Toon posts:

Suse7.3, hoe ftp server op netwerk draaien :S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voordat ik dit topic opende heb ik voldoende gezocht en gedaan maar ik heb een vraag.

Ik wil dus graag een ftp draaien op een computer achter een linux server. Dit lukt al voor een deel. Iemand van buitenaf kan connecten: MAAAR!! het list gedeelte lukt niet :S. Men kan de zooi niet zien die ik deel op de ftp. Dus dan heb je er ook niks aan..

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen?

ik heb in boot.local al de ports geforward enzo met iptables.. het is port 2121 die ik gebruik.

Maar het list gedoe lukt nie bij de client :S.

thx alvast ennuh.. kben nogal linux n00b dus doe voorzichtig :P

Verwijderd

Topicstarter
heel leuk dat er aan mij even aandacht besteed word... misschien klinkt de topic titel wel als een veel voorkomen topic. Maar zoals je hierboven leest gaat het dus over iets anders dan alleen maar een ftp server opzetten.

• xshredx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 09:14

xshredx

man man man, kicken na minder dan half uur??

al proberen te connecten zowel active als passive??

Verwijderd

Wat voegt je 2e post toe aan je 1e post ? Niks. En zoals je kunt weten wordt kicken binnen 24 uur niet echt op prijs gesteld. Laat staan na 27 minuten. Als je instant antwoord wilt kun je beter een Linux expert inhuren a veel euros per uur. Passive mode lukt ook niet ? Normaal ftp gebruikt poort 20 en 21.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn poorten onder de 1024 zijn geblocked. .dus die standaard ftp ports kannik nie gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 19:29 schreef xshredx het volgende:
man man man, kicken na minder dan half uur??

al proberen te connecten zowel active als passive??
Passive connecten is standaard en dat lukt niet :S

Nou connecten lukt WEL .. Maar directory listing lukt niet

Verwijderd

Topicstarter
Je kan het zelf uitproberen: ftp://213.73.146.59:2121 <--- dit is gewoon een test!

je zal zien dat je een password enzo moet invullen.. nou probeer dan maar eens test:test .. dan zal je zien dat je geen files te zien krijgt :(

Verwijderd

Topicstarter
nu zat ik even te denken.. als alles standaard is heeft een ftp een connect port nodig en data port.. deze is normaal 20 en 21.. .. dit klopt toch?

maar nu mijn port 2121 is.. vraag ik me dus af hoe ik die data port moet instellen. Want dat is de reden waarom je geen bestanden kan bekijken op de ftp !

iemand een id? :P

Verwijderd

forwarden moet gewoon werken, heb hier ook last gehad,
probeer gewoon eens een ander ftp prog, hier lag het bij mij aan...

Verwijderd

FTP gebruikt standaard inderdaad 2 poorten, 20 en 21.

21 is voor het inloggen en versturen van commando's en 20 is voor het versturen van data. De dirlist is data dus die probeert over poort 20 te gaan.

Hoe je dit kan aanpassen? Geen idee :?

Verwijderd

idd, 20 voor het versturen v data, dus daar log je niet op in dus hoef je ook in principe niet te forwarden, de ftp server op je pc achter de server, zal gewoon versturen via die port etc. bla bla bla;)
Pagina: 1