Toon posts:

netwerk probleem met bekabeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem met de bekabeling van mijn netwerk. ik gebruik een 30 meter utp kabel om mijn desktop pc op mijn hub aan te sluiten. als ik dit doe kan ik mijn netwerk niet benaderen. als ik een kortere kabel gebruik werkt dit wel. als ik de 30 meter kabel met mijn notebook gebruik werkt het wel. in de desktop pc heb ik al een andere netwerkkaart geprobeerd. dit haalde niets uit. heeft iemand een idee?

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 09:12
Ligt de kabel langs een storende factor misschien?

Heb je al een andere kabel van die lengte geprobeerd?

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 15:10 schreef EsCo het volgende:
Ligt de kabel langs een storende factor misschien?

Heb je al een andere kabel van die lengte geprobeerd?
die kabel werkt wel in combinatie met m'n notebook

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:29

Predator

Suffers from split brain

Heb je die kabel zelf gemaakt ?
Zoja heb je de getwiste paren wel bij elkaar gelaten ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• EsCo
Netwerkkaartinstellingen? 10/100? Half/Full? Full werkt namelijk voor geen ene meter met een hub...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 15:40 schreef EsCo het volgende:
Netwerkkaartinstellingen? 10/100? Half/Full? Full werkt namelijk voor geen ene meter met een hub...
zodra ik de kabel in mijn nitebook doe werkt het wel. Als ik een kortere gebruik op met mijn desktop gaat het ook. zonder instellingen aan te passen. Dus de kabel werkt wel op de enen configuratie maar niet op de andere,

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Andere NIC geprobeerD?

Verwijderd

Is de kabel niet gewoon stuk of verkeerd gemaakt? Anders: ligt ie langs een storingsbron? Anders: Meer smaken zijn er niet. UTP kabel kan tot een meter of 90 als ik me niet vergis.

• Mickos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2015
Op zaterdag 11 mei 2002 15:58 schreef Skaah het volgende:
Andere NIC geprobeerD?
Op zaterdag 11 mei 2002 15:08 schreef bouncin-j het volgende:
in de desktop pc heb ik al een andere netwerkkaart geprobeerd. dit haalde niets uit.
Wel ff lezen voordat je post :)

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
het kan zijn dat je ff meot pingen naar je andere pc.... daarna 1/2 keer rebooten dit werkt meestal wel... ik heb zelf namelijk een kabel van 50meter daarmee had ik hetzelfde na pingen en rebooten was het opgelost!

• EsCo
Op zaterdag 11 mei 2002 15:53 schreef bouncin-j het volgende:

[..]

zodra ik de kabel in mijn nitebook doe werkt het wel. Als ik een kortere gebruik op met mijn desktop gaat het ook. zonder instellingen aan te passen. Dus de kabel werkt wel op de enen configuratie maar niet op de andere,
Lees nou ff wat ik te zeggen heb, en probeer je netwerkkaart op half duplex te zetten, dat ie in de laptop werkt wil niet zeggen dat full duplex werkt... |:( :+

Pagina: 1