Monitor last van open raam??????

Pagina: 1
Acties:

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
Even een vraag voor de cracks onder ons:

Ik heb een NEC Multisync XP21 en die staat vlak bij een venster wat open kan. Nu komt het vreemde: zet ik het raam open dan vertoont de monitor kuren zoals beeld springt aan en uit, alsof de monitor aan en uit gezet wordt. Het beeld moet namelijk iets bijkleuren. Dit gaat door totdat ik het raam dicht doe. Dan worden de storingen geleidelijk aan minder en binnen 5 minuten functioneert de monitor weer zoals het hoort.
Zet ik het raam weer open, weer dezelfde kuren.

Het klinkt idioot maar zodra dit begint hoor ik achter in de monitor, aan de kant die bij het open venster staat, een gebrom/gesis.

Kan dit er echt invloed op hebben (ik denk dan aan kou langs een voeding of zo)??????

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Die kou zal het wel niet zijn aangezien een koele voeding goed is voor je monitor.
Is er niet iets van vochtigheid etc. buiten?
Misschien leidt de afkoeling tot condens.
Of is er iets van een scohotel/antenne/mast enz. buiten? :?
Die zouden misschien ook wel iets van storingen kunnen veroorzaken (ook al lijkt me dat erg onwaarschijnlijk)

T.net gallery | V&A ads

Verwijderd

Het kan zijn dat de componenten in de monitor door de wind afgekoeld worden en daardoor raar gaan doen. Het zal ook wel uitmaken of het buiten warm is of niet.

edit:

een koele voeding is wel goed maar op temperatuur verschillen kan zoiets toch raar reageren, want dit is het hele probleem.

• riesg
  • Laatst online: 11-06-2024
4 huizen verder heeft iemand wel een antenne om te zenden maar daar heb ik geen last van.
Ik woon niet bij een vijver of meer of zo dus qua vochtigheid kan dat het ook niet zijn.
Ik heb geen flauw idee wat nu eigenlijk de trigger is, ik weet alleen dat het raam open een veroorzaker is maar hoe???

• oc_maniac
  • Laatst online: 14-08 00:15
Mischien een slechte contactje. Een component (met mischien heatsink)wordt warm en zet uit - de koele lucht koelt deze aan een kant maar aan de andere kant niet. Het koelblok vervormt en het componentje maakt ff geen contact?
....Tis een mogelijkheid......

Specs: AMD XP2000+(P), Asus A7V133 mb, Asus V7100Pro 32MB SDRAM, 768MB RAM 2-2-2, SB Live! Platinum, LG F900P, WD1200JB

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Maar als je toch waterkoeling geburikt krijg je onder de 12 graden last van condesatie. Als het buiten dus niet zo warm is kun je codensatie in je monitor en als gevolg daarvan storingen krijgen. :)

T.net gallery | V&A ads

Verwijderd

De techniek van een monitor werkt doormiddel van warmte. Door de warmte komt er een proces opgang wat het mogelijk maakt om pixel te laten oplichten. Door te veel koeiling krijgt de monitor dus problemen.
Pagina: 1