Toon posts:

help mij met mijn firewall

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dag,

ben al 'n tijdje abonnee bij @home en nu heb ik toch maar 'ns een firewall geinstalleerd (gratis van download.com: tiny personal firewall). Alles leuk en aardig, alleen krijg ik nu om de paar sec een 'incoming connection alert' met steeds een ongeveer gelijk bericht:

Application: 'Tcpip Kernel Driver'; protocol: [2]; Remote address cp******-a.venlo1.lb.nl.home.com [212.***.**.***]: Unknown event

bijbehorende details zijn dan:
"tcpip kernel driver"

met wel steeds een ander IP adres daarin dan (wat ik trouwens maar ff weg heb gehaald...)

wat is hier nou precies aan de hand, en belangrijker, hoe kom ik er van af???

alvast bedankt,

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Mijn tip: Gooi die rommel weg, het zorgt alleen voor overlast en je hebt er niets aan.

Verwijderd

Topicstarter
goed, maar als ik dit ding niet had geinstalleerd, had ik nooit geweten dat dit gebeurde, wat mijn pc weer nodeloos vertraagd (:?) zou hebben.......

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Dat ding begint voor de grootst mogelijke onzin al te loeien hoor :z

Verwijderd

Topicstarter
true, true....

maar t geeft wel n veilig gevoel.......

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 15:49 schreef Bossi het volgende:
true, true....

maar t geeft wel n veilig gevoel.......
"geeft" ja ;)

Verwijderd

waarom neem je geen zonealarm?? Is prima en je kan die alerts uitzetten, hij slaat ze wel op, maar je krijgt niet de hele tijd dat irritante schermpje. Ik vind het prima werken!

Verwijderd

Topicstarter
goed, ff wat verder gezocht dan dat me neus lang is :P , schijnt dus dat ik gepingt word, wat verder niets uitmaakt......

blijf ik wel met de vraag zitten waarom 't (bijna) allemaal mede-@home leden zijn die mij pingen....
is dat iets normaals, of is 't een groot nationaal complot van alle @home leden tegen mij???

• random
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 20:54

random

Lost his marbles

Euhmm, waarom niet gewoon een rule aanmaken waarin je het toelaat (of niet, wat je maar wilt)

gewoon het hokje aanvinken wat je ziet in die alert, en dan kiezen voor "permit" (toelaten) of "deny" (niet toelaten).

Ik gebruik hier ook Tiny, en het is voor mij de fijnste FW die ik tot nu toe heb gebruikt.., voor beginnende gebruikers is misschien Zonealarm een betere FW, door de layout, en de beter te snappen structuur van het programma. Wat hierboven ge-oppert werd dat Tiny de boel vertraagt, dit is nauwelijks tot niet het geval. Sommige FW's hebben inderdaad dit nadelige effect, maar Tiny heeft (hier althans) geen enkel effect gehad op mijn download / upload snelheden.

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

Pagina: 1