Toon posts:

[php 4.2.0] Problemen met weergeven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, in mijn vorige versie van php verliep alles vlekkeloos. Vanochtend kreeg ik te horen dat de server op 15 juli gaatveranderen op 4.2.0, dus ik moest mijnscripts aanpassen. Meteen nieuwste versie gedowned om offline alles door te testen. Eerste pagina. alles al meteen fout, wat doe ik verkeerd als ik een pagina aanroep op:

[url="http://localhost/raceplanet/v2/shownews.php?action=show&id=1172&sort=normal"]http://localhost/raceplanet/v2/shownews.php?action=show&id=1172&sort=normal[/url]

de pagina vanaf if($action=='show') { ziet er zo uit.
PHP:
1
<?$id = $_SESSION['id'];$mysql = mysql_query("SELECT * FROM news WHERE id='$id'"); while ($regel = mysql_fetch_array($mysql)){$titel = $regel["titel"]; // veld ophalen uit tabel$id = $regel["id"];$naam = $regel["naam"];$datum = $regel["datum"];$tijd = $regel["tijd"];$bron = $regel["bron"];$bronadres = $regel["bronadres"];$bericht = $regel["bericht"];$image = $regel["image"];$imageview = "[img]'graphs/90x60/$image'[/img]";if (($image=='')){$imageview = "";}$sqlquery = "select * from reakties where post_id='$id' AND categorie=0";$result = mysql_query($sqlquery);$aantalreakties = mysql_numrows($result);include('ubb.php');echo"<p align='justify'><span class='header'><a href='shownews.php?action=show&amp;id=$id&amp;sort=normal'>$titel</a></span><br><span class='berichtgegevens'>Gepost op $datum om $tijd - Bron: <a href='$bronadres'>$bron</a><br></span>[img]'graphs/transparant.gif'[/img]<br><span class='shownewsbericht'>$imageview$bericht</span></p>";}?>

Er moet ergens een ongelooflijke fout zitten. Deze fout zie ik alleen als ik een id aanroep via de titelbalk, in de index, waar ik gewoon de laatste 10 berichten zie wordt alles wel goed weer gegeven. Nu zie ik dus helemaal niets wat tussen de echo tags staat en dat database driven is.

• xshredx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:57

xshredx

en wat is de error-message die je krijgt?

Verwijderd

Topicstarter
geen error message, ik zie dus gewoon niets,

of zag. De fout zitbij de action==

moet dus een enkele = worden in 4.2.0
magnu wel heel veel scripts gaanombouwen nu, en heel veeltesten

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Ik denk niet dat ze de comparison operator veranderen, misschien als PHP 5.0 uitkomt ofzo, 't zou namelijk een vrij drastische verandering zijn. Ook totaal onlogisch btw.

Zie gewoon de Changelog. Daar staat al op de eerste regel dat register_globals standaard uit staat. Zet die dus weer aan in je php.ini en voila al je scriptjes werken weer :)

This can no longer be ignored.

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 16:15 schreef Erik Jan het volgende:
[...]
Zet die dus weer aan in je php.ini en voila al je scriptjes werken weer :)
Die zetten ze niet voor niks uit hoor... je moet gewoon bijvoorbeeld $_GET["action"] gebruiken...

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 09:40

Apache

amateur software devver

Op zaterdag 11 mei 2002 15:34 schreef Sinisa het volgende:
Ok, in mijn vorige versie van php verliep alles vlekkeloos. Vanochtend kreeg ik te horen dat de server op 15 juli gaatveranderen op 4.2.0, dus ik moest mijnscripts aanpassen. Meteen nieuwste versie gedowned om offline alles door te testen. Eerste pagina. alles al meteen fout, wat doe ik verkeerd als ik een pagina aanroep op:

[url="http://localhost/raceplanet/v2/shownews.php?action=show&id=1172&sort=normal"]http://localhost/raceplanet/v2/shownews.php?action=show&id=1172&sort=normal[/url]
wow, je kan misschien wel ff al die warez van je [url="ftp://localhost"]ftp://localhost[/url] halen, je hebt wel een enorm snelle verbinding maar k'heb alles al denk ik :+

If it ain't broken it doesn't have enough features

• WouZz
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

WouZz

Elvis is alive!

Op zaterdag 11 mei 2002 15:54 schreef Sinisa het volgende:
geen error message, ik zie dus gewoon niets...
Volgens mij staat 'display_errors' in de php.ini van 4.2.0 standaard op 'off'.. Dus zet die ff op 'on', dan zie je waar het fout gaat..

On track

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 16:15 schreef Erik Jan het volgende:
Daar staat al op de eerste regel dat register_globals standaard uit staat. Zet die dus weer aan in je php.ini en voila al je scriptjes werken weer :)
Dat is toch alleen maar uitstel van executie? Ze hebben het niks voor niks veranderd! En mij lijkt het inderdaad ook veilig. Dus waarom de klant niet alvast waarschuwen voor de komende verandering?

Verder wat vinden jullie hiervan? (dus dat RegisterGlobals straks standaard op off staat).

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Rats:
Dat is toch alleen maar uitstel van executie? Ze hebben het niks voor niks veranderd! En mij lijkt het inderdaad ook veilig. Dus waarom de klant niet alvast waarschuwen voor de komende verandering?

Verder wat vinden jullie hiervan? (dus dat RegisterGlobals straks standaard op off staat).
Ik keur het gebruik van register_globals toch ook nergens goed? Bij mij staat ie vanaf de eerste PHP3 standaard al uit :) En dat de site van de klant (sorry >:)) niet veilig is, is een ander probleem.

OT: ik vind het een goed initiatief dat ze die globals uit hebben gezet, het maakt de scriptjes van de lerende PHP-er weer wat veiliger. Van mij mogen ze het er helemaal uitslopen, maar ik denk dat ze daar op den duur ook wel van af willen.

This can no longer be ignored.

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 17:11

GraasGast

Analogue Heaven

zet anders even
PHP:
1
<?error_reporting(E_ALL);?>

boven je script om te debuggen
Pagina: 1