pcmcia probleem

Pagina: 1
Acties:

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:54
Ik heb een globalyst 130 laptop (486sx 33mhz,4 mb ram) met een pcmcia slot erin. Ik heb windows 95a erop gezet en dit werkt redelijk. Nu heb ik onlangs een Kobishi 10/100 mbits pcmcia netwerk adapter gekocht om een beetje op het netwerk te kunnen klooien en te mircen :) maar ik krijg die pcmcia adapter niet aan de praat. Windows geeft trouwens wel meteen al aan dat er een pcmcia slot aanwezig is (maar bij hardware staat: niet aanwezig) op het moment dat ik de netwerkkaart erin doe gebeurd er niets ook niet na opnieuw opstarten en windows geeft ook aan dat er geen kaart geinstalleerd is. Nu las ik op internet dat windows 95 een enabler nodig heeft. Die heb ik inmiddels ook geinstalleerd (in config.sys device=C:\ss365sl.exe) deze enabler geeft overigens niet aan dat er geen pcmcia poort aanwezig is. Ja het is allemaal een beetje een lang verhaal geworden maar ik hoop dat iemand me kan helpen! thanx!

groeten Sander

edit: ik mis ook die piepjes die moeten gebeuren als ik er wat in steek? :)

edit2: ik zie trouwens zojuist dat ik een 16 bit kaartcontroller heb... en me netwerkkaart is 32 bit is dit een probleem?

Verwijderd

dat 16/32 bits gedoe kan inderdaad wel eens het probleem zijn...

zal wel iets met de leeftijd van je laptop te maken hebben

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:54
hmmmz proberen te ruilen voor een 16bit dus... :) of weet iemand hier nog oplossingen?

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op zaterdag 11 mei 2002 15:24 schreef savale het volgende:

groeten Sander
[mierenneukmodus]

Geen begroetingen onder posts :)

[/mierenneukmodus]

32bit en 16bit gaan niet samen, ruilen die hap dus :)

T.net gallery | V&A ads