Toon posts:

Regulars

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ff een vraagje over de zogenaamde regulars. Ik vind het een goed systeem, en voor zover ik het begrijp heeft elk subforum zijn eigen regulars. (Als ik het hier al fout heb mag je nu stoppen met lezen.)

Dat groene kruisje staat echt heel leuk, en ik ben er dus zoals ik zei wel voor, maar is het misschien niet handig om erbij te zetten voor welk subforum die lui nu eigenlijk regular zijn?? Vooral omdat ik niet veel in verschillende subfora rondhang en daar soms toch wel ff langs "moet" is het makkelijk om te weten zeg maar.

En nee, ik ga dus niet de hele lijst van regulars voor elk subforum uit me kop leren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 21:31
regulars mogen overal regular spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SP kent geen regulars alhoewel er een aantal users zijn die het zonder groen kruisje op zich hebben genomen :+
En in principe zijn ze forawijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zaterdag 11 mei 2002 12:29 schreef Fallen Angel het volgende:
Ff een vraagje over de zogenaamde regulars. Ik vind het een goed systeem, en voor zover ik het begrijp heeft elk subforum zijn eigen regulars. (Als ik het hier al fout heb mag je nu stoppen met lezen.)
Volgens mij zijn er nog niet voor elk forum aparte regulars. Er wordt dacht ik nog mee geëxpirimenteerd in wos & wl.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Eigenlijk hoort iedereen zich te gedragen als Regular... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:42

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 11 mei 2002 12:54 schreef White Dust het volgende:
Eigenlijk hoort iedereen zich te gedragen als Regular... :)
Eigenlijk heeft lang niet iedereen daar tijd voor en zin in... :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:02
Op zaterdag 11 mei 2002 12:56 schreef Exirion het volgende:

[..]

Eigenlijk heeft lang niet iedereen daar tijd voor en zin in... :)
Eigenlijk moet je dan hier niet komen, toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 13:02 schreef PieterJ het volgende:

[..]

Eigenlijk moet je dan hier niet komen, toch :?
[topic=436470/1/50]

Lees het nog even rustig door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:02
Op zaterdag 11 mei 2002 13:04 schreef Courage het volgende:

[..]

[topic=436470/1/50]

Lees het nog even rustig door ;)
hmm, ik ken het concept. Ik was het eens met de stelling van White Dust. :) En ben ik van mening dat als je niet kan gedragen dat je hier niet moet komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:42

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 11 mei 2002 13:06 schreef PieterJ het volgende:
En ben ik van mening dat als je niet kan gedragen dat je hier niet moet komen
Er is een zeer wezenlijk verschil tussen je gedragen, en als regular optreden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 13:14 schreef Exirion het volgende:

[..]

Er is een zeer wezenlijk verschil tussen je gedragen, en als regular optreden.
Het enige dat een regular meer doet als zich gedragen is een ander op zijn slechte gedrag wijzen en dat opbouwend proberen te verbeteren door middel van argumenten. Ik vind eigenlijk ook dat elke user dat moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 13:29 schreef Fallen Angel het volgende:

[..]

Het enige dat een regular meer doet als zich gedragen is een ander op zijn slechte gedrag wijzen en dat opbouwend proberen te verbeteren door middel van argumenten. Ik vind eigenlijk ook dat elke user dat moet doen.
Nee ben ik het niet mee eens. Waarom niet? Omdat jouw methode leid tot 10 posts met melding "let op dit gedrag klopt niet".

Een regular dient corrigerend op te treden.
Een user dient zich (extreem gesteld) stil te houden in het topic en een melding in SM te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 13:32 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Nee ben ik het niet mee eens. Waarom niet? Omdat jouw methode leid tot 10 posts met melding "let op dit gedrag klopt niet".

Een regular dient corrigerend op te treden.
Een user dient zich (extreem gesteld) stil te houden in het topic en een melding in SM te maken.
Hmmz, daar heb je op zich ook wel gelijk in, anders krijg je in princiepe gewoon weer van die threads vol met UTFS geroep, alleen dan netjes zeg maar, en daar worden we ook niet blij van... Ik dacht ff niet na ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 10-10 01:03
*SCHOP*

Zelfde vraag (misschien lees ik ergens overheen, maargoed): Ik lees overal dat men in bepaalde subfora experimenteert met regulars, en vervolgens lees ik dat ze forumwijd regular zijn. Dan kan ik niet helemaal met elkaar rijmen, dus hoe zit dat nou :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Op maandag 27 mei 2002 16:31 schreef Azrael het volgende:
*SCHOP*

Zelfde vraag (misschien lees ik ergens overheen, maargoed): Ik lees overal dat men in bepaalde subfora experimenteert met regulars, en vervolgens lees ik dat ze forumwijd regular zijn. Dan kan ik niet helemaal met elkaar rijmen, dus hoe zit dat nou :?
Een paar uur geleden:

Vraagje over Regulars :X

Edit: klein vaudje

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:42

GaMeOvEr

Is een hork.

Op maandag 27 mei 2002 16:31 schreef Azrael het volgende:
*SCHOP*

Een regular heeft een home-forum waar hij hoort, bijvoorbeeld SA.

Daar is de usert een vaste bezoeker en beschikt over kennis die daar van pas komt.

Echter is die user niet alleen regular geworden wegens zijn kennis van desbetreffend subforum, ook omdat hij weet hoe men zich forumbreed dient te gedragen en op een juiste manier dingen kan uitleggen.

Samengevat, hij is gekozen voor een bepaald forum wegens zijn kennis en hij is gekozen voor heel GoT wegens zijn instelling/gedrag. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Op maandag 27 mei 2002 16:42 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Een regular heeft een home-forum waar hij hoort, bijvoorbeeld SA.

Daar is de usert een vaste bezoeker en beschikt over kennis die daar van pas komt.

Echter is die user niet alleen regular geworden wegens zijn kennis van desbetreffend subforum, ook omdat hij weet hoe men zich forumbreed dient te gedragen en op een juiste manier dingen kan uitleggen.

Samengevat, hij is gekozen voor een bepaald forum wegens zijn kennis en hij is gekozen voor heel GoT wegens zijn instelling/gedrag. :)
Dus als ik het goed begrijpt gedraagt een regular zich alleen als regular/ opa >:) in zijn "eigen" subforum?

Anders zou er ook geen onderscheid zijn.

En daar komt bij, dat het handig zou zijn om dan ff in de status-aanduiding het subforum erbij te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:39

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 29 mei 2002 10:27 schreef Azrael het volgende:En daar komt bij, dat het handig zou zijn om dan ff in de status-aanduiding het subforum erbij te zetten :)
Als je een regular ziet, en de naam zegt je niks, dan is ie ws uit een ander forum. :)

En wat een regular doet is het de luie n00b makkelijk maken door de inhoud van de FAQ te vertellen zodat niemand het dadelijk meer leest (als iemand dat al doet). Als ze iets fout doen horen ze het vanzelf van een regular. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op woensdag 29 mei 2002 10:27 schreef Azrael het volgende:

Dus als ik het goed begrijpt gedraagt een regular zich alleen als regular/ opa >:) in zijn "eigen" subforum?
Nee, dat begrijp je dus fout. :P

Hij is regular in zijn "home" forum wegens zijn kennis aldaar maar hij is ook regular op GoT, omdat hij van heel GoT weet hoe je je dient te gedragen.

Voorbeeld :

Blackd is regular in WOS. Dat is hij dus omdat hij lekker kan meelullen over Windowszaken. :)

Echter mag blackd ook iets zeggen over de manier van posten van iemand in P&W, mocht hij dat willen, omdat hij weet hoe wij willen dat mensen reageren, faq's lezen enzovoort.

Kortom, een regular mag regularren op heel het forum, maar hij heeft wel een home-forum. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Maar, aangezien net zoasl modjes ook regulars niet 24/7 aanwezig zijn, mag een user een andere user daar toch ook wel op wijzen? Omdat het anders wel eens een tijdje kan duren voor er iets aan gedaan word en daarmee het topic om zeep geholpen kan worden.

Technisch gezien is iedereen die de FAQ gelezen heeft, deze (globaal) kent en zich eraan houdt een regular. Toch? Dus geeft het je imho ook het recht om anderen daarop aan te spreken.

just my 2 cents. :P (kon het niet laten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op woensdag 29 mei 2002 11:17 schreef obsidian het volgende:
Maar, aangezien net zoasl modjes ook regulars niet 24/7 aanwezig zijn, mag een user een andere user daar toch ook wel op wijzen? Omdat het anders wel eens een tijdje kan duren voor er iets aan gedaan word en daarmee het topic om zeep geholpen kan worden.

Technisch gezien is iedereen die de FAQ gelezen heeft, deze (globaal) kent en zich eraan houdt een regular. Toch? Dus geeft het je imho ook het recht om anderen daarop aan te spreken.

just my 2 cents. :P (kon het niet laten)
Inderdaad. :)

In een ideële wereld is iedereen regular, dus zijn die kruisjes niet nodig. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 29 mei 2002 11:27 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Inderdaad. :)

In een ideële wereld is iedereen regular, dus zijn die kruisjes niet nodig. :)
Probleem is alleen dat:
Technisch gezien is iedereen die de FAQ gelezen heeft, deze (globaal) kent en zich eraan houdt een regular. Toch?
nogal eens problemen geeft.

Is daar geen grafiekje van? Hoevaak de FAQ per maand (doe maar per maand want anders zijn de getallen zo laag ;) ) geraadpleegd word? Bijvoorbeeld in ene leuk assenstelsel zetten tegen het aantal nieuwe members per maand. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Euh, ik geloof dat we dat soort stats niet tot onze beschikking hebben.

(Ze kunnen vast wel gemaakt worden door een DB-doed, daar niet van.)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Op woensdag 29 mei 2002 11:05 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Nee, dat begrijp je dus fout. :P

Hij is regular in zijn "home" forum wegens zijn kennis aldaar maar hij is ook regular op GoT, omdat hij van heel GoT weet hoe je je dient te gedragen.

Voorbeeld :

Blackd is regular in WOS. Dat is hij dus omdat hij lekker kan meelullen over Windowszaken. :)

Echter mag blackd ook iets zeggen over de manier van posten van iemand in P&W, mocht hij dat willen, omdat hij weet hoe wij willen dat mensen reageren, faq's lezen enzovoort.

Kortom, een regular mag regularren op heel het forum, maar hij heeft wel een home-forum. :)
Ah ok, maar dan snap ik niet waarom er steeds wordt gemeld dat een bepaald subforum regulars gebruikt, terwijl het dus eigenlijk gewoon het hele forum is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 13:23 schreef Azrael het volgende:

[..]

Ah ok, maar dan snap ik niet waarom er steeds wordt gemeld dat een bepaald subforum regulars gebruikt, terwijl het dus eigenlijk gewoon het hele forum is.
Die leek me toch al wel uitgelegd hierboven? :)

Een regular heeft een forum waarin hij/zij voornamelijk regular is. Dat is het zogenamde "thuisforum" van die persoon. In principe begeleid hij/zij in dat forum dus voornamelijk mensen.

Neemt niet weg dat een regular ook zijn taken kan vervullen in elk willekeurig ander forum. Vandaar dat je ook geen forumaanduiding achter het groene kruisje ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:22
Op woensdag 29 mei 2002 11:05 schreef GaMeOvEr het volgende:
Voorbeeld :
Blackd is regular in WOS.
[o.t.]
blackd roelt :) , en dat terwijl ik inmiddels 2 keer in WOS ben geweest.
[/o.t.]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op woensdag 29 mei 2002 21:48 schreef Jesse het volgende:

[..]

[o.t.]
blackd roelt :) , en dat terwijl ik inmiddels 2 keer in WOS ben geweest.
[/o.t.]
Woei, tnx :) (ben overigens, net als de andere regulars in WOS, ook SA regular)

Net wat GaMeOvEr zegt: als ik vind dat in IT iemand ([Airwolf] snapt me wel) zich niet goed aan de regeltjes houdt, dan kan ik daar idd wat van zeggen :)

Dit gaat dan over de algehele 'leefregels van GoT', maar in WOS en SA zal ik over 't algemeen inhoudelijk wat meer kunnen vertellen :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1