Monitor Flitst

Pagina: 1
Acties:

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 10:30
Hoi, ik heb een probleem met onze monitor - no name. Had ik tijd geleden gekocht bij ALdi computer P3-450.

Het probleem: de laatste tijd zie ik af en toe - het beeld is er nog wel gewoon, maar midden in het scherm van boven naar beneden een soort flits, met in het midden iets dikker dan aan de boven of onderzijde. Net zat mn vader nog erop, kwam de flits, en was het over, zwart beeld, wel lichtjes en zo die het doen op de monitor. Toen bewoog ik de monitor een beetje, en kwam het beeld weer terug.

Het beeld is er nu dus weer, maar kan iemand mij vertellen wat voor proces mijn monitor nu in godsnaam is binnengegaan? Richting stukgaan ofzo? Dank je wel.

Heb al gezocht, op monitor; maar nog niets nuttigs gevonden.

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hier zat een kabel eens niet erg vast, en kreeg de monitor zo'n beetje dezelfde symptomen als jij beschrijft. Alles goed aangeschroefd en niet voor t gemak even laten zitten? ;)

• meelmark
Op zaterdag 11 mei 2002 15:17 schreef Sfynx het volgende:
Hier zat een kabel eens niet erg vast, en kreeg de monitor zo'n beetje dezelfde symptomen als jij beschrijft. Alles goed aangeschroefd en niet voor t gemak even laten zitten? ;)
ok.. maar wat vastschroeven? Dit kabel in de computer, zit toch met draaidingetjes. Of bedoel je iets achter op de monitor?

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 15:18 schreef meelmark het volgende:

[..]

ok.. maar wat vastschroeven? Dit kabel in de computer, zit toch met draaidingetjes. Of bedoel je iets achter op de monitor?
Denk de label van je monitor naar de kast, kijk ook of al die pinnetjes in die kabelhead allemal recht staan.
En anders.... uhhh tja aldi ;)

• meelmark
Mmm.. alles zit goed. Geen scheve pinnetjes. Maar nu is er weer een nieuw verschijnsel; het scherm wordt voor de bovenste helft helemaal zwart, en de onderkant blijft gewoon normaal, gescheiden door een flistachtige lijn..

Iemand?>??

Verwijderd

Ik denk dat die monitor z'n beste tijd wel heeft gehad.. zou maar vast een andere gaan uitzoeken :(

als je nog garantie hebt zou ik daar z.s.m gebruik van maken iig.

• sonny
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-03 07:59

sonny

Life's not over till you_

Hoogspannings trafo gaat dood denk ik. Helaas niets aan te doen.

Intel I7-7700k, ASUS Z270 Mark 1, Asus Turbo GTX1060 6GB, 16GB Corsair, Samsung M2 960Evo, Asus MX25AQ, Haf 912 plus, coolermaster 600W.

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

Heb 'ns een monitor van Highscreen (het huismerk van Vobis :r , |:( das vragen om problemen) gehad die na een paar maand om de paar uur ofzo een geweldige lichtflits gaf.

Leek me niet gezond voor m'n ogen, en de monitor evenmin.

We hebben de moni een paar keer naar Vobis gebracht voor herstelling, maar die hebben 'm alleen in hun magazijn laten bestoffen :(

Dan maar zelf opendoen.
Bleek dat er op de achterkant van de beeldbuis een soort van plaatje met uitsteeksels was (effe ANSI-art-uitproberen :9 )
code:
1
2
3
4
5
6
|   |_________
|________________|

Zoiets ongeveer.
Dat plaatje raakte een metalen plaat aan de achterkant van de omhuizing dacht ik.
Een paar van die pinnetjes waren wat verbogen zodat ze die achterste plaat niet meer raakten.
We hebben die pinnetjes wat teruggeplooid en we hebben het probleem nooit meer gezien.

Samen met die flisten hadden we ook een ander probleem met die monitor: af en toe werd het beeld veel groener dan bedoeld was, dan weer roze enzo. Ook dat probleem was opgelost.

Monitor werkt nu nog perfect! *D

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 16:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is meer iets over monitoren :)

[forum=9] >> [forum=8]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1