Toon posts:

cooledit pro : vreemd probleem pauzes wegknippen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik al een hele tijd cooleditpro, zo ook nu de nieuwste versie.

een tijd lang ging het prima: de pauzes wegknippen bij het begin en einde van de track.

nu lukt dit nog wel, maar na het saven en weer openen zie ik dat de zojuist ogenschijnlijk weggeknipte pauzes er weer in staan. Snap hier niets van: altijd goed gedaan

ik heb ook geprobeerd de mp3 eerst naar wav om te zetten en daarna de pauze weg te knippen. dat gaat goed ,maar als ik de wav weer omzet naar mp3 dan staat die pauze er weer in

heeft iemand een idee hoe dat kan ?

bvd !!!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
als het kleine pauzes zijn, dan komt dit bijna zeker door het encoderen naar mp3. misschien kan je een andere mp3 codec (zoals Lame mp3 met razorblade grafische interface) proberen.

Het is een heel technisch verhaal, als het een kleine pauze is tenmniste (niet seconden ofzo), komt dit door dat een 'buffer' moet worden afgesloten IIRC, dit kan jeniet voorkomen.

Je kan om dit te testen ook dus eens een ander programma de wave openen en in mp3 omzetten zoals eerder vermeld. :Y)

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
nou, het gaat hier om mp3's die ik zelf naar binnen heb gehaald en dus geen eigen rips.

en nog even dit: als ik iets meer dan de pauzes wegknip (dus nu samen met een stukje muziek) dan gaat het wel goed.

het kan toch niet zijn dat dit nu allemaal ineens verkeerd gaat terwijl het altijd goed is geweest ? misschien is er een setting veranderd ?

kan iets met Yenc te maken hebben (nieuwe compressiemethode) ?