Ik heb de search gebruikt om te zoeken naar het doorlussen van boxen of iets anders, maar ik kan het niet vinden.
Ik heb een ouwe philips versterker (specs heb ik niet), met 4 boxen (gewoon 2 keer een stereoopstelling, systeem a en systeem b noemen ze het).
Ik wil er een stereo-boombox (4 Ohm) op aansluiten en ik dacht eraan om dit parallel te doen (draadje die naar de linkerbox (6 Ohm) loopt doorknippen en dan samen in de linker ingang stoppen van de boombox, hetzelfde met de rechterbox (6 Ohm).
Dus zo:
En rechts hetzelfde
Mijn vader beweerd dat je ze beter in serie aan kan sluiten. (omdat ik anders misschien de versterker sloop) Dus zo:
En rechts uiteraard weer hetzelfde
Ik hoop dat dit verhaal een beetje duidelijk is...
Hoe zouden jullie zeggen dat ik dit moet doen?
Owja en graag geen commentaar op de boombox van de Gamma
Ik heb een ouwe philips versterker (specs heb ik niet), met 4 boxen (gewoon 2 keer een stereoopstelling, systeem a en systeem b noemen ze het).
Ik wil er een stereo-boombox (4 Ohm) op aansluiten en ik dacht eraan om dit parallel te doen (draadje die naar de linkerbox (6 Ohm) loopt doorknippen en dan samen in de linker ingang stoppen van de boombox, hetzelfde met de rechterbox (6 Ohm).
Dus zo:
code:
1
2
3
| + ---------------------------
x<- boombox (links) x<- box (links)
- --------------------------- |
En rechts hetzelfde
Mijn vader beweerd dat je ze beter in serie aan kan sluiten. (omdat ik anders misschien de versterker sloop) Dus zo:
code:
1
2
3
| + ------ x <- boombox (links) -----
|
- ------ x <- box (links) --------- |
En rechts uiteraard weer hetzelfde
Ik hoop dat dit verhaal een beetje duidelijk is...
Hoe zouden jullie zeggen dat ik dit moet doen?
Owja en graag geen commentaar op de boombox van de Gamma