Een neef an mij heeft een nieuwe hdd in zn pc gezet (met zelfde mobo als ik) een maxtor 40 gb 7200 toeren.
in de bios hebben we hem gedetecteerd als 40001 mb dat is dus goed volgens ons.
Maar als je dan met fdiskpartities aanmaakt (1 van 10 en 1 van 30 ) gaat dat ook gewoon goed. alleen ziet fdisk de schijf maar als 38.170 gb. Dat komt dus volgens ons doordat dos het anders berekend dan windos (correct me if im wrong
).
maar het ging dus voor de rest allemaal goed hij had dus en partitie van 10 en 1 van de rest. Maar toen windows erop stond was 1 schijf nog maar 9.67 gb en de andere nog maar 27,4 gb.
We hebben alles al geprobeerd maar we krijgen hem niet goed. ook partition magic ziet geen ongebruikte ruimte en die ziet ook dat de hdd mar 38.170 gb is.
Het is denk ik een beetje een moeluk verhaal maar ik hoop dat jullie het begrijpen.
maar mijn vraag is nou: is dit nou goed of is er meer uit te krijgen.
1 partitie is ntfs (die van 10) en de ander fat 32.
en het is een maxto 40gb 7200 toeren
in de bios hebben we hem gedetecteerd als 40001 mb dat is dus goed volgens ons.
Maar als je dan met fdiskpartities aanmaakt (1 van 10 en 1 van 30 ) gaat dat ook gewoon goed. alleen ziet fdisk de schijf maar als 38.170 gb. Dat komt dus volgens ons doordat dos het anders berekend dan windos (correct me if im wrong
maar het ging dus voor de rest allemaal goed hij had dus en partitie van 10 en 1 van de rest. Maar toen windows erop stond was 1 schijf nog maar 9.67 gb en de andere nog maar 27,4 gb.
Het is denk ik een beetje een moeluk verhaal maar ik hoop dat jullie het begrijpen.
maar mijn vraag is nou: is dit nou goed of is er meer uit te krijgen.
1 partitie is ntfs (die van 10) en de ander fat 32.
en het is een maxto 40gb 7200 toeren