Toon posts:

Wat kan ik doen tegen een ping aanval?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al 2 dagen dat ik gepingt word.
Als ik in me zonealarm kijk dan zie ik dat ik 203MB ontvangen heb en 3MB verstuurd heb terwijl ik niks gedownload heb en nouwelijks gesurft heb, en dan de alerts de hele tijd hard aan het tellen zijn, lijkt mij vrij duidelijk een ping aanval.

Ook als ik reconnect van internet, begint ie na 5 seconden weer met pingen.

Ik ontvang ook de hele tijd pings van meerdere IP adressen.
Ook heb al een paar IP adressen in Neotrace ingevult, maar die komen telkens in een andere plek in amerika uit.

Ik zou verder echt niet weten waarom iemand mij moet pingen, mischien omdat ik een een ict klas zit :+
Maar hoe kan ik dit tegenhouden, want me internet word zo langzaam, en zometeen gaat wanadoo weer zeiken dat ik teveel download :(

[EDIT]
Heb nog ff wat adressen ingevult in neotrace, ze komen niet alleen uit amerika, ze komen ook uit duitsland en belgie :(

Verwijderd

Je geeft veel te weinig informatie. Zoals gewoonlijk bij velen..

Heb je een vast of dynamisch IP-Adres. Als je een vaste hebt laat die omzetten naar een ander door je ISP. Als je een dynamisch IP hebt weet iemand die telkens te traceren. Dit is mogelijk doordat je op IRC of ICQ zit. Probeer dit dan te vermijden en een nieuwe lease aan te vragen.

En ojah, als je echt last hebt van een DDOS post je hier niet meer... ;)

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 16:20 schreef Generaal_Putlucht het volgende:
Je geeft veel te weinig informatie. Zoals gewoonlijk bij velen..

Heb je een vast of dynamisch IP-Adres. Als je een vaste hebt laat die omzetten naar een ander door je ISP. Als je een dynamisch IP hebt weet iemand die telkens te traceren. Dit is mogelijk doordat je op IRC of ICQ zit. Probeer dit dan te vermijden en een nieuwe lease aan te vragen.

En ojah, als je echt last hebt van een DDOS post je hier niet meer... ;)

Suc6
Ik heb een Dynamisch ip adres, daarom heb ik al een paar keer gereconnect, zodat ik een ander ip adres heb, maar dat hielp niet.
Verder staan irc, msn, en icq ook niet aan, heb het wel geprobeert maar daar word ik nu telkens vanaf gegooit.
Ik heb ook nog ff een netstat gedaan, ik zag geen bijzondere verbindingen of zo.
ftp heb ik ook uitgezet.
Ik krijg deze berichten vaak meerdere tegelijk per seconden.

The firewall has blocked Internet access to your computer (ICMP Time Exceeded) from 210.249.0.253.

Occurred: 3 times between 5/11/2002 4:37:42 PM and 5/11/2002 4:37:50 PM

The firewall has blocked Internet access to your computer (ICMP Unreachable) from 4.24.204.90.

Occurred: 2 times between 5/11/2002 4:37:34 PM and 5/11/2002 4:37:38 PM

The firewall has blocked Internet access to your computer (ICMP Unreachable) from 204.123.2.244.

Occurred: 5 times between 5/11/2002 4:36:50 PM and 5/11/2002 4:37:00 PM
etc.

Verwijderd

Van die paar pings... krijg je echt geen 100en MB's aan data binnen. Kan ook zijn dat bepaalde applicaties syncen oid waardoor jij dit ziet als een ping naar jou toe geloof ik

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:21
Die paar pings is idd maar een paar kilobyte, dat is heel normaal, je hebt waarschijnlijk gewoon een trojan/virus/spyware of zoiets.

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 08:19

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

als je bij netstat ff "-a" d'r bij zet kun je zien welke poorten er aan het "luisteren" zijn.. zou je dat lijstje ff kunnen doorsturen.. kunnen we ff zien of d'r nog rare poorten bij zitten..

Verwijderd

Je moet zonealarm ff uninstallen heb je ook geen last meer van zogenaamde ping attacks :)

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-08 07:51

Sebje

Makelaartje

als je snel weer reconnect is de kans groot dat je hetzelfde ip krijgt aangewezen. Probeer eens wat langer te wachten tussen het dis- en reconnecten...

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Ik zou ook paranoid worden als ik de hele dag naar zone-alarm of zo'n soort speelding zat te kijken.

Maak je geen zorgen :z

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 18:40 schreef jep het volgende:
Ik zou ook paranoid worden als ik de hele dag naar zone-alarm of zo'n soort speelding zat te kijken.

Maak je geen zorgen :z
Ik draai zone alarm al een tijdje en normaal heb ik in 24 uur maar 30 alerts of zo, dat boeit me echt niks.
Maar als ik meerdere aanvallen per seconden krijg 2 dagen achterelkaar en me internet word langzaam, ga ik echt wel ff zoeken wat er aan de hand is.

Verwijderd

Topicstarter
Het was waarschijnlijk toch spyware.
Ik heb net ff ad aware laten scannen en die vond 5 spyware programma's heb ze ff verwijderd, heb daarna me pc ff opnieuw opgestart en ik heb nu nergens meer last van :)

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:21
Die "aanvallen" die zonealarm meldt zijn waarschijnlijk niet de oorzaak van het probleem, waarschijnlijk komen die "aanvallen" doordat de spyware de hele tijd contact maakt met allerlei servers en download ie zooi die je internet traag maakt.
Pagina: 1