Toon posts:

preview van Frames in DreamWeaver

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al diverse draadjes doorlopen, maar kom er nog steeds niet uit... :'(

Als ik in Kladblok een paginaatje maak met frames, en ik geef de volgende code

<html>
<head>
<title>Index</title>
</head>

<frameset rows="50%,50%">
<frame name="links" src="navbar.html">
<frame name="rechts" src="main.html">
</frameset>

</html>

en doe vervolgens een beetje knippen en plakken naar DreamWeaver, in de code-view dus, en ik schakel vervolgens over naar design view, dan wordt de pagina goed weergegeven. Maar als ik dan F12 doe (preview in IE), dan zegt ie dat ie de pagina niet kan vinden, van beide frames dus....

Heb al van alles geprobeerd, ook met Document-relative bestanden enzo, maar nix helpt.....

Ik heb versie 4 van Dreamweaver en versie 6 van IE

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

bestaat er wel een navbar.html en main.html?

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

omdat je dan dus plakt naar dw, naar een nieuw bestand, zal hij de export maken met een temporary file, en die staat ergens in de dw map. In die map staan niet die 2 html bestanden van jou dus kan hij ze niet vinden. Sla het bestand dus eerst op voordat je previewt.

That will do the job, ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 18:20 schreef OzBoz het volgende:
bestaat er wel een navbar.html en main.html?
......ja......ja......zo achterlijk was ik ook weer niet hoor, maar bedankt voor de reactie.

Anders had ie het met kladblok toch ook niet gedaan

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 18:25 schreef Necromancy het volgende:
omdat je dan dus plakt naar dw, naar een nieuw bestand, zal hij de export maken met een temporary file, en die staat ergens in de dw map. In die map staan niet die 2 html bestanden van jou dus kan hij ze niet vinden. Sla het bestand dus eerst op voordat je previewt.

That will do the job, ;)
Ook dat heb ik gedaan, zowel opgeslagen (de hele frameset) als het kopieren van de files naar de juiste map....nog andere ideeëen??

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zal wel een domme reactie zijn, maar ik snap even niet waarom je de code's voor de frames in notepad maakt, en dan vervolgens kopieerd naar Dreamweaver :?

Waarom maak je die frames niet gelijk in Dreamweaver? Ben je toch van het hele probleem af?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 20:06 schreef Br@m het volgende:
Zal wel een domme reactie zijn, maar ik snap even niet waarom je de code's voor de frames in notepad maakt, en dan vervolgens kopieerd naar Dreamweaver :?

Waarom maak je die frames niet gelijk in Dreamweaver? Ben je toch van het hele probleem af?
Omdat het dus in DreamWeaver niet werkt....dat is het hele probleem. En om het te testen, heb ik het effe in Kladblok gedaan, om te kijken of ie het dan wel deed. Maar als ik dus dezelfde code in DreamWeaver maak, doet ie het niet....snap je??

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zaterdag 11 mei 2002 20:17 schreef MiniDutch het volgende:

[..]

Omdat het dus in DreamWeaver niet werkt....dat is het hele probleem. En om het te testen, heb ik het effe in Kladblok gedaan, om te kijken of ie het dan wel deed. Maar als ik dus dezelfde code in DreamWeaver maak, doet ie het niet....snap je??
Ik snap je, maar dan doe je toch wat verkeerd :) Want ik heb al verschillende site's gemaakt helemaal in dreamweaver ook met frame's. En het werkt altijd perfect.. :)

Ik snap dan ook niet waarom het bij jou niet lukt dan..

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 20:21 schreef Br@m het volgende:

[..]

Ik snap je, maar dan doe je toch wat verkeerd :) Want ik heb al verschillende site's gemaakt helemaal in dreamweaver ook met frame's. En het werkt altijd perfect.. :)

Ik snap dan ook niet waarom het bij jou niet lukt dan..
Hoe doe jij het precies dan??? Zou je mij dat willen vertellen?? Dan kan ik het misschien strx ook...

Verwijderd

Topicstarter
Zelfs als ik de Lessons-Site open die standaard in DW zit, en ik open die Frames pagina, doet ie het niet in de preview... :( :(

Dan zegt ie ook dat ie de pagina niet kan vinden...

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:41

Pelle

🚴‍♂️

In de manual staat uitgelegd hoe je frames bouwt in dreamweaver. En hier staat ook genoeg tussen: [search=frames dreamweaver]

We zijn hier niet je persoonlijke helpdesk op afroep.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.