hotmail verwijderd je account... en dan...!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• coensel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06-2021
Een 'nieuwe' hotmail regel, als je je account voor 30 dagen niet opent, dan delete hotmail je account, en wordt de naam weer bruikbaar voor andere users...

Op zich lijkt dit een fair policy..., maar na even logisch nadenken... is het niet zo fair. Mijn vriendin en ik besloten onze theorie uit te testen.

We kennen een persoon die hotmail niet meer gebruikt. Wat deden we?

1) Een nieuwe account aangemaakt in hotmail, met de username van die persoon.
2) We keken of er enkele emails binnekwamen na een paar uur.
3) Er kwam een email binnen van care2.com... He... Deze persoon is lid van care2.com (wat maakt het uit denk je?).
4) Even naar www.care2.com gaan en je password requesten.
5) Met wat gezond verstand... Deze persoon gebruikt waarschijnlijk hetzelfe password voor andere sites...
6) Op naar Amazon.co.uk... Even inloggen.

En triest genoeg... deze persoon gebruikte inderdaad hetzelfde password en email (en het iq van de gemiddelde mensheid kennende... doen dit er meerdere). En we kunnen nu inderdaad dingen gaan bestellen voor fun.. :s Natuurlijk niet naar je eigen adres, en zeker niet met je ip beschikbaar voor hun... maar even anders gezien...

We kunnen ook adressen achterhalen. telefoonnummers, details voor een creditcard (blijkbaar genoeg om een bestelling te doen...).

Dit is triest... en wij deden alleen maar een testje om te kijken of het mogelijk was. We hebben de persoon ook gewaarschuwd.

Mijn vraag is, was dit al eerder bekend hier? En zo niet... Ben dan maar een beetje voorzichtig met je hotmail account.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik wist trouwens niet dat hotmail je account helemaal verwijderd, maar ik dacht dat ie het gewoon bevroor ofzo.

Maarja, dan is het niet anders. Gewoon voorzichtig ermee zijn, of gewoon geen hotmail gebruiken. Maar ik denk dat de echte beginners, die vaak hotmail gebruiken, dat niet allemaal kunnen en het ook niet doorhebben..
Dus tja, jammer dan maar voor ze. Microsoft weet dat heel veel mensen hotmail hebben, en een groot deel ervan beginners zijn. Die moeten ze juist bescherming geven, en niet dit.. :{

🌞🍃

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op zaterdag 11 mei 2002 14:32 schreef DataBeest het volgende:
Ik wist trouwens niet dat hotmail je account helemaal verwijderd, maar ik dacht dat ie het gewoon bevroor ofzo.
bij mijn weten is dat ook zo .....

na 3 maanden wordt volgens mij pas je account verwijderd

• coensel
Okee... Ik weet niet hoe lang de account dood was... maar of je het nu 1 maand niet gebruikt, of drie maanden...

Het is nog steeds idioot dat ze je account weer bruikbaar maken.

Ik begrijp dat de kans erg klein is dat iemand ooit dezelfde account aanmaakt, populaire namen zoals: 'catdog' of 'roger' kunnen op deze manier ook beschikbaar worden!! ... of je moet er heel bewust achteraan gaan, zoals wij deden.

Maar de regels kunnen wel eens heel snel gaan veranderen nu je moet gaan betalen voor extra hotmail service... En Microsoft kan de regels veranderen dus voor het deleten van accounts, zeker als ze er geld mee kunnen verdienen.

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:06

GaMbiNo

1337

Ik had ooit een accountje aangemaakt voor mijn vader en ook meteen toegevoegd in MSN.
Maar dat bleek niet zo'n succes en de account werd dus verwijderd maar hij bleef wel lekker staan in mijn MSN-lijst.
Groot was dan ook mijn verbazing toen ik ineens savonds laat die account online zag komen. :?
Compleet met MSN-naam van mijn vader. :{

Blijkbaar had iemand anders die account gerigistreerd en had ik diegene ook meteen in MSN. :D

• coensel
Okee... dat MSM probleempje hebben ze dan wel opgelost! ;) Alle contacten worden verwijderd. :) Jammer eigenlijk, sinds het je nieuwschierigheid behoorlijk annwakkert...! :P

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

EXACT hetzelfde geintje heb inderdaad ook al een keer uitgehaald....

Oud hotmail adres opnieuw aanmaken en alle passwords retrieven ... >:)

Is trouwens ook de manier waarop ik aan mijn huidige ICQ nummer ben gekomen. Stond ook een hotmail adres in dat niet meer gebruikt werd voor 30 dagen ...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• xilebo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08-2023
Op zaterdag 11 mei 2002 14:45 schreef GaMbiNo het volgende:
Ik had ooit een accountje aangemaakt voor mijn vader en ook meteen toegevoegd in MSN.
Maar dat bleek niet zo'n succes en de account werd dus verwijderd maar hij bleef wel lekker staan in mijn MSN-lijst.
Groot was dan ook mijn verbazing toen ik ineens savonds laat die account online zag komen. :?
Compleet met MSN-naam van mijn vader. :{

Blijkbaar had iemand anders die account gerigistreerd en had ik diegene ook meteen in MSN. :D
hihi, mijn vader had dus een accountje geopend en die had dus dat geval; hij kreeg iemand die een vader had met precies dezelfde naam :P, hele tijd mee zitten chatten toen :P

Verwijderd

30 dagen, fuck man, kga binnenkort 2 maanden naar thailand. hoop ik dat ik daar mijn hotmail kan sjekken....

• AIKANE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03-2025

AIKANE

Grrrrr

Ik mag aannemen dat dit probleem bij Hotmail bekend is, of heeft iemand al eens gemaild daarover? En heeft dat zin denk je?

What the heart requires may never be understood by the mind!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:57

Tjark

DON'T PANIC

Op zaterdag 11 mei 2002 21:20 schreef Tommy4u het volgende:
30 dagen, fuck man, kga binnenkort 2 maanden naar thailand. hoop ik dat ik daar mijn hotmail kan sjekken....
pfff, in thailand heb je onder elke steen een internetcafe, serieus!

*insert signature here

Verwijderd

Vraagje waar heb je die nieuwe regel vandaan. In de FAQ staat nog steeds het zelfde:
Wat betekent het als mijn account 'inactief' wordt?
Momenteel is het zo dat als je je 30 dagen lang niet aanmeldt bij je MSN Hotmail-account of als je je niet aanmeldt binnen de eerste 10 dagen, je account 'inactief' wordt. Opgeslagen e-mail en adressen worden definitief verwijderd en binnenkomende e-mailberichten worden geweigerd. Je .NET Passport werkt dan nog wel en je e-mailnaam bij Hotmail blijft gereserveerd. Als je je account weer wilt activeren, ga je naar http://www.hotmail.com en voer je je gebruikersnaam en wachtwoord in. Vervolgens kun je weer e-mail verzenden en ontvangen met MSN Hotmail. Als je account nog eens 90 dagen inactief blijft, wordt de account definitief verwijderd.

http://lc3.law13.hotmail.passport.com/cgi-bin/dasp/hminfo_shell.asp?_lang=NL&content=faq&id=2&fs=1&cb=_lang%3dNL&ct=1021153627#q14

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zaterdag 11 mei 2002 23:51 schreef Maxim het volgende:
Vraagje waar heb je die nieuwe regel vandaan. In de FAQ staat nog steeds het zelfde:
[Momenteel is het zo dat als je je 30 dagen lang niet aanmeldt bij je MSN Hotmail-account of als je je niet aanmeldt binnen de eerste 10 dagen, je account 'inactief' wordt]
dat was dus 3 maanden, en binnen de eerste...weet ik niet hoeveel dagen :)

• coensel
Op zaterdag 11 mei 2002 23:51 schreef Maxim het volgende:
[..]
We hebben dit per ongeluk uitgevonden, omdat een oude account van onszelf was afgesloten en we ontdekten dat we voor de zelfde account naam in konden schrijven.

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik heb ook nog een keer wel dikke lol gehad.

ik heb een emailadres met de achternaan 'Leferink' erin.Is zelfde verhaal hierboven, ooit opnieuw geregged vanwege passwords van iemand.

Omdat ik het wel een grappig adres vond, heb ik em toen bij mijn eigen ICQ gezet en als achternaam 'Leferink' neergezet.

Na een paar dagen kwam ineens een meisje op ICQ die 'ook' Leferink heet van haar achternaam (maar dan echt).

Wat blijkt: Leferink komt vrij weinig voor in Nederland... en dat meisje was via internet op zoek naar andere familieleden en kwam dus bij mij terecht :D

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
dus als je es een maand op vakantie gaat ben je je hotmail adres kwijt :? Ik vind die 30 dagen wel erg kort..

• mees
  • Laatst online: 29-05 12:32

mees

Duuuussss...

D'r zal toch wel een soort 'holiday'-functie zitten? net als op sorcery (irc) op je nick? ik zal eens kijken.. verder is het wel gevaarlijk inderdaad....iemand al naar microsoft gemaild ?

8 bitterballen = 1 byterbal

Pagina: 1