Toon posts:

Kan niet meer RtCWen via netwerk door firewall

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn situatie, ik heb 1 PC (met Win2k Prof) waar ook mijn internet verbinding aan hangt (die heb ik gedeeld).

Nu heb ik aan deze PC nog een PC hangen waar ik dus nu ook op kan internetten en alles. Alles werkt verder perfect.

Maar nu heb ik op mijn 'server' Norton Internet Security 2002 met de allernieuwste updates gezet, maar nu kan ik op de andere PC geen RtCW meer spelen.

Zodra ik bijv. de lijst wil opvragen met server blijft ie in het spel nix en op Waiting for response of master server.

Als ik een extern programma gebruik (RtCW Pathfinder) wil het ook niet. Voer ik in het spel in de console zelf een IP in lukt het ook niet en doet ie nix verder dat bij Coneccting staan.

Druk ik nu NIS 2002 uit op de 'server' werkt ie perfect.

Dus nu is mijn vraag, hoe kan ik dit goed aan de gang krijgen? Moet ik een bepaalde port (range) openzetten? Zo ja, welke?

P.S. Hij staat niet bij de applicaties in NIS, dit omdat het spel niet op de server zet. Zou ik dat doen dan kreeg ik gelijk de melding van NIS wat ik wou doen, deed ik dat Permit All dan werkt ie wel op de server.

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

kijk even op usenet bij xs4all.adsl zag dat veel
mensen last hadden van problems na die norton update

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Verwijderd

Topicstarter
Het is geen bug/fout in NIS 2002, maar volgens mij gewoon een instelling die ik moet doen toch?

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 12 mei 2002 04:53 schreef ScaRFeeS het volgende:
Het is geen bug/fout in NIS 2002, maar volgens mij gewoon een instelling die ik moet doen toch?
Naar mijn weten wel.

Nadeel van NIS 2002 tegenover de 2001 versie is dat je niet per poort kan instellen.
Dus je kan of wolfenstein wel, of wolfenstein geen toegang geven (en niet de ene port wel, en de andere niet).

Bij NIS options -> advanced options -> firewall staan alle regels.
Moet je ff zoeken naar een regel die RTCW geen toegang geeft tot internet.

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel degelijk mogelijk een bepaalde poort open te zetten hoor met NIS 2002. Dat kan ik ook wel, alleen in zou mijn god niet weten welke ik dan moet openzetten :?

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 12 mei 2002 12:25 schreef ScaRFeeS het volgende:
Het is wel degelijk mogelijk een bepaalde poort open te zetten hoor met NIS 2002. Dat kan ik ook wel, alleen in zou mijn god niet weten welke ik dan moet openzetten :?
Je moet gewoon rtcw helemaal toegang geven.

btw, hoe zet jij bep poorten met NIS 2002 open? Wil ik eigelijk wel weten :).

Verwijderd

Topicstarter
Uhm, zoals ik zei staat RtCW niet op de server waar ook NIS 2002 op staat, dus als ik Application Scan doe of ik start RtCW op een netwerk PC ziet de server niks, en dat is logisch trouwens.

Voor poorten instellingen in NIS 2002 ga naar: Personel Firewall --> Internet Acces Control --> Configure --> System-Wide Settings

Maar goed, nu is nog steeds mijn probleem niet opgelost :( Weet dat dan echt niemand?

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 21:17
Ik werk zelf met Norton Personal Firewall 2002. Daar kan je gewoon de programma naam selecteren, die je toestemming heeft om met het internet verbinding te maken. Maar ik weet niet of NPF ook op een netwerk werkt.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Op zondag 12 mei 2002 22:41 schreef ScaRFeeS het volgende:
Uhm, zoals ik zei staat RtCW niet op de server waar ook NIS 2002 op staat, dus als ik Application Scan doe of ik start RtCW op een netwerk PC ziet de server niks, en dat is logisch trouwens.

Voor poorten instellingen in NIS 2002 ga naar: Personel Firewall --> Internet Acces Control --> Configure --> System-Wide Settings

Maar goed, nu is nog steeds mijn probleem niet opgelost :( Weet dat dan echt niemand?
Daarom gebruik ik ook geen NPF/NIS in een netwerk, het is een drama, het zijn leuke firewalls op voor 1 pc, maar werken stukken minder in een netwerk(zoals vele personal firewalls).

Je moet of de poorten aanmaken die RtcW gebruikt, of je moet de range opgeven van je LAN(dan laat ie alle het verkeer door).

De laatste optie is het makkelijkt, de eerste optie werkt minder met NPF.
Ik gebruik momenteel ISA of Win2k/Netfilter op Linux, kan je tenminste een beetje configen.

Verwijderd

Tsja, ik ben laat ik weet het. :Z

Maar ik heb het even opgezocht met good-ol-google.

En deze thread zeggen ze dat je volgende poort moet openen:

27960:udp

Betreffende link:http://www.linuxquestions.org/questions/history/120239

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 00:53 . Reden: (8> ]

Pagina: 1