Op zaterdag 11 mei 2002 18:23 schreef compukid het volgende:
moet iedereen z'n sources.list aan gaan passen als woody stable is? en zo niet krijg je dan de nieuwe testing? (met XFree 4.2.x?)
Hangt er vanaf wat je in je sources.list hebt staan en wat je wilt.
Als je nu 'stable' in je sources.list hebt, en je upgrade over - pak em beet - een week dan krijg je ineens een *erg* grote update voor je kiezen, waarna je Woody draait.
Als je 'potato' in je source.list hebt staan, dan blijf je Potato houden. Iets wat niet aan te raden is, want Potato's security updates zullen een tijd (een paar maanden ofzo) na Woody's release niet meer worden bijgehouden.
Als je 'woody' in je sources.list hebt staan heb je
nu Testing, maar over een tijdje dus Stable. Je zult dus geen grote updates meer hebben, aangezien je zowel nu als dan Woody draait.
Als je 'testing' in je sources.list hebt dan heb je nu Woody, maar straks als Woody Stable is krijg je de nieuwe testing. In het begin zul je dan redelijk wat updates hebben (omdat Testing nu frozen is en dus vrijwel stilstaat; Straks moet hij even inhalen om weer dicht bij Unstable te komen), en na een tijdje updates die normaal zijn voor Testing.
en krijgt iedereen die nu potato draait dan woody als hij/zij niet op let tijdens het draaien van een dist-upgrade?
Ja.
En dat is meteen een vrij belangrijk punt.
Veel mensen hebben een apt-get update; apt-get upgrade gecrond. Als Woody dan Stable wordt en cron draait zo'n update dan gaat apt-get proberen alles te upgraden naar Woody, maar dat is iets dat je liever met de hand doet (en zeker niet met een 'upgrade' maar 'dist-upgrade').
Daarom heb ik in de sources.list op mijn Stable bakken altijd een release-naam staan ('potato' nu dus), zodat zo'n grote update niet gebeurt. Als er dan een nieuwe Stable is dan zet ik de sources.list over en voer de upgrade handmatig uit.
wat word de nieuwe testing?
Big fight.
Sommigen willen dat Sid, de huidige Unstable, doorschuift naar Testing, en dat er een nieuwe Unstable komt.
Anderen willen dat Sid Unstable blijft en dat er een nieuwe Testing van Unstable wordt afgesplitst.
AFAIK is de laatste groep in de meerderheid en komt er dus een nieuwe Testing, maar ik weet niks zeker.
Als er een nieuwe Testing komt, dan wordt zijn naam AFAIK 'Sarge'.