Toon posts:

Aldi camera niet te benaderen in XP??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

Ook ik heb zo'n fantastische aldi(medion 4.1 megapixel) camera gekocht. Het lukt alleen niet om de foto's binnen te halen op mijn PC (xp). Het geluid dat de pc hem ziet hoor ik wel maar dan.....nergens een camera/foto's te vinden......Heeft iemand een oplossing??

Ik gebruik de standaard medion software....zijn hier alternatieve voor??

Bedankt...Ik ben ervan overtuigd dat veel gebruikers met dezelfde problemen zitten....er staat al 1 posting op maar nog geen antwoorden

Bedankt voor de informatie,

Rob.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Een oplossing die ALTIJD werkt is de aanschaf van een kaartlezer. Het is wel 45 euro maar dan ben je er zeker van dat ie het doen, kun je je compactflash als "diskette" gebruiken en hoef je niet met je camera in de weer.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Plaats de install CD, en als de setup start sluit je die af (ik ga er van uit dat je die namelijks al uit heb gevoerd!)

Ga naar apparaat beheer...
Daar staat ongetwijfeld een USB-Device onder het kopje "Unknown devices".
Klik rechtermuisknop, vervolgens stuurprogramma bijwerken, en bij een melding dat de driver niet digitaal door microsoft is ondertekend, blablabla... kies je voor TOCH DOORGAAN.

Hierna is de hardware in XP geïnstalleerd en kun je de cam gebruiken!

Verwijderd

Ehm xp heeft zelf al ondersteuning voor de camera (usb) als ik de kodak software van mijn camera erop zet doet xp ook niets. Ik gebruik de software van xp zelf en die zet het netjes in een dir met subdir voor datum.
Camera eraan hangen dan connectie maken (bij mij op knopje op docking drukken) dan rechtse muisknop op camera in mijn computer en daar heb je ergens een optie wat ie bij welk "event" moet doen... dus bij connect -> move pictures to .... bla bla .....
misschien dat dat voor je werkt?

Verwijderd

jaja... maar het gaat hier om een MEDION camera van de aldi, die dus niet van die fancy Kodak software heeft, maar slechts een drivertje dat zich onder XP niet goed kopieert bij de installatie van de software, vandaar deze extra handeling nodig!

dus to the point: wat heeft je kodak software installatie met een evt. oplossing van dit probleem te maken...:Z

offtopic:
ik zou ook onder elk camera topic gaan blaaten dat mijn kodak dc4800 superz is, maar daar vraagt niemand om, dus meld ik het niet... en voor de miereneukers inderdaad nu meld ik het wel, maar als je graag wilt reageren op dit zinnetje, leer dan eerst hoofd- en bijzaken onderscheiden. |:(

• Koffievlek.nl
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09-2025
Op zondag 19 mei 2002 10:32 schreef phanTOM_xP het volgende:
jaja... maar het gaat hier om een MEDION camera van de aldi, die dus niet van die fancy Kodak software heeft, maar slechts een drivertje dat zich onder XP niet goed kopieert bij de installatie van de software, vandaar deze extra handeling nodig!

dus to the point: wat heeft je kodak software installatie met een evt. oplossing van dit probleem te maken...:Z

offtopic:
ik zou ook onder elk camera topic gaan blaaten dat mijn kodak dc4800 superz is, maar daar vraagt niemand om, dus meld ik het niet... en voor de miereneukers inderdaad nu meld ik het wel, maar als je graag wilt reageren op dit zinnetje, leer dan eerst hoofd- en bijzaken onderscheiden. |:(
Eej, maak je niet zo druk... :z

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 10:32 schreef phanTOM_xP het volgende:

offtopic:
Sorry maar als je even zou lezen wat er daadwerkelijk stond. MET kodak software is XP ellende en kan ik geen foto van mijn camera afhalen.
Welke prachtige kodaksoftware?????
Zonder ook maar een enkel stukje software (driver/fotoalbum troep) of wat dan ook van kodak geinstalleerd werkt het wel.

Dus wat heeft dit te maken met jou probleem? Nou probeer het eens met de xp standaard troep ipv wat je ook bij je camera hebt gekregen spul......

Sorry dat ik in hatelijke modus moest gaan maar je vraagt er zelf om
Pagina: 1