Toon posts:

De Aarde als een grote Tijdmachine

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Geachte lezer,

Is tijdreizen mogelijk ? Dat is de stelling die mij de laatste 30 minuten bezighoud.

De Aarde draait om zijn as met een snelheid van ongeveer 26,6 km/s (1600 km/h). Als deze snelheid nou sneller dan het licht (300.000 km/s) zou hebben, zeg maar 50 km/s...

Dan zou het leven op aarde een stuk sneller gaan. Als we er dan vanuit gaan dat het bewustzijn ook met de tijd mee gaat, dan kunnen we concluderen dat we sneller gaan dan rest van het Univserum.

Stel er zou een ruimteschip de ruimte in gaan voor een x aantal minuten, laten we van x=2 maken. Dan kan het best wel eens zo zijn dat ze na 2 minuten in de ruimte te hebben gezweeft en weer terug gaan, er op aarde 50 jaar verstreken is en hun melk in de koelkast al een tijdje bedorfen is.

Of zie ik dit nou verkeerd en is het anders om ?

• Quinny
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-01 23:07
Als je de andere topics over tijdreizen en dergelijke had doorgelezen had je gelezen dat sneller dan het licht gaan niet kan.

Dat stukje over dat de tijd langzamer gaat als je sneller gaat klopt wel, is ook wetenschappelijk aangetoond geloof ik...

Er staan ook een hoop gedachte experimenten over dit onderwerp in andere topics...

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Waar heb je het in hemelsnaam over?

De snelheid waarmee de aarde om zijn as draait is rond de evenaar zo'n 1600 km/u inderdaad. Dat is echter heel wat anders dan 26.6 km/s.

En iets kan niet met de lichtsnelheid. Punt. Moeten we het nu daar weer over hebben?

De rest van je post is helemaal warrig. Bewustzijn dat met tijd meegaat? Sneller dan de rest van het universum? Waar heb je het over?

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:14

Elvhenk

Madam Mikmak

Zoals Diadem al zegt, deze kan dicht. Dit schiet niet echt op.

Dit topic is gesloten.