Toon posts:

Pc moet ik twee keer aandrukken...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ola,

Ik heb een raar probleem, na talloze problemen met mijn PC, heb ik nu weer een raar probleem;

Ik moet mijn pc twee keer aandrukken, eerste keer boot ie niet... en hoor je ook geen BIOS piep... Dan moet ik em weer uit doen, en dan doe ik em nog een keer aan, en dan doet ie het wel. Je hoort BIOS piep en tada hij start op naar win2k.

Tis nu al 2 maanden zo, en hij doet het elke keer.

Iemand enig id hoe et komt?

specs:
CPU:

Duron 800+ Arctic Silver
Cooler:

Thermaltake Super Orb
Moederbord:

MSI K7t Pro 2-a
Geheugen:

512 MB sdram PC 133 Cas 2-2-2( 1 x 512 )
Case:

A-open HX45 Case (midi tower, 250 Watt PSU)

Videokaart:

Matrox G400 MAX dual head 32 MB AGP
Monitor(s):
IIYAMA Vision master Pro 17"

IBM 15" ( zwart gespoten )

Geluidskaart:

Onboard 128 Bit
Floppydisk: Ja

Harddisk(s):

Seagate Medalist pro (6.4 GB 7200 RPM IDE)
Netwerkkaart(en):

Realtek RTL8029 (AS) PCI Ethernet Adapter

Verwijderd

voeding te zwak of zo.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 16:54 schreef chefke het volgende:
voeding te zwak of zo.
Zelfs als ik alles los koppel, alle 3 de cdroms bijv... dan doet ie etzelfde :-\

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Wat heeft dit met [forum=11] temaken? :)

--> OH :)

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 16:55 schreef drLiter het volgende:

[..]

Zelfs als ik alles los koppel, alle 3 de cdroms bijv... dan doet ie etzelfde :-\
ik hoop niet dat de mobo brak blijkt te zijn want dan is het het zoveelste msi mobo wat sterft. en ga ik hem echt knijpen voor de mijne

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[search=koude start]
Dit helpt je vast op weg :).

Het heeft trouwens bijna altijd met de voeding te maken, dat het aan 't mobo ligt komt wel voor geloof ik, maar zelden. Ik quote uit een topic wat ik heb gevonden met de search:
Een tijdje geleden met mijn oude systeem had ik dit dus ook. Nadat ik een CD recorder en een interne ZIP erbij stopte kreeg ik problemen met mijn SO CALLED koude start. Mijn systeem starte echter op nadat ik de rest knop indrukte. Maar klinkt inderdaad als een voeding probleem.
Met mijn nieuwe kast (en ook een nieuw MB) was alles over en mijn oude systeem is nu mijn server en start weer gewoon op wat waarschijnlijk toch komt omdat er nu alleen nog maar een CDrom in zit.

Verwijderd

Hallo topic starter, ik heb hetzelfde probleem gehad met een soltek moederbord, achteraf bleek dat er een sluiting zat het opstart gebeuren v/h MB.

Verwijderd

Zelf ook een soortgelijk probleem gehad.

Probleem was verholpen toen ik de dram timing in het bios op 'normal' had gezet.

Probeer daar eens iets mee.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 23:18 schreef Dweezerroy het volgende:

Probleem was verholpen toen ik de dram timing in het bios op 'normal' had gezet.

]

in welk opzicht soortgelijk?

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Dat mobotje wat je hebt is toch het beruchte MSI bordje :? Die gaan bij iedereen kapot... misschien dat deze binnenkort ook dood gaat :9

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 23:24 schreef Go0s het volgende:
Dat mobotje wat je hebt is toch het beruchte MSI bordje :? Die gaan bij iedereen kapot... misschien dat deze binnenkort ook dood gaat :9
Ja ram er een smile achter

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 23:18 schreef Dweezerroy het volgende:

Ik kan die optie niet vinden in mijn bios.. :?

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
Ik heb exact hetzelfde op een ABIT-BP6, het is sinds een brakke biosflash. Misschien heb je er wat aan.

Verwijderd

Heb je toevallig veel USB apparaten aan je mobo hangen ? Vooral die force feedback muizen van Logitech zijn berucht om de problemen die ze veroorzaken.

Tijdens het opstarten trekken die USB dingen opeens een hoop stroom (een piek in het electriciteitsverbruik), om daarna te normaliseren. Als je moederbord en/of voeding niet van de opperbeste kwaliteit zijn, zou het dat wel eens kunnen zijn.

Mocht je USB apparaten hebben, ontkoppel ze dan voor het booten, en steek ze er pas terug in als je in windows bent aangekomen. USB is Plug&Play voor iets.
Pagina: 1