[ASP] Highlight text

Pagina: 1
Acties:

• fatbenny
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-03-2023
Nadat mensen op mijn site hun score opslaan, gaat ze automatisch naar de highscore lijst. Nu wil ik dat de net gesubmitte score een andere kleur of iets dergelijks krijgt. Het gaat om een lijst van 50 highscores (evt wordt het ook nog toegepast op de alltime 250). Kan ik dit beste oplossen met een if statement of strReplace of heeft iemand een ander idee?

Verwijderd

Handigst misschien om de background/foreground color van de rij dynamisch te maken; en als de userid overeenkomt met de ingelogde user dan een andere kleur dus iets als

If UserId=Session("User_ID") then
BGColor=#FFFF [afwijkende kleurencode]
else
BGColor=#GGGG [default kleurencode]
End if

• fatbenny
Het gaat mij er meer om wat het efficients is? Als alle 50 (of eventueel zelfs de 250) rijen door een if statement moeten lopen is dat dan efficienter dan het werken met strReplace. De term highlighten was wat ongelukkig gekozen: ik bedoelde dat de naam van die user gewoon een ander kleurtje in de lijst krijgt.

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 12:17 schreef fatbenny het volgende:
Het gaat mij er meer om wat het efficients is? Als alle 50 (of eventueel zelfs de 250) rijen door een if statement moeten lopen is dat dan efficienter dan het werken met strReplace. De term highlighten was wat ongelukkig gekozen: ik bedoelde dat de naam van die user gewoon een ander kleurtje in de lijst krijgt.
Bij zulke aantallen en bij zo'n simpele if zal je helemaal nix merken van de serverload of de parsetime; anders test je het een keertje (ff een timertje in j header / footer).

• fatbenny
k dankjewel voor de info, dan houd ik het bij een if statement :)