jah. Om het nog ff een keertje uit te leggen: verbind de witte/groene kabel met een zwarte. Dit is een soort beveiliging die je op deze manier omzeilt. Als je de voeding aan het draaien wilt hebben moet je de groene kabel met een zwarte verbinden. Wil je dat de 2e voeding ook aangaat als je de computer (met de eerste voeding dus) aangaat doe je het volgende: Verbind een zwarte kabel met een zwarte van de eerste voeding, en verbind de groene van de 2e voeding met die van de eerste voeding. Voila, het werkt. Was dat nou zo moeilijk??
Op zaterdag 11 mei 2002 19:49 schreef j_iscool het volgende:
En atx word aan gezet met een schakeldraad en dan is er ook een draad die aan moet blijfen, ik geloof dat het wit en paars ofzo was, maar dat staat wel op tweakers of op got!
Juist, de groene kabel (zie foto)

Als je ff een multimeter pakt en gaat meten dan kom je er al snel achter dat al die zwarte kabeltjes met elkaar in verbinding staan. Oftewel, het maakt nix uit welke je pakt.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:18
Ja, en wat gaat er gebeuren als de ene voeding een spanning levert van 4,8V en de ander 5,2V? Dat gaat niet goed.

• Sine
  • Laatst online: 06-08 16:00
Op zondag 12 mei 2002 00:14 schreef Hielko het volgende:
Ja, en wat gaat er gebeuren als de ene voeding een spanning levert van 4,8V en de ander 5,2V? Dat gaat niet goed.
Ik heb van de hcc dagen een redundant psu tje overgehouden

300W per voeding en die staan met diodes patallel

600W aan power :P

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Zit je weer met 0,7V verlies...

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
nou mensen het is gelukt
ik heb een 300W target voeding onafhankelijk van mijn chieftec voeding laten draaien doormiddel van de groene en EEN zwarte draad met een schakkelaar aan elkaar te maken

en nu heb ik dus een voeding buiten me kast liggen die ik uit en aan kan zetten waneer ik wil :P

en het probleem dat mijn pc crashed is verleden tijd

al mijn case fans 6 intotaal !!!!!
5x sunon en 1 keer chieftec staan op de gescakelde voeding

bedankt voor de tips iedereen

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 12:32 schreef Jeff_P het volgende:
nou mensen het is gelukt
ik heb een 300W target voeding onafhankelijk van mijn chieftec voeding laten draaien doormiddel van de groene en EEN zwarte draad met een schakkelaar aan elkaar te maken

en nu heb ik dus een voeding buiten me kast liggen die ik uit en aan kan zetten waneer ik wil :P

en het probleem dat mijn pc crashed is verleden tijd

al mijn case fans 6 intotaal !!!!!
5x sunon en 1 keer chieftec staan op de gescakelde voeding

bedankt voor de tips iedereen
als je die schakelaar op de 2de voeding nou vervangt door een relais die aan de 12 volt van je eerste voeding hangt dan schakelt je tweede voeding automatisch aan als de eerste aangaat. is misschien stukken makkelijker dan elke keer aan en uit zetten.

Verwijderd

Searchvraag.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.