Toon posts:

[PHP] uiterlijke tijd met sessies

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil aan mn sessie meegeven na hoeveel seconden hij gedestroyed wordt, afijn, dat kan natuurlijk met session_set_cookie_vars(). Dat doe ik dus ook:
PHP:
1
<?session_start();$msg="hooi";session_register("msg");$expireTime = 60; // 100 dayssession_set_cookie_params($expireTime);header("Location:test2.php");?>

Maar als ik de session_get_cookie_params() gebruik op test2.php :
PHP:
1
<?session_start();session_get_cookie_params();echo $msg;?>

dan wordt ie niet vernietigd na 60 seconden.
Moet ik nog iets anders bij de get_cookie_params zetten, of kan ik beter een hele andere manier gebruiken?

Verwijderd

op php.net:
A couple things I noticed when using this. I think it only works if you set
the session_set_cookie_params() function BEFORE the session_start()
function.
geen idee of dat zo is.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 13:43 schreef fladder het volgende:
op php.net:
[..]

geen idee of dat zo is.
dat staat dus niet op php.nederland.net :)
maar kzal het FF proberen

Verwijderd

Topicstarter
*schop*
ik weet hiervoor nog steeds geen oplossing voor.
Ik heb ook wel eens iets gezien dat de huidige tijd omzet in seconden, iets in de sessie opslaat, en dan de vervolgtijd kijkt of het verschil tussen de opgeslagen tijd en de actuele tijd binnen de bv. 60 seconden ligt. Maar als ik dit wil maken, hoe moet ik dit dan precies aanpakken.
PHP:
1
<?session_start();$tijd=$time();session_register($tijd);?>

dan zou ik dus zou dus de eerste tijd kunnen opslaan.
PHP:
1
<?session_start();$tijdnu=$time();$verschil=$tijdnu-$tijd;if($verschil>=61) { echo "buiten de tijd"; }if($verschil<=60) { echo "binnen de tijd"; }?>

maar hoe doe ik dit dan als het nu bijvoorbeeld 23:59 is en de volgende check om 00:01? Dit soort problemen krijg ik dan, en daar zit ik dus niet op te wachten.

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 15:52
da werkt perfect hoor..
PHP.net schrijft:
time -- Return current UNIX timestamp
Da's dus een nummer.. Het aantal seconden sinds 1970.. Als je een dag verder gaat, ookal is dat van 23:59 naar 00:01, dan komen er alsnog 120 seconden bij, want dat is ook 2 minuten :P :9

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 juli 2002 15:13 schreef elviver het volgende:
da werkt perfect hoor..
[..]

Da's dus een nummer.. Het aantal seconden sinds 1970.. Als je een dag verder gaat, ookal is dat van 23:59 naar 00:01, dan komen er alsnog 120 seconden bij, want dat is ook 2 minuten :P :9
IC, das dom van me :)
kd8 time();, hmmz....klinkt als tijd, tijd is 19:45.
Maar nee dus :)
Thnx anyway
Pagina: 1