Toon posts:

[PHP en Flash] Variabelen inladen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het kan en ik zie ook allemaal voorbeelden staat met de functie loadvariables en diezelfde functie met Num erachter. Maar ik zie vooral scripts die de informatie uit een tekst bestand halen. Ik wil gewoon iets hebben/maken om een willekeurige variabele uit de output van een PHP-script te vissen. Ik dacht ik maak een simpel test-scriptje, maar dat lukte dus al niet :( :
PHP:
1
<?$aap=aap; of 'aap'?> ?>

In mijn Flashmovie:
loadvariables("test.php4",0,GET); (frame 1)
gotoandplay(1); (frame 2)

En ik heb inderdaad mijn webserver aan staan. :)

Uiteindelijk wil ik hiermee de projecten uit mijn database halen.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

[topic=397053/1/100]
P&W -> W&G

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:41

Pelle

🚴‍♂️

Dit is dus inderdaad meer iets voor [forum=13] dan voor [forum=14] ja :)

Maak het jezelf niet te moeilijk, en probeer eerst eens variabelen uit een txt-file te halen. Als dat lukt, ga je een php-file bouwen en zorgen dat de output hetzelfde is als uit je text-file. Lukt dat ook, dan pas is heeft het zin om met Flash PHP output uit te lezen.
Niet teveel hooi op je vork willen nemen dus :)

Verwijderd

code:
1
loadVariablesNum ("test.php", 0);

PHP:
1
<?$aap=aap; print $aap;?>

duz printen of echoën wat je in wil laden.

zou gewoon moeten werken, en dan pakt hij gewoon geprinte data uit het php script. Op deze manier wel ff done=1 als laatste variable meesturen om te controleren of alles binnen is.

Verwijderd

Topicstarter
Uit de laatste reactie begrijp ik dat je dus niet in Flash kunt zeggen in een dynamic tekstbox: aap, zodat de waarde van $aap daar wordt neergezet. Of zit ik nu fout?

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 20:53 schreef gang-ster het volgende:
Uit de laatste reactie begrijp ik dat je dus niet in Flash kunt zeggen in een dynamic tekstbox: aap, zodat de waarde van $aap daar wordt neergezet. Of zit ik nu fout?
Je kunt dan dus in het eerste frame zeggen dat hij het php filejte inlaad, (loadvar) dan is binnen flash de var $aap bekend, (als je het iig geprint hebt in php).

Of je kunt het flash swfje aanroepen met een variabele erachter, de get manier.
Krijg je zoiets in je html (php) file:
code:
1
<param name=movie value="main.swf?p=<?php echo $p; ?>&v=<?php echo $v; ?>">

en dan zijn dus de variable binnen flash bekend zonder dat je in flash daar een actie voor hoeft te geven.

Verwijderd

Topicstarter
Eerst printen en dan snapt Flash het pas. Dat vind ik dus zeg maar drie keer slecht bedacht van de mensen van Macromedia. Maar ik vind het wel drie keer goed dat ik zo snel antwoord krijg. :)

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 21:01 schreef gang-ster het volgende:
Eerst printen en dan snapt Flash het pas. Dat vind ik dus zeg maar drie keer slecht bedacht van de mensen van Macromedia. Maar ik vind het wel drie keer goed dat ik zo snel antwoord krijg. :)
Toevallig dat ik voordat ik weer ga stappen nog ff op internet zit.

Maar als je beetje php ervaring hebt, en het zijn geen grote data hoeveelheden werkt die tweede manier ook wel prettig. Gebruik ik meer om in flash dingen te checken.
Om veel data binnen te halen kun je dus gewoon de loadvar gebruiken of iets van B-top of ohwhen? had te maken met het misbruiken van een xmlsocket om data uit txt te halen. Maar die kun je vinden met de search of een van hun moeten even zo vriendelijk zijn om dat nog een keer hier uit te leggen.

Verwijderd

Topicstarter
B-Top?
Pagina: 1