[router unex iso 50p} alle poorten openzetten????

Pagina: 1
Acties:

• smashnl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06-2023
Goede middag, weet iemand hoe het werkt om een router( liefst unex iso50p) open te zetten op een pc.
Zodat ik niet elk programma apart hoef open tezetten.
Ik wil namelijk een ut server op zetten en msn wil ik ook openen zodat mijn webcam het ook weer eens doet achter een router hoe stel ik alles open???,

yep it's me

• TsiisSkaaf
  • Laatst online: 20-08 16:38
Voor één ip? Of voor meerdere?

Voor één kan het door middel van DMZ aan te zetten bij Virtual Servres.....

Voor meerdere gaat dat zo niet lukken.

MSN filetransfers werkt met de nieuwe firmware (1.16).....

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

• smashnl
hoe bedoel je gewoon alleen dmz aanvinken en dan ip adres daar achter van de ut server pc?
het is de bedoeling dat als ik een server van een spel opzet dat ik niet elke keer een andere port hoef te routen ik wil de unex zo instellen dat als ik een spel als server wil spelen dat hij dan ook gelijk op internet te zien is en niet dat ik eerst elke keer moet gaan uitzoeken welke port deze gebruikt en hoe ik hem dan moet routen. Ik wil gewoon in een keer alles ingesteld hebben. Hoe doe ik dat?

yep it's me

Verwijderd

Als je DMZ aanzet naar je ip adres van je server , staan alle poortjen open , hij krijgt verbinding zonder nat/firewall, wat dus inhoud dat je zonder problemen op deze server iedere game kunt hosten......

*D

• TsiisSkaaf
Je moet er alleen wel rekening mee houden dat je dus nog een apparte firewall op je server moet zetten, mocht je dat nodig vinden natuurlijk.....

• TsiisSkaaf
Op zaterdag 11 mei 2002 15:56 schreef smashnl het volgende:
hoe bedoel je gewoon alleen dmz aanvinken en dan ip adres daar achter van de ut server pc?
Dat klopt.

• smashnl
oke ik moet dus alleen de DMZ(De-military Zone) open zetten en dan het ip nummer van de UT server er achter zetten dan werkt het dus.? Word dan alles automatisch naar die computer gezonden? En als ik alleen een spel wil route kun je dat ook snel doen of is dat bij elk spel anders.
Bij UT moet ik upd mode gebruiken zeggen ze.
Ik heb dat bij deze router nog nooit gedaan heb deze pas. ( mijn andere is afgebrand Lettelijk)
maar zal even kijken of het werkt

yep it's me

• smashnl
het werk niet?????
heb de laatste updates al gehaald. wat doe ik fout
heb alleen dmz aan gezet een kan mezelf nog niet zin ut staat trouwens goed ingesteld.

yep it's me

• TsiisSkaaf
Wanneer je DMZ aanzet met het ip van je UT server wordt al het dataverkeer wat binnen komt op het internetip automatisch door gestuurd naar je UT server. Dus het zou op die manier moeten werken.

Anders moet je een poort mapping aanmaken op je router.

Die UT server werkt wel als je hem direct aan het internet hangt?

• smashnl
JA als ik internet direct op de ut server plaats doet ie het perfect. Nu wil ik hem achter en routerzette omdat ik meerdere pc op internet wil hebben en een tweede netwerk kaart dat kan ook maar dan moet die pc altijd aanblijven en daarin heb ik geen zin. DMZ heb ik aangezet en naar de goede pc geloost maar hij doet het niet.
Als ik alleen ut door lus werkt het wel maar dan moet ik dat voor elk spel apart gaan doen en daar had ik nu ook geen zin in. Kan het ook nog anders met deze router

yep it's me

Pagina: 1