Toon posts:

Realtek RTL8139 PCI latency instellen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik vind dat die realtek kaartje de PCI bus nogal overdreven zwaar belasten. 128 clock cycles vind ik een beetje te veel van 't goeie. Ik wil dus graag die latency terugbrengen naar 64 clock cycles om te kijken wat het qua performance scheelt.

Echter ik heb niks kunnen vinden waarmee ik die latency binnen de realtek kan aanpassen. Kan dit uberhaupt wel :?
En zo ja waarmee zou ik dat dan kunnen :?

Bij voorbaat dank.

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 22:59

Blauw

De Schreeuw

Ik vraag me af of dat sowieso mogelijk is

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 12:50 schreef Jozzz het volgende:
Ik vraag me af of dat sowieso mogelijk is
Tja ik dus ook :)

Ik heb namelijk het vermoeden dat dit allemaal nogal de rest van de PCI kaarten nadelig beinvloedt. Ik heb ook een soundblaster live 5.1. Daarnaast heb ik ook een lsi logic 100 raid controller.

Ik vraag me af of hierdoor de performance van een raid controller niet omlaag gebracht kan worden. Veel mensen gebruiken een realtek netwerkkaart.

Er wordt ook wel gezegd dat de kt133(a) chipset van via raid performance nadelig beinvloedt. Echter vraag ik me af of die hoge latency van m'n netwerkkaart er ook niet een schepje boven op doet.

Verwijderd

hmm, misschien ff testen als je die NIC eruit gooit. Maar of je de latency op zo'n realtek kan instellen betwijfel ik zeer..

Verwijderd

SiSoft Sandra zegt pesies het zelfde.
ik zoek ook al een tijd, maar kan ook niks vinden.
denk eigenlijk niet (maar hoop wel) dat het mogelijk is PCI slots individueel inte stellen