[win2k] network logon thuis ipv op bedrijfsnetwerk

Pagina: 1
Acties:

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 14:18
Ik heb een probleempje. Mijn vader heeft een laptop van zijn werk, waarmee hij op een domein inlogt als hij op zijn werk is. Maar als hij thuis is, wil hij ook graag printen en zijn documenten backuppen via andere pc's.

Ik wil de configuratie van de laptop niet veranderen (kan niet eens :o), dus heb ik al op mijn linux-servertje een dhcp server opgezet. Dat werkt allemaal, en ik kan de andere computers pingen, ftp'en, etc. Ook kan ik de andere computers in het netwerk wel vinden met explorer, maar als je er 1 wilt openen krijg ik de melding "no logon server available". Ik vermoed da dit ermee te maken heeft dat de laptop op een domein is aangemeld.

Zou ik nu bijvoorbeed met samba een logon server kunnen maken ofzo, zodat het wel gaat werken? Of zijn er simpelere oplossingen? :)

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
Geloof niet dat dit gaat werken, je vaders laptop zal deel uitmaken van een domein, jij kunt thuis niet dezelde SID genereren. Je vader zou op z'n werk moeten vragen of ie een tweede hardware profiel kan krijgen voor thuisgebruik.