Welke telefoon? Ericsson R600 of Alcatel 511/512

Pagina: 1
Acties:

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03 13:47
Omdat ik mijn telefoon te oud begin te vinden >:), ben ik van plan om binnenkort een nieuwe telefoon aan te schaffen in de prijsklasse rond de €200,--
De eisen die ik stel zijn:
-licht+klein (onder de 90 gram)
-betaalbaar (rond de €200 dus)
-t9 sms
-downloadbare ringtones
-ems
-li-ion accu

Ericsson R600

Afbeeldingslocatie: http://www.sonyericsson.com/R600/images/2_facts_and_features/phone.jpg
specs
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Phone type Dualband  
Network(s) GSM 1800, GSM 900 
Wireless technology GPRS, WAP 
LCD display size 5 lines of text  
Color LCD? -- 
Form factor Candy bar  
Dimensions (W x D x H) 105 x 45 x 20 mm 
Weight w/battery 82 g 
Included accessories Travel charger  
Calling Feature 
Call timer? Yes  
Caller ID support? Yes  
Message waiting indicator? Yes  
Memory 
Phonebook capacity 200 phonebook entries  
Battery 
Battery type(s) supported -- 
Max. talktime (in hours) 4 hours  
Max. standby time (in hours) 150 hours  
Other Features 
SAR value -- 
Additional functions 3 customizable backlights;  
EMS/MMS? Yes  
Predictive text input? Yes  
Ringtone composer? -- 
Polyphonic? -- 
Ringtone options -- 
Built-in vibrate alert? -- 
Games Erix; Catcher; Pathy; Ripple  
Warranty 
Base warranty 1 year

Alcatel 512
Afbeeldingslocatie: http://waptopic.supereva.it/images/telefoni/511grande.jpg
specs
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
General 
Phone type Dualband  
Network(s) GSM 1800, GSM 900 
Wireless technology WAP 
LCD display size 4-6 lines of text  
Color LCD? -- 
Form factor Candy bar  
Dimensions (W x D x H) 97 x 42 x 20 mm 
Weight w/battery 75 g 
Included accessories Desktop charger  
Calling Feature 
Call timer? Yes  
Caller ID support? Yes  
Message waiting indicator? Yes  
Memory 
Phonebook capacity -- 
Battery 
Battery type(s) supported Lithium-ion  
Max. talktime (in hours) 6 hours  
Max. standby time (in hours) 280 hours  
Other Features 
SAR value -- 
Additional functions Advanced digital audio capabilities; 

WAP; voice recognition and recording; internal memory  
EMS/MMS? Yes  
Predictive text input? Yes  
Ringtone composer? Yes  
Polyphonic? Yes  
Ringtone options 30 preset  
Built-in vibrate alert? Yes  
Games Killer Exp; Eyes & Star; Run run  
Warranty 
Base warranty 1 year

Dus als iemand ervaringen heeft met deze telefoons (vooral R600) ik hoor het graag :P

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Verwijderd

Ik heb geen ervaring, maar is die Alcatel 512 niet een el cheapo telefoon?

Klinkt heel goedkoop, zal wel zo'n sagem kwaliteit hebben, ik zou voor de ericson gaan omdat je dan een goed betrouwbaar merk hebt.

Bij die wat goedkopere merken krijg je vaak display problemen en de toetsjes verslechten snel.

• sigma01
Ik dacht dat alcatel wel vrij goed was :). Ze maken ook al kpn swing toestellen. En deze telefoon is door flextronics geassambleerd >:).

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Verwijderd

ik zou ook de R600 nemen, omdat het weer een type betreft van het betrouwbare Ericsson. Ik heb nooit klachten over Ericsson gehad! De menu's waren in het begin wat traag, maar dit is in de nieuwe modellen helemaal verdwenen. Dus ook in de R600!

• sigma01
Op zaterdag 11 mei 2002 18:54 schreef gsmdealer het volgende:
ik zou ook de R600 nemen, omdat het weer een type betreft van het betrouwbare Ericsson. Ik heb nooit klachten over Ericsson gehad! De menu's waren in het begin wat traag, maar dit is in de nieuwe modellen helemaal verdwenen. Dus ook in de R600!
Ik zie dat je een gsmshop hebt :P. Over welke telefoon krijg je het meeste klachten.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Op zaterdag 11 mei 2002 18:45 schreef illem het volgende:
Bij die wat goedkopere merken krijg je vaak display problemen en de toetsjes verslechten snel.
Een merk dat bekend staat om displayproblemen is toch echt Nokia, en wat betreft de toetsen die verslechteren, dat komt vooral voor bij Siemens toestellen. Zowel Alcatel als Sagem zijn grote bedrijven die zich naast het ontwikkelen van GSM-toestellen ook bezighouden met andere producten. Alcatel is in de eerste plaats bijvoorbeeld netwerkbouwer, naast Ericsson en Nokia een van de grootste. En Sagem is heel vooruitstrevend op het gebied van GSM, alleen jammer dat ze daarin nooit echt doorgebroken zijn. Iedereen denkt nog steeds bij Sagem aan al die goedkope prepay-toestelletjes of de toestellen die Dutchtone drie jaar geleden in grote aantallen heeft verkocht. Als je op www.sagem.com kijkt, kun je toch heel wat indrukwekkends zien.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Ik heb een modem van alcatel nooit problemen mee.
Ben van plan om de 512 te kopen maar die verkoopt nog niemand.
Zelfs de 311 schijnt een goed toestel te zijn.

• sigma01
Maar de 311 is me iets TE basis. Die heeft zelfs nog een NimH batterij.

Verwijderd

Maar is wel 240 uur standby en 4,5 uur bellen.

• sigma01
Op zaterdag 11 mei 2002 19:44 schreef tim het volgende:
Maar is wel 240 uur standby en 4,5 uur bellen.
Mijn huidige telefoon (Philips Ozeo) haalt 300 uur standby, maar het is gewoon zo dat een NImh achteruit gaat en daarom wil ik er geen.

Verwijderd

Nou ik heb een litium batterij gehad dat is 3x niks.
Dat verloopt nog sneller en helemaal als je hem niet elke dag gebruikt.

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoewel dat misschien niet zo belangrijk is, zou ik vooral uit esthetisch oogpunt voor de Ericsson gaan.

• sigma01
Weet iemand, of de ericsson ook voice dail heeft? Mijn huidige telefoon heeft dit en ik vind het wel handig!
Verder vraag ik me afof je voor ems ook ringtones kunt krijgen.

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-02 13:14
ik ben toch ook wel benieuwd naar de Alcatel 512.

Ziet er erg leuk uit met het blauwe schermpje,
verder een aluminium behuizing, als ik me niet vergis ...
Ik sta dus ook voor de keuze, of deze Alcatel 512 (ik ken iemand met de 511 en die is er zeer tevreden mee, ook erg makkelijk qua bediening, dus dat zal met de 512 niet echt ontlopen), de Ericsson R600 of de Nokia 3510.

Misschien heeft iemand ervaring met 1 van deze toestellen ...

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

ik heb zelf de 511 en ben er wel tevreden mee, vooral omdat hij lekker klein, licht en lang standby is (en li-ion natuurlijk) ik vind wel dat hij soms wat traag is met de menu's en dat de OK toets soms wat slecht reageert. Maar voor deze prijs heb je een heel leuk toestel. bovendien ziet hij er nog goed uit ook met een mooi pastelgroene kleur display :)

ik heb hiervoor een nokia 3330 gehad, dat vond ik helemaal niets, liep telkens vast enzo, bugs in de software etc...

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

Verwijderd

Ik heb sinds een aantal dagen de R600. Het is een lekker klein telefoontje, heel licht, voelt een klein beetje als plastic aan, maar ligt wel lekker in de hand. De toetsjes zijn vrij klein, dus als je grote vingers hebt, denk ik niet dat je dit fijn zult vinden.

Er zit geen voicedial op, maar die gebruikte ik op mijn nokia ook niet. Je kan een melodietje per persoon aangeven en ook een kleurtje. Display kan namelijk drie kleuren aan: Groen, rood en oranje. Op het moment gebruik ik oranje, groen vind ik ook mooi. Rood doet pijn aan je ogen ;)

Ik moet nog wel wennen aan de eZi-text invoer voor sms enzo, deze werkt wel anders dan T9. Het principe is hetzelfde, maar nadat je het juiste woord ziet, moet je op nog op 'yes' klikken. Spatie voert ie daarna wel automatisch in. Maar bij langere woorden in het wel supermakkelijk. Als je bv 'gefeli' hebt ingetoets, maakt ie er automatisch 'gefeliciteerd' van. Dat scheelt wel weer tikken.

Het telefoonboek gaat op naam. Je kunt dus niet per persoon drie nummers ofzo invoeren. Nou was ik dat toch niet gewend, maar dat leek me wel handig, dat vind ik dan wel jammer. Wat wel superhandig is, dat je je oude simkaart in je telefoon kan stoppen, de telefoonnummers kopiëren, je nieuwe simkaart erin stoppen en die al die nummers kopiëer je weer naar je nieuwe sim. Scheelt echt een hoop getik :)

De menukeuze vind ik ook wennen, want ik had eerst een nokia 3310. Maar nu begint het toch makkelijker te worden. Ik vind de menu's wel duidelijk. Je hebt ook een tabblad met je eigen meestgekozen keuzes en die kan je dan ook veranderen.

Er zit ook nog GPRS op. Dat is best leuk. Ik heb geloof ik twee keer gewapt, maar dat ging ontzettend traag. Nu is het best leuk en vrij snel tov wap, maar of het nuttig is ;) Ik wilde in ieder geval per sé GPRS omdat we binnenkort geen internet meer hebben op het werk :( en ik nu wel via mijn telefoon kan mijn e-mail kan bekijken en verzenden. :) Was voor mij dus echt een pré.

Met EMS kun je een afbeelding, geluid, melodie of animatie versturen. Ik geloof wel dat de telefoon van de ontvangen het aan moet kunnen. Lijkt me iig logisch.

Dan hebben we natuurlijk ook nog ff de spelendingetjes die er op zitten :) Persoonlijk geef ik er niet zoveel om, maar ik moet zeggen, ze zijn best leuk. Je hebt natuurlijk het plaatje wat je als achtergrond kan gebruiken, maar ook een bewegende screensaver. Ikzelf gebruik de sluimerstand, volgens mij spaart dat de batterij heel erg. Je beeldscherm lijkt uit, maar onderaan staat dan je provider, dan de datum en dan de tijd met bereik en batterij. Daarnaast drie spelletjes, ik heb ze alleen nog niet geprobeerd, dus kan ik er weinig over zeggen. Er zit nog een kalender, wekker, timer , rekenmachine en een stopwatch op.

Vergeet ik niet iets? Oja, de batterij. Tja, ik heb de afgelopen dagen heel veel met dat ding zitten spelen en dan gaat de batterij snel leeg. Dus meer ervaringen over de batterij kan ik pas later posten.

Mijn ervaringen: Ik vind het een heel fijn telefoontje, maar wel even wennen. Ik weet zeker dat ik nog niet alle functies heb uitgeprobeerd, maar als ik weer wat nieuws tegenkom, dan post ik het.

Verwijderd

Nou ik zit ook aan die ericson R600 te denken, zijn er meer die er iets over kunnen vertellen.
Kan er een zwaardere battery in.

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-02 13:14
Op vrijdag 19 juli 2002 11:38 schreef tim het volgende:
Nou ik zit ook aan die ericson R600 te denken, zijn er meer die er iets over kunnen vertellen.
Kan er een zwaardere battery in.
Ik heb nu ongeveer een maandje de R600 en ben er zeer tevreden over, lekker licht, makkelijk te bedienen, de batterijduur is ietsjes kort, maar als je hem na 3 tot 4 dagen gewoon in de oplader zet heb je nergens problemen mee.

Kortom ik ben er blij mee :)

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Pagina: 1