Toon posts:

P4 1,7 GHz @ 70 graden, welke cooler = goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De laatste tijd wordt mijn CPU echt warm, ik was daarnet wat aan het gamen maar meteen zat de temperatuur van de CPU op 70 graden. Ik heb een P4 1,7 GHz s478 (voorloper van northwood, ik geloof dat ze hem wilamette noemen) op een Asus P4T-E moederbord zitten. Er zit nog steeds de standaard cooler op, maar ik ben nu op zoek naar een andere.
Nu heb ik deze gevonden door de search te gebruiken :
-ThermalTake VOLCANO 7+ A1254
-Alpha PAL8942 met Delta FFB0812SHE
-Alpha PAL8942 met YS-Tech FD1281257B-2A

Maar deze coolers zijn niet goedkoop (vooral de alpha's), en nu vroeg ik me af of jullie wisten welke ik het beste kan nemen? Het mag ook van een ander merk zijn, het moet gewoon een goeie cooler zijn die ook een beetje betaalbaar is. En die ook niet al teveel herrie maken, en ik heb begrepen dat die VOLCANO 7+ dat eigenlijk wel doet.

Ik heb trouwens ook de kast opengemaakt dan daalt de temperatuur iets, en ik heb er 2 fan's bijgeplaatst (1-tje die naar de CPU toeblaast, en 1-tje die van de CPU uit richting de achterkant uit de kast blaast maar helaas niets helpt. Ook heb ik al het standaard koelblok afgeschuurd en van die geleidende pasta er tussen geplaatst, maar ook dit hielp niets.
Idle temp = 55 graden, en zoals ik daarnet al vermelde was de temp tijdens het gamen 70+ graden.

Please help me !

PS: deze CPU is niet ge-overclockt

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zalman heeft ook wel goede

En die alpha's kunnen volgens mij ook niet op elke mobo.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Verwijderd

Topicstarter
Klopt ja, ik had ook al wat over die Zalman cooler's gelezen maar welke zou je me kunnen adviseren?
Ik heb even gekeken en deze zou dan in aanmerking komen voor een P4 socket 478 : Zalman CNPS6500A-CU
Heeft iemand ervaring met deze??

• The_FrankO
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/pictures/82-78G.JPG
Zalman CNPS6500A-CU

Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.nl/website/pics_products/Swiftech-MC462+Thermaltake8.jpg
Swiftech MCX478-B with Thermaltake 80mm silent-version

Die laatste is een hele goede alleen ook erg duur

Ik heb geen ervaring ik heb een athlon :)

Verwijderd

Volgens mij voldoet de standaard "boxed" cooler voor de P4 prima voor niet overclockte systemen. Ik begrijp dus niet hoe het komt dat deze zo warm wordt. Heb je al eens gevoeld aan de heatsink of deze ook daadwerkelijk warm wordt. Als de proc 70 graden wordt en goed contact met de heatsink maakt moet je dat echt kunnen voelen aan de heatsink.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 18:04

ReseTTim

Chocolate addicted

hoe kom je aan die temp? 70 graden?? dat kan namelijk gewoon niet bij de P4 dus check ff je bios. want ik wed dat ie niet zow warm wordt!! ik heb namelijk zelf ook een P4-1.7GHz op een ABIT TH7-II RAID mobo en dies overgeclocked en is nog cooler..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-02 20:25

Remi

Moo!

Zet die koeler er eens beter op. Mijn P4 1.7 wordt stressed 40 graden.

• The_FrankO
  • Niet online
Op zaterdag 11 mei 2002 18:20 schreef ReseTTim het volgende:
hoe kom je aan die temp? 70 graden?? dat kan namelijk gewoon niet bij de P4 dus check ff je bios. want ik wed dat ie niet zow warm wordt!! ik heb namelijk zelf ook een P4-1.7GHz op een ABIT TH7-II RAID mobo en dies overgeclocked en is nog cooler..
Nou het kan dus wel want een kennis van mij heeft een p4 1,5 en die wordt ook iets van 70 graden

Verwijderd

Indien je asus probe gebruikt om de temp te meten dan klopt het resultaat niet. Bij mijn p4te gaf asus probe een temp aan die 22 graden hoger was dan wat het bios en motherboardmonitor aangeven. Max wat ik met asus probe heb gemeten was 80 graden tijdens het rippen van een dvd'tje.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op zaterdag 11 mei 2002 19:07 schreef bolluh het volgende:
Indien je asus probe gebruikt om de temp te meten dan klopt het resultaat niet. Bij mijn p4te gaf asus probe een temp aan die 22 graden hoger was dan wat het bios en motherboardmonitor aangeven. Max wat ik met asus probe heb gemeten was 80 graden tijdens het rippen van een dvd'tje.
precies dat had ik met mijn asusbordje en p4 nu ook, de temp werd niet correct weergegeven, echter in het bios gaf ie wel de juiste temp aan,

brak programma gewoon dat asus probe :)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Flikker er eerst es merk koelpasta tussen, maak de fanbladen goed schoon, en haal het stof tussen het koelblok vandaan, zorg dan dat je de koeler er recht op zet en volgens mij daalt de temp dan flink :)

Verwijderd

Topicstarter
wow....thx voor de reply's ! :)
Ik heb inderdaad gevoeld aan het koelblok of deze warm wordt, en ik moet zeggen dat aan het koelblok goed is te voelen dat de CPU vrij warm is. En dus is volgens mij de koelpasta ook wel goed die ik heb gebruikt.

Goh, ik heb idd telkens gegeken met Asus Probe voor de temperatuur. Zou het dat zijn ja?? Dju zeg, dan meen je dat je een goed programmatje hebt en dan geeft hij verkeerde waarden weer.

Ik ga het eens proberen met een ander programmatje !!
Thx voor de reply's !

Verwijderd

Topicstarter
In de BIOS gaf hij idd een waarde aan die ongeveer 20 graden scheelt met wat Asus Probe aangeeft in Windows.
En ik moet zeggen dat ik wel eens eerder problemen heb gehoord met dat Probe programmatje, maar ik hem er helemaal niet meer aangedacht om in de BIOS te kijken |:(

Bedankt voor de oplossing !

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Ik heb dat ook een keer gehad.
Mijn CPU werd rond de 60 graden en mijn heatsink werd helemaal niet heet! Ikke die cooler en heatsink deraf gehaald, bleek er geen koelpasta op te zitten :(
Nu wordt ie stressed zo'n 42 graden :)
Op zaterdag 11 mei 2002 18:24 schreef Remi het volgende:
Zet die koeler er eens beter op. Mijn P4 1.7 wordt stressed 40 graden.
Pagina: 1