Hoeveel HE is standaard moederbord met kaarten?

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• Guvner
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04-2022
Misschien een hele stomme vraag, en misschien is het heus wel ergens te vinden, maar ik wil graag weten hoe hoog een standaard moederbord met de insteek kaarten erop is. Ik doel dan op de HE hoogte.
Ik wil namelijk een 19" kassie gaan aanschaffen maar moet dan wel weten hoeveel HE ik mot bestellen,
in de search kon ik zo gauw geen antwoord vinden dus hopen we maar dat iemand dit leest.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-08 13:40

Shuriken

Life is all about priorities

Minimaal 3U volgens mij. De 2U kasten zijn allemaal met een risercard.

1U=1HE

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 23:39

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een goede 2U kast heeft een PCI riser card met drie slots. Als je meer slots wil gebruiken heb je minimaal 3U nodig, dan kun je de kaarten gewoon rechtop in de slots op het moederbord planten.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:16

Predator

Suffers from split brain

[forum=24] -> [forum=6]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

een 2U is echt kut.......zeker als je bepaalde moederbaorden hebben die dan weer hun pci slots net iets te ver hebben staan. Ik zou gewoon voor de 3U of zelfs 4U gaan.

Verwijderd

sukkel^2 van een preditor, dit hoort echt in PNS omdat het gaat over SERVER kasten....vind je trouwens zowiezo niet zo goed moderaten in PNS...

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 12:26

Arno

PF5A

Op zaterdag 11 mei 2002 18:29 schreef worldpunch het volgende:
sukkel^2 van een preditor, dit hoort echt in PNS omdat het gaat over SERVER kasten....vind je trouwens zowiezo niet zo goed moderaten in PNS...
En dat kun jij beslissen terwijl er een een simpele hardwarevraag geplaatst wordt in PNS :? Dit is een typische OH vraag en meer niet.

En verder is het aan havana om te beslissen of Predator goed kan modden en niet aan een frusty usert als jij |:(

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 11 mei 2002 18:39 schreef Traag het volgende:

[..]

En dat kun jij beslissen terwijl er een een simpele hardwarevraag geplaatst wordt in PNS :? Dit is een typische OH vraag en meer niet.

En verder is het aan havana om te beslissen of Predator goed kan modden en niet aan een frusty usert als jij |:(
Choeso jei Traag :*
Dit hoort idd. in OH, het is namenlijk dus een vraag over een kast en kasten horen in OH. Of het nou gaat over een server-case of iets anders, het blijft behuizing dus -=> OH.

Het goede antwoord is trouwens al gegeven; bij 2U en 1U (dus 1HE of 2HE) is een riserkaart nodig. Dit zijn dingetjes die je kaarten horizontaal laat staan. Op dit plaatje kan je het goed zien hoe het werkt:
Afbeeldingslocatie: http://www.procase.nl/new/32bit.jpg

Deze dingetjes zijn overgens te koop bij veel grote warenhuizen voor 19" kasten, één daarvan is ProCase.

Dit is trouwens ook wel te vinden met de search lijkt me :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:16

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 11 mei 2002 18:29 schreef worldpunch het volgende:
:*

Het is dus wel Predator.
Als je het niet eens bent met mijn mod acties dat moet je dat in [LA] melden en niet zo gaan blaten achter mijn rug.

Dat is namelijk nogal achterbaks want zo kan ik mij niet verdedigen.

PS:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

Als je dus commentaar hebt op mij doe dat dan in [LA] en dan zal ik daar wel met jou discussieren of doe het via mail.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:59

LopeZ

Too much is never enough

Search, en teveel offtopic/worldpunch verpest topic
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.