Toon posts:

Probleem met nieuwe koeler, advies nodig...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Had al sinds enige tijd wat problemen met de koeling van mijn Thunderbird 1333Mhz. Hij wordt op het moment gekoeld door een standaard coolermaster maar die trekt het gewoon niet. De enige manier om met die cooler m'n computer gekoeld te houden is door de kast geheel open te houden.

Omdat de zomer er weer aankomt en ik daarom bang ben dat zelfs heel de kast ophouden (en natuurlijk ivm stof) niet genoeg zal zijn heb ik gisteren een nieuwe koeler aangeschaft. Namelijk een Thermaltake Volcano 7. Nu is het probleem dit. Zodra ik hem inbouw en de computer aanzet hoor 1 piep en gaat het systeem weer uit, de koeler zelf gaat wel draaien trouwens. M'n eerste gedachte was dat m'n voeding het niet trok dus heb ik een paar tests gedaan (CD-ROM's van voeding gehaald), maar kreeg nog steeds hetzelfde probleem. Natuurlijk kreeg ik al zweethandjes omdat ik bang was dat ik m'n cpu gemold had. Na m'n oude cooler er weer opgezet te hebben bleek alles weer te werken.

Dus nu mijn vraag, hoe kan dit veroorzaakt worden? Ik heb trouwens een Asus A7V moederbord. Kan het miscchien zijn dat ik eerst m'n cpu moet schoonmaken en vervolgens wat koelpasta moet gebruiken?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
misschien moet je de fan niet op je moederbord aansluiten en alleen de rpm meter erop zetten? als het goed is zat er zo'n verloopje bij...

Verwijderd

Topicstarter
Nee, heb er niet die rpm switch bijgekregen, die zit geloof ik alleen bij de 7+. En hoe bedoel je niet op je mobo aansluiten?

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 17:53
Je MB moet wel een rpm door krijgen anders denk het dat er een cooler op de cpu zit en schakelt zeze uit dus je moet de volcano op je cpu fan connecor hangen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Topicstarter
Bij de Volcano zitten 2 connectors. Een geel draadje wat je op de aansluiting van de fan moet zetten, en een zwart/rood draadje wat je via een plugje op je voeding moet aansluiten. Tenminste zo denk ik dat het moet en heb ik het gedaan. En nog doet hij het niet.

Verwijderd

je kan er niet veel aan doen

behalven als je wat centen neer wil leggen voor een goede koeler
zo koeler die deze amd thunderbird koel kan houden kost ongeveer 50euro

de thunderbird staat bekend als een heethooft
zeker als je dicht bij de 1400mhz aan komt
vandaar dat de thunderbird niet meer gemaakt word omdat hij dus te heet word

Verwijderd

Of je zet "Shut down when CPU fan fail" uit.. (in de bios)

Edit: Als je goede koeling wil moet je geen TT Volcano 7 kopen (gebruik de search maar eens..)
Pagina: 1