Toon posts:

21"Pyama 2de keer defect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een maat van me heeft een 21" Iiyama die nu voor de tweede keer kapot is :(.
hij heeft hem op een Creative Geforce 2 GTS zitten (non oc'ed) en zijn pc is een Athlon TB 1200
Hij geeft een vette knal - witte flits - keiharde piep en daarna niks meer, als je de pc opnieuw opstart.
waar zou het aan kunnen liggen ?
zou de Gf 2 teveel stroom geven aan de Iiyama ???

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoe oud is die monitor? Anders is ie misschien gewoon kapot :)

They made me do it.

Verwijderd

Topicstarter
De monitor is geloof ik net 1 of 2 jaar oud
hij zat eerst op een Creative GF1 DDR.
hij is pas gerepareerd door teleplan in nijmegen.
en nu is hij voor de 2de maal kapot :(

Verwijderd

Dit is een ernstig probleem, je zou haast denken dat de randaarde niet goed is, maar dan zouden andere apparaten ook kuren hebben...

Misschien staat de monitor bij een muur waar krachtstroom kabels doorheen lopen?! Of is er sprake van een hele hoge luchtvochtigheid.. Als de beeldbuis erg heet wordt mag er beslist geen water opkomen, anders knapt ie idd uit elkaar!

Verwijderd

Topicstarter
Eerst zat er een Creative GF 1 DDR in de pc en toen had hij er geen last van
en sinds kort zit er een Crative GF 2 GTS in en hij is als je de pc opnieuw opstart al 2 maal een knal, witte flits en luide piep en geen beeld meer, daarom d88 we dat het aan de GF 2 zou liggen ?

Verwijderd

Hoelang heeft ie het wel uitgehouden dan?
Als die nou na een paar dagen al kapot is, hang er dan ff voor een paar dagen een goedkope oude 14" aan.. Kijken of die dat wel kan hebben.

Verwijderd

Topicstarter
De 21" Iiyama hangt zo'n 2 maanden aan die Gf2.
en sinds dien is hij 2 keer kapot gegaan.
daarvoor heeft er een GF1 DDR ingezeten voor zo'n 2 jaar

Verwijderd

Wat is het type/model?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die maat van me net ff gemeeld, om hem te vragen wat voor type Iiyama het is.
ik weet dat het een vision master 21" is, die ongeveer 1,5 a 2 jaar geleden bij funprice gekocht is.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
wat je gewoon moet doen is er een tijdje een andere kaart in hangen (ondertussen monitor laten repareren) en kijken of hij dan nog ontploft.
na een paar weken dan weer eens omsteken.
en laat hem veel aanstaan. veel rebooten en zo om te kijken of hij nog ontploft.

Verwijderd

Topicstarter
zal het hem zeggen, zou wel vreemd zijn als die monitor kapot gaat door de kaart ???
je weet maar nooit, die kaart heb ik zelf een jaartje gehad op me eigen monitor, dat is dan wel geen Iiyama en geen 21" maar nooit problemen ermee gehad

Verwijderd

Kan ook zijn dat ie de eerste keer gewoon 'natuurlijk' kapot is gegaan, en dat ie brak gemaakt is, en dus snel weer kapot kon gaan. Probeer es met een oud kut-montitortje ofzo...

• *discostar*
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
21" vision master pro 510 van mij is een jaar geleden 3x gecrashed met dezelfde symptomen. 2x naar teleplan geweest en gerepareerd.
De derde keer was ik het zo zat dat ik naar iiyama in hoofdorp ben gegaan, daar hebben ze een eigen technische dienst. Bleek een of ander relaitje (degen die je hoort schakelen als je van resolutie wisselt)te zwak was en dus doorbrande, deze hebben ze dus vervangen.

Doet het sinds dien weer prima! Hulde aan Iiyama ;)

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op zaterdag 11 mei 2002 19:10 schreef *discostar* het volgende:
21" vision master pro 510 van mij is een jaar geleden 3x gecrashed met dezelfde symptomen. 2x naar teleplan geweest en gerepareerd.
De derde keer was ik het zo zat dat ik naar iiyama in hoofdorp ben gegaan, daar hebben ze een eigen technische dienst. Bleek een of ander relaitje (degen die je hoort schakelen als je van resolutie wisselt)te zwak was en dus doorbrande, deze hebben ze dus vervangen.

nogmaals. Je moet een product 2x ter reperatie aanbieden. Is het dan nog niet goed, kan je gewoon een nieuwe eisen. Had jij dus ook kunnen doen

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Op zaterdag 11 mei 2002 19:10 schreef *discostar* het volgende:

Dan ga je je toch echt afvragen wat voor "technische mensen" er bij Teleplan werken.

And The Only One

Pagina: 1