Ik ben het beu! Elke 10 min krijg ik een blue screen op mijn winxp workstation, en na 2 sec krijg ik een reboot.
Ik krijg zelfs niet de kans om te lezen wat er in de bsod staat
Mijn server draait al enkele jaren op linux (debian). En nu ga ik de volledige overstap maken van winblows naar linux. Vaarwel m$
Nu is mijn probleem dat ik niet goed weet of al mijn hardware wel ondersteund wordt.
- AMD Athlon xp1800+
- MSI K7T266 Pro2
- 512 mb ddr
- MSI Starforce 818
- Sb Live 1024 player
- D-Link 530tx of eventueel een realtek kaartje
- Samsung 24x10x40x cd burner
- 52x cd-rom
- 60gb hd
- 10gb hd (voorlopig met winxp pro, voor schooltaken)
Ik twijfel of de geluidskaart, de videokaart en de cd-burner hun taken goed zullen verrichten onder linux...
Ik speel af en toe wel eens een spelletje:
- rtcw
- quake2/3
- counter-strike
Counter-strike kan ik met Wine-X draaien, de anderen hebben linux ports. Maar zouden deze spellen even snel draaien als onder winblows?
Of kan ik een frame-drop verwachten?
En kan ik mijn geforce2mx oc'en onder linux?
Als distro ga ik debian nemen. Uit ervaring weet ik dat dit de meest geschikte distro is.
De desktop wordt KDE3.
Heeft er iemand nog tips waar ik zeker moet op letten?
Ik krijg zelfs niet de kans om te lezen wat er in de bsod staat
Mijn server draait al enkele jaren op linux (debian). En nu ga ik de volledige overstap maken van winblows naar linux. Vaarwel m$
Nu is mijn probleem dat ik niet goed weet of al mijn hardware wel ondersteund wordt.
- AMD Athlon xp1800+
- MSI K7T266 Pro2
- 512 mb ddr
- MSI Starforce 818
- Sb Live 1024 player
- D-Link 530tx of eventueel een realtek kaartje
- Samsung 24x10x40x cd burner
- 52x cd-rom
- 60gb hd
- 10gb hd (voorlopig met winxp pro, voor schooltaken)
Ik twijfel of de geluidskaart, de videokaart en de cd-burner hun taken goed zullen verrichten onder linux...
Ik speel af en toe wel eens een spelletje:
- rtcw
- quake2/3
- counter-strike
Counter-strike kan ik met Wine-X draaien, de anderen hebben linux ports. Maar zouden deze spellen even snel draaien als onder winblows?
Of kan ik een frame-drop verwachten?
En kan ik mijn geforce2mx oc'en onder linux?
Als distro ga ik debian nemen. Uit ervaring weet ik dat dit de meest geschikte distro is.
De desktop wordt KDE3.
Heeft er iemand nog tips waar ik zeker moet op letten?