Toon posts:

[XP] Start niet meer op na systeemcrash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb verschillende topics gelzen die gaan over XP start niet meer op > patches, verander boot.ini, etc..
... maar vond niet de oplossing voor mn probleem!

ik heb gister door een vastloper mijn pc moeten resetten... pc start op, geeft aan welke OS er geboot moet worden (98 of XP), ik selecteer XP, er wordt aangegeven dat de pc niet goed is afgesloten > systeem controle > wordt prima doorlopen > maar blijft vervolgens hangen op een zwart / grijs scherm > kan mn "muis" gewoon zien bewegen, en t "loading" icoontje stopt al gauw > systeem blijft vervolgens hangen

Dit in safe mode, last known good configuration, etc..

Ik heb nooit problemen gehad met hardware, heb gister nix (raars) geinstalleerd, alleen pc liep gewoon vast!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel verduidelijkt...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
het is nu zo erg....
dat met iedere optie die te kiezen is vanuit het F8 menu.... het systeem bij starten van XP niet meer blijft hangen,... maar automatisch reboot!!!

Verwijderd

Ik heb dit ook gehad, maar ik kreeg dan zo'n blauw error scherm dat XP uit veiligheid en om de bestanden te redden was afgesloten... Ja ik kon nix meer met m'n HD en ik heb 'm opnieuw geinstalleerd om weer iets ermee te kunnen doen...
Ik denk dat er nix meer te redden valt. Ik heb geprobeerd m in een andere PC te proppen maar ook dat hielp nix. Als jij een dualboot hebt, kun je misschien vanuit 98 nog je bestanden redden en dan XP opnieuw installen op een aparte partitie.

Verwijderd

De Win XP CD erinstoppen, daarvan booten en systeem herstellen kiezen!?

Verwijderd

Topicstarter
klopt ja, had t zelf ook al gedaan, maar ging steeds fout > reboot

na de 4keer proberen pakte de repair m wel... en voila> XP werkt weer

bedankt in ieder geval!

Verwijderd

Ik heb het ook nu op een windowx XP machine..
Wat deed je precies in de repair zodat het weer werkte?
Pagina: 1