Toon posts:

parallel --> floppy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een comp zonder cdrom of floppy drive. Volgens de BIOS kan ik er een parallele floppy drive op aansluiten. Nu ben ik opzoek naar de pinlayout voor een kabel te maken, maar kan deze niet vinden op het internet.
Heeft iemand deze layout van 25p parallel naar 34p Floppy.

GZ
TheTwo

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

[topic=309815/1/100]

niet helemaal ontopic, maar misschien toch nuttig. Je zou het evt ook via USB kunnen doen.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:36

tweakerbee

dus..?

Wat voor computer?

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Parralel is toch parralel

Verwijderd

Topicstarter
Het is een laptop achtig iets, het probleem is dat windows hangt en er dus een ander besturings systeem opgezet moet worden en dat wordt moeilijk zonder cdrom of floppy, hij heeft wel standaard 10Mbs netwerk aansluiting en USB.
In de BIOS wordt direct verwezen bij floppy drive naar de parallelle poort, ik heb ook gezien dat ze bestaan, maar het moet toch te doen zijn om zelf een kabel te maken tussen parallelle poort en een 34 pins floppydrive.
Ik zoek dus alleen het schema.

GZ
TheTwo

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 16:20 schreef TheTwo het volgende:
GZ
TheTwo
Nog maar een keer: [topic=309815/1/100]

Niet om onaardig te zijn, maar om je even erop te attenderen..

Ik heb zelf nog nooit gehoord van een Paralelle floppydrive, misshien es met Google zoeken?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Mja, andere manier is welicht om even een USB FDD te kopen. Zal vast wel een fabrikant zo gek zijn om zo ee gemaakt te hebben...

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
nou het probleem is dat dat ding zo oud is dat hij usb floppydrives niet als boot herkent, je moet dus al echt onder windows draaien wil je usb gebruiken en dat moet er nou juist op nieuw op....
Ik heb op google al gekeken maar daar vind je alleen drives ik kan de layout van de kabel niet vinden om hem zelf te maken....

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Misschien kun je via Compaq iets achterhalen. Hun nieuwe EVO-lijn heeft een laptop ertussen zitten: de EVO N600C Deze heeft ook zo'n flop, of CD (net wat je wilt), die je op een parallele kabel aansluit. Ik heb er hier zo een liggen, en het lijkt niets anders als een parallele stekker, een stukje kabel, en een stekker voor in de flop. Het enige punt is, dat dit zo'n slimline drive is, en niet de standaard flop voor een laptop. Deze heeft dan ook een speciale uitgang. Lijkt wel een b-tje op een Centronics aansluiting, maar dan kleiner. Tja...of je hiermee geholpen bent... :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens een blik gaan werpen ... ik heb er ondertussen ook weer windows op draaien, gewoon de hdd in een andere laptop gezet en weer terug, ook een manier maar niet zo beister makkelijk....
Maar we zoeken verder...

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik had ooit een paralelle tapestreamer, daar zat gewoon een printje in waar je dan een floppy tapestreamer op aan kon sluiten.
Misschien dat het daar mee gelukt was, maar helaas heb ik het ding weggegooid.

Verwijderd

Je hebt iig wel paralelle cdrom drives voor laptops.
Check eens bij freecom ofzo.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:12

BCC

Er zijn zat laptops met een externe diskdrive via parallele kabel. Maar of dit te converten is is maar de vraag. Ik denk dat je het beste een mailtje naar compaq kan wagen.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

als het op pin-lay-outs gaat is het oude hardwarebook niet te verslaan. Zoek ff met google daarop en je hebt de beschikking over 100-den pin lay-outs.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Pagina: 1