Snelheid Alcatel ADSL modem

Pagina: 1
Acties:

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb laatst mijn alcatel modem ge-edit in de hoop mijn server er tussen uit te kunnen halen voor de verbinding. Dit is op zich gelukt maar zodra ik hem rechtstreeks in mijn switch (3com superstack II 3000) steek dan gebeurt er helemaal niets, wel zie ik het lampje bij de netwerk kabel branden zodra ik er een crosskabel in doe. Maar ik kan hem niet pingen.

Wat ik nu zelf vermoed is dat de hub een 10Mb aansluiting heeft en geen 10/100 omdat de switch alleen 100Mb accepteerd. Nu hoop ik eigenlijk op een bevestiging dat dit zo is en misschien dat er nog een andere oplossing is om het modem toch vrij direct aan de switch te kunnen hangen zonder dat er een server tussen moet. Iemand een idee ?

Mijn YouTube kanaal

Verwijderd

Zo'n modem heeft alleen een 10mbit aansluiting jah, dus dat word een probleem denk ik met je 100mbit hub ;(

ps. een switch die alleen 100mbit aankan is meestal geen switch maar een hub.. (toch?)

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:36

TweakBoy

---

Op zaterdag 11 mei 2002 16:47 schreef Flipke het volgende:
Zo'n modem heeft alleen een 10mbit aansluiting jah, dus dat word een probleem denk ik met je 100mbit hub ;(

ps. een switch die alleen 100mbit aankan is meestal geen switch maar een hub.. (toch?)
mmm... ik denk dat je het verschil nog niet weet tussen een switch en een hub....

het verschil zit in de packet-beheer/switching

---