Eisen voor m'n videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
- perfecte beeldkwaliteit in 2D
- perfecte beeldkwaliteit in racegames gecombineerd met een hoge framerate

Welk kaartje neem ik hiervoor het best?
De V5 5500, ATI Radeon 32 MB DDR of de Matrox G400?

By the way, het overgrote deel van m'n tijd breng ik door in de 2D-wereld.

Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 02:37
;( ... ik zag dit pas na m'n reply in je andere post ... allemaal voor niets :'( ...

Anyway:), Dan is de keuze niet moeilijk, de ATI Radeon 32MB DDR. Beeldkwaliteit van de Voodoo5 5500 is ook goed in zowel 2D als 3D maar de Radeon is net iets beter. De Radeon heeft wel veel meer 3D-features, plus de Radeon heeft absolutely the best DVD decoding die er is (op speciale DVD-kaarten na ... ). Verder is ie ook sneller in 3D dan de Voodoo5, maar niet heel erg veel ...

Suc6.

Btw ik heb de Voodoo5 ook gehad, dus ik lul niet zomaar wat uit m'n nek>:).

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thx, Bomberman. :)

- Heeft de ATI Radeon ook zo'n superieure FSAA als de Voodoo 5 5500?
Aangezien je zegt dat de beeldkwaliteit van de ATI Radeon ook in 3D net iets beter is dan die van de V5 5500 zou ik denken van wel, of heb ik het mis?

- Zijn er ook al drivers voor de ATI Radeon 32MB DDR voor Linux?

Bij voorbaat dank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee heeft de Radeon NIET.

Ik speel zelf NFS HS in 800x600x16 4xFSAA op een 17".
edit:
Of 1024x768x16@4xFSAA in breedbeeld

Geloof me, dit is een stuk beter dan 1024x768x32 wat ook soepel loopt. Let vooral op verkeersborden, strepen op de weg en scheiding tussen weg en berm. (persoonlijk) Een wereld van verschil, zo erg dat ik niet meer zonder 4xFSAA kan spelen in race games.

Voor race games is de V5 de kaart die je hebben moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Waarom begin je nu een nieuw topic?

En inderdaar voor FSAA moet je bij de 3dfx kaart zijn, ik heb de 3dfx niet gezien maar vondt NFS al erg mooi met mijn Radeon op 1024*768@32 bits, als ie met FSAA nog mooier is :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zegt Bomberman dan dat de beeldkwaliteit van een ATI Radeon in racegames net iets beter is dan die van de V5 5500?
Maakt hij misschien de vergelijking tussen beide kaarten zonder FSAA?

Bij de weg, heeft de ATI Radeon eigenlijk FSAA?

Graag wil ik jullie nogmaals bedanken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Heeft het wel, maar beperkt, uit mijn hoofd geloof ik kun je het alleen aan en uit zetten en aan is dan 2x2 ofzo (sorry nog nooit geprobeerd)

Bomberman is meer het type van op de hoge resolutie spelen en dat lukt niet met FSAA aan. Stoned daar in tegen schakelt liever een resolutie terug voor de mooiere rechte lijnen met FSAA aan. Persoonlijk ga ik ook voor de hogere resoluties, wie let er nu op verkeersborden in een racespel >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
M'n 17" beeldscherm kan maximaal 1280 * 1024 pixels aan.
'k Veronderstel dat jullie met hoge resoluties 1600 * 1200 en hoger bedoelen, of niet?
Zou ik dan niet beter voor de V5 5500 gaan?

Bij voorbaat dank. :)

Verwijderd

NEE Ik zou voor de Radeon gaan. En als je toch geld wilt spenderen en in een hoge resolutie wilt gaan draaien moet je gewoon de 64MB versie pakken. Hoge resolutie is bij mij vanaf 1024x768.

Trouwens FSAA verbeterd in mijn ogen niet de beeldkwaliteit, maar dat is mijn opinie maar. dan nog wat voor zin heeft het om in 1600x1200 met Q3A met 2x FSAA te gaan draaien??? dat is echt useless.

De FSAA van de Radeon is niet zo goed als die van 3DFX maar wel weer beter dan die van de Geforce 2.

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-08 23:19

edward2

Schieten op de beesten

FSAA word ook voor mij pas een optie als ik het met FSAA4x op 1280x1024x32 met 60 fps+ kan draaien.
Nu moet je naar 800x600 of zelfs 640x480 om FSAA4x met 60+ te spelen en ik vind dan 1280x1024x32 zonder FSAA er beter uitzien.
Maar ik kan me wel voorstellen dat in flightsims je soms op zicht op afstand moet spelen en dan is FSAA4x the way, het gaat namelijk pixelpopping tegen.

Niet op voorraad.

• Bomberman
Alleen de FSAA manier van 3dfx gaat pixel popping tegen, die van ATI en nVidia niet ...

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
1) Ik snap nog altijd niet waarom Bomberman zegt dat de ATI Radeon in 3D net iets beter is dan de V5 5500?
De veel betere FSAA van de V5 5500 moet dan toch een veel betere beeldkwaliteit geven?

2) Welke kaart moet ik nu gaan halen rekening houdende met de volgende punten:

- perfecte beeldkwaliteit in 2D
- perfecte beeldkwaliteit in racegames gecombineerd met een hoge framerate (speel geen andere games)
- moet "future-proof" zijn (+- 2 jaar)

Iedereen die op deze thread geantwoord heeft, wil ik nogmaals hartelijk bedanken. :)

• Bomberman
Zo'n kaart bestaat niet.

PC Specs

• Tony Vroon
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Echt goed 2D-beeld kom je volgens mij op die Matrox uit, van de andere kaarten is dat toch slechter (of je 't merkt is punt 2, maar ja, je zegt perfect 2D-beeld), maar 3D'en zit toch beduidend minder vaart in.
Ik denk dat je toch nog wat specifieker moet kiezen, het is of perfect 2D-beeld of echt goeie prestaties met 3D.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou het zinvol zijn om dan een matrox g400 te nemen in combinatie met 1 of 2 voodoo 2 kaarten (sli)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Hmm nee dat niet persé de Radeon heeft en zeer goede 2D en zeer goede 3D (zowel kwaliteit als speed). Maar Lindsay ik begrijp niet wat er niet valt te snappen ... 3D beeldkwaliteit is NIET gelijk aan FSAA kwaliteit! Het is toch simpel, wissel je persé FSAA dan neem je 3dfx Voodoo5, vindt je het niet nodig en speel je liever in hogere resolties (1024*768 en hoger) in 32-bit kleur dan neem je de ATI Radeon (GeForce2 valt door jou eisen - 'perfecte' 2D - af ...). Ik snap niet waar nou het probleem ligt. En een kaart die 2jaar 'future-proof' is bestaat echt niet! Als er 1 kaart future-proof is dan is het de Radeon, maar voor FSAA moet je echt bij 3dfx zijn. Ik heb nu alles 58 keer dubbel verteld geloof;) ik maar hopelijk is het zo duidelijk(er) ....

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>zou het zinvol zijn om dan een matrox g400 te nemen in combinatie met 1 of 2 voodoo 2 kaarten (sli)?[/quote]Niet echt, de G400 is een stuk sneller in 3D ... en de 3D beeldkwaliteit van de Voodoo1/2 zuigt behoorlijk, al helemaal als je een G400 ernaast hebt draaien ... >:).

PC Specs

Pagina: 1