Internetwinkel orderverwerking kan makkelijker

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-06 21:01
Hoi

Ik heb een website waarop ik een bepaald product verkoop. Ik heb een PHP-scriptje ergens vandaan geplukt, dat dient als bestel formulier. Ik krijg de resultaten daarvan via email (outlook XP) binnen. Ik copy-paste de restulaten (naam, adres, wat er is besteld) over in Excel, waar de lay-out al staat.
In het begin werkte dit nog wel. Echter, mn winkel begint steeds beter te lopen, en het wordt irritant in grotere hoeveelheden. Dit moet makkelijker kunnen. Ik wil niet gaan investeren in dure software, maar bijvoorbeeld als de emailresults automatisch worden verwerkt in een factuur, en het gelijk kan uitprinten, ben ik al heel blij.
Weet iemand misschien een manier om dit alles makkelijker te maken? Ik weet niet zo heel veel van PHP e.d. daarom hoop ik dat jullie kunnen helpen.

Alexander

Verwijderd

Waarin moet het factuur gemaakt worden? Als je perse een excel/word documemt wilt wordt dat erg moeilijk. Het kan wel door de ingezonden gegevens op te slaan als CVS bestand (comma seperated).

Als het geen excel/word document hoeft te zijn dus bijvoorbeeld HTML dan kan je een template maken waarin de ingezonden waarden worden gezet.

Je kunt dit rechtstreeks in de mail() functie zetten.

• wace
Het hoeft van mij echt niet persé in word of excel, maar het is voor mij wel makkelijk. Ikke newbie wat betreft talen als PHP.

Maar HTML kan misschien wel, ik zal eens kijken. Bedankt voor je antwoord.

Verwijderd

hetgeen jij wilt is niet zo moeilijk, verdiep je een keertje ff een paar uurtjes in php en gebruik de zeer goede en uitgebreide help op www.php.net

zoiets als jij wilt kun je als n00b binnen een halve dag maken

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 11:06
Je zou er over kunnen denken om de gegeens in xml te zetten, en zelf een applicatie te bouwen die die info ophaalt bij een e-mail adres en/of uit je mail box vist.

Verwijderd

Inderdaad, volg even hier wat linkjes naar goede PHP tutorials. Het is even wat doorlezen en wat kloten, maar dan zie je ook dat er veel met PHP gedaan kan worden :)

Het is even wat tijd investeren, maar het is het waard!

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 17:06 schreef easydisk het volgende:
Je zou er over kunnen denken om de gegeens in xml te zetten, en zelf een applicatie te bouwen die die info ophaalt bij een e-mail adres en/of uit je mail box vist.
Hij was toch newbie :?

• wace
Op zaterdag 11 mei 2002 17:29 schreef gang-ster het volgende:

[..]

Hehe, ja dat xml gebeuren is me idd een beetje te hoog gegrepen.

• 2xit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02

2xit

Q+M by P+E

Neem eens een kijkje op OSCommerce. Dat is een gratis (opensource) webshop met zeer veel mogelijkheden!! Download de development-versie

Nederlandstalige site: OSCommerce.nl

Success

The factory of the future will have only two employees, a man and a dog. The man will be there to feed the dog. The dog will be there to keep the man from touching the equipment.

Always be 2excite(d)

• wace
Op zaterdag 11 mei 2002 18:36 schreef 2xit het volgende:
Neem eens een kijkje op OSCommerce. Dat is een gratis (opensource) webshop met zeer veel mogelijkheden!! Download de development-versie

Nederlandstalige site: OSCommerce.nl

Success
Zo dat ziet er goed uit! Weet je toevallig of hier ook mogelijkheden van automatische factuurverwerking inzitten?

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 18:48 schreef wace het volgende:

[..]

Zo dat ziet er goed uit! Weet je toevallig of hier ook mogelijkheden van automatische factuurverwerking inzitten?
Best geinig hoor dat project, maar voor wat jij wil kan je echt beter ff iets zelf bouwen, tenzij je hele grote plannen heb voor de 'toekomst'.

• wace
Op zaterdag 11 mei 2002 18:59 schreef NextGeneration het volgende:

[..]

Best geinig hoor dat project, maar voor wat jij wil kan je echt beter ff iets zelf bouwen, tenzij je hele grote plannen heb voor de 'toekomst'.
Waarschijnlijk zal ik uiteindelijk ook zelf iets bouwen, maar ik wist niet dat zo iets bestond. Het ziet er allemaal heel gelikt uit.

• 2xit

2xit

Q+M by P+E

De laatste versie kan factuurverwerking aan. Je kan van elke bestelling een pakbon en factuur maken en deze direct printen. Layout is met gemak aan te passen!!!

NextGenerations:
Natuurlijk is zelf bouwen erg leuk om te doen, maar met behulp van dit project heb een zeer goede start en daarbij is de "oscommerce-shop" makkelijk aan te passen naar jouw wensen!!

Het blijft een aanrader dus!!

The factory of the future will have only two employees, a man and a dog. The man will be there to feed the dog. The dog will be there to keep the man from touching the equipment.

Always be 2excite(d)

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 11:06
Op zaterdag 11 mei 2002 17:29 schreef gang-ster het volgende:

[..]

Zo moeilijk is XML nu toch ook weer niet, en misschien is de persoon minder newbie dan hij denkt.

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:32

thomaske

» » » » » »

deze php-class maakt het mogelijk om on-the-fly een excell-sheet te maken. Kijk er eens naar, misschien dat je er wat mee kan

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 12:59 schreef thomaske het volgende:
deze php-class maakt het mogelijk om on-the-fly een excell-sheet te maken. Kijk er eens naar, misschien dat je er wat mee kan
Alleen voor Windhoos servers zeker?

• 2xit

2xit

Q+M by P+E

Op zondag 12 mei 2002 16:33 schreef NextGeneration het volgende:

[..]

Uhmm.. PHP is ook op andere servers te draaien. O.a. apache for unix etc...

Always be 2excite(d)

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:32

thomaske

» » » » » »

Op zondag 12 mei 2002 16:33 schreef NextGeneration het volgende:
Neehoor, werkt onder alle platformen..

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 20:56 schreef 2xit het volgende:

[..]

Uhmm.. PHP is ook op andere servers te draaien. O.a. apache for unix etc...
Joh, dat meen je niet ;)
Ff serieus, veel dingen die wat met windows te maken hebben (zoals excel sheets maken) kunnen alleen met de PHP versie voor windows gedaan worden, vandaar.

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 09:25

Tom-my

w03iz0rz

Op zaterdag 11 mei 2002 15:51 schreef wace het volgende:
Hoi

Ik heb een website waarop ik een bepaald product verkoop. Ik heb een PHP-scriptje ergens vandaan geplukt, dat dient als bestel formulier. Ik krijg de resultaten daarvan via email (outlook XP) binnen. Ik copy-paste de restulaten (naam, adres, wat er is besteld) over in Excel, waar de lay-out al staat.
In het begin werkte dit nog wel. Echter, mn winkel begint steeds beter te lopen, en het wordt irritant in grotere hoeveelheden. Dit moet makkelijker kunnen. Ik wil niet gaan investeren in dure software, maar bijvoorbeeld als de emailresults automatisch worden verwerkt in een factuur, en het gelijk kan uitprinten, ben ik al heel blij.
Weet iemand misschien een manier om dit alles makkelijker te maken? Ik weet niet zo heel veel van PHP e.d. daarom hoop ik dat jullie kunnen helpen.

Alexander
Wat jij wil is echt heel simpel op te lossen met delphi (en ja uiteraard ook andere talen). Mocht je info willen, mail mij is.

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

• 2xit

2xit

Q+M by P+E

Op zondag 12 mei 2002 23:04 schreef NextGeneration het volgende:

[..]

Joh, dat meen je niet ;)
Ff serieus, veel dingen die wat met windows te maken hebben (zoals excel sheets maken) kunnen alleen met de PHP versie voor windows gedaan worden, vandaar.
Hoe kom je daar nou bij? Das helemaal niet waar. Elk PHP-programma, dus die ook het maken van excel sheets, is universeel. Je hebt helemaal geen PHP-proggies voor windows, of MAC etc... |:(

Always be 2excite(d)

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:52
(jarig!)
http://www.php.net/manual/en/ref.com.php
COM functions are only available on the Windows version of PHP.
Dus als het aanmaken van Excel-sheets via COM gaat (wat nieteens zo'n gekke gedachte is, ligt eigenlijk vrij voor de hand) werkt dat alleen onder Windows.

• 2xit

2xit

Q+M by P+E

Op dinsdag 14 mei 2002 19:00 schreef CubicQ het volgende:
http://www.php.net/manual/en/ref.com.php
[..]

Dus als het aanmaken van Excel-sheets via COM gaat (wat nieteens zo'n gekke gedachte is, ligt eigenlijk vrij voor de hand) werkt dat alleen onder Windows.
Yep, je hebt gelijk. Had ik ff niet aan gedacht!!

Het ging mij meer op de reactie op het feit dat PHP er ook is voor andere OS-sen dan Windows!

Always be 2excite(d)

Pagina: 1