Toon posts:

[TF] Moddereters

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment wordt er weer heftig over alles rond Pim gediscussieerd.

Als ik de topics zo lees, wordt er met name heftig gereageerd op de replies van moderators (geen idee waarom trouwens).

Daarom had ik eigenlijk het idee dat het wellicht in een dergelijk "meningenforum" beter is om als moddereter alleen modder te eten, en niet zelf in de discussie mee te gaan.
(Sorry Cutter e.a., dit heeft echt niets met jullie of je mening te maken)

Het lijkt me gewoon beter als de "discussieleider" niet zelf meediscussieert...

[Edit] Misschien om misverstanden te voorkomen, zouden de moddereters misschien af moeten zien van een politiek getinte icon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:15

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 11 mei 2002 11:23 schreef Floppus
[Edit] Misschien om misverstanden te voorkomen, zouden de moddereters misschien af moeten zien van een politiek getinte icon...
Ik hoop dat je daarmee dit
Afbeeldingslocatie: http://arethusa.tweakers.net/~acm/rip.gif
icon niet bedoelt want dat is geen politiek getint icon.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Neenee, tuurlijk niet |:(

Maar er zijn er ook een paar bij met de complete naam van een politieke partij erin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 11 mei 2002 11:23 schreef Floppus het volgende:
Waarom moeten wij als grijze muizen stilletjes over het forum kruipen om vooral niet op te vallen? Naast crewlid zijn we ook gewoon user (jaja, heus waar.. in tegenstelling tot wat veel users denken) met een eigen mening, en we willen ook als zodanig aan het forum deel blijven nemen.

Dat we een voorbeeldfunctie hebben ok, maar IK ben niet van plan om me als crewlid overal buiten te houden om een paar enkelingen stil te houden. Als zij het na kunnen laten om vooral heftig te reageren op crewleden, dan is dat HUN fout en niet de onze. Wellicht moeten dat soort users gewoon eens aangepakt worden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 11 mei 2002 11:42 schreef Floppus het volgende:
Neenee, tuurlijk niet |:(

Maar er zijn er ook een paar bij met de complete naam van een politieke partij erin...
Die van Lord Daemon en zo... :)

Waarom mag een moderator geen mening hebben :?
Zolang ze die op een normale gerechtvaardige manier naarvoor brengen is daar toch niets mis mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 21:31
TF is juist een forum waarin crew niet spreekt als crew-zijnde, maar als user. In LA ofzo spreekt de crew als crew.

De modjes willen gewoon laten zien dat ze ook een social life hebben in TF :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Whoooooo... iets minder heftig magookwel...

Ik probeer alleen een suggestie aan te dragen omdat het nogal vreemd op mij overkomt...

Je wordt ook niet klant in je eigen winkel,
Barend, van Dorp, Witteman enzovoort kunnen in hun programma ook niet zeggen dat Kok gek is en dat de mensen maar VVD moeten stemmen...

Bovendien vind ik niet dat überhaupt de suggestie maar gewekt mag worden dat er partijdig gemodereerd wordt...

PS. met Politiek Icon bedoel ik zoiets als Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/usericons/3095/GroenLinksIcon.JPG

[EDIT]
Laat anders de namen in het TF niet in een andere kleur zien, en haal ook de tekst T.net crew enzo weg...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 11 mei 2002 11:48 schreef Floppus het volgende:
Bovendien vind ik niet dat überhaupt de suggestie maar gewekt mag worden dat er partijdig gemodereerd wordt...
Ja, vooral die rottige PVDA'ers krijgen allemaal een slotje van me in PMG :P

Maar serieus... in TF wordt zoveel mogelijk door 1 mod gemodereerd, en kun jij me voorbeelden geven waar sprake is van partijdige moderatie?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 11 mei 2002 11:44 schreef Exirion het volgende:
Dat we een voorbeeldfunctie hebben ok, maar IK ben niet van plan om me als crewlid overal buiten te houden om een paar enkelingen stil te houden.
Is het aantonen dat je op een volwassen manier kan discussiëren niet juist het vervullen van die voorbeeldfunctie ?
Of de mod nu meedoet aan de discussie ja of nee maakt voor zijn mening weinig uit en kan dus de mod acties ook niet beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 11 mei 2002 11:55 schreef Predator het volgende:
Is het aantonen dat je op een volwassen manier kan discussiëren niet juist het vervullen van die voorbeeldfunctie ?
Er wordt gesuggereerd dat je je als professionele en volwassen mod zoveel mogelijk buiten discussies moet houden om vooral niet subjectief over te komen. Je moet jezelf dus als het ware verheven voelen boven de users. Een beetje strijdig met alle beweringen dat mods arrogant en machtsgeil zijn, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op zaterdag 11 mei 2002 11:48 schreef Floppus het volgende:
[EDIT]
Laat anders de namen in het TF niet in een andere kleur zien, en haal ook de tekst T.net crew enzo weg...?
Dat zal moeilijk gaan, dit omdat HTML-gedeelte van de naam in de User-table staat.
Als je die aanpast dan geld dat voor het gehele forum. :)
Ook zie ik niet in waarom een mod in TF statusloos moet zijn, alleen omdat er een paar users zijn die zich niet kunnen gedragen?

Trouwens de namen van de mods zijn zodanig bekend dat ze zonder kleur ook wel te herkennen zijn. ;)
Het is een leuk idee maar slecht uitvoerbaar.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het heeft idd geen invloed op de mening, maar het gaat om de suggestie...

Voorbeelden van partijdig modereren heb ik niet, en ik heb ook niet gezegd dat dat gebeurd. ik denk wel dat er mensen zijn die dénken dat het kán gebeuren.

Er mag dan wel zo veel mogelijk door één mod gemodereerd worden, er wordt wel door een heleboel min of meer mods gepost.

Ik denk dat de suggestie om in het TF onzichtbaar te laten zijn wie mod is en wie niet een goede oplossing is...

Trouwens; ik zit hier vrijwel dagelijks met Dsmarty in de kroeg. Als iedere mod een beetje op hem lijkt, vind ik inderdaad dat mods überhaupt geen mening mogen hebben ;) :P

[EDIT]
En nogmaals; ik hoop dat jullie begrijpen dat ik niet probeer te zeiken dat de mods hun werk niet goed zouden doen... ik vind jullie allemaal liev hoor O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 11 mei 2002 12:00 schreef Floppus het volgende:
Voorbeelden van partijdig modereren heb ik niet, en ik heb ook niet gezegd dat dat gebeurd. ik denk wel dat er mensen zijn die dénken dat het kán gebeuren.
1 woord: paranoia. Sommige mensen zoeken OVERAL iets achter.
Er mag dan wel zo veel mogelijk door één mod gemodereerd worden, er wordt wel door een heleboel min of meer mods gepost.
Dus? Dat zegt toch niks?
Ik denk dat de suggestie om in het TF onzichtbaar te laten zijn wie mod is en wie niet een goede oplossing is...
Waarom? Bijna iedereen kent de meeste mods wel. Vooral degenen waar ze altijd slotjes en banmailtjes van krijgen.
Trouwens; ik zit hier vrijwel dagelijks met Dsmarty in de kroeg. Als iedere mod een beetje op hem lijkt, vind ik inderdaad dat mods überhaupt geen mening mogen hebben ;) :P
Euhhh... :X :+

Maar serieus... NIEMAND in de dit land is volledig neutraal. In elk praatprogramma en debat zijn mensen met een bepaalde voorkeur. Is dat erg? Ik vind van niet. Zolang je maar op een serieuze manier een discussie kunt voeren.

Het probleem ligt niet bij de aanwezigheid van mods in TF, maar bij een paar users die niet met 'gezag' op het forum om kunnen gaan en daarom bij elk meningsverschil met een mod meteen helemaal flippen en menen te moeten aantonen dat een mod niet goed modereert omdat ie niet politiek neutraal is. Nou vraag ik je... moeten we dit soort onzin serieus gaan nemen?

Ik ben het niet van plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp jullie standpunt ook volkomen.
Iedereen wil zijn mening kunnen geven, en heeft daar natuurlijk ook recht op...

De discussie over Mods verheffen boven users enzo wil ik ook niet voeren. Hét verschil is dat een mod verantwoordelijkheden heeft, en de rechten en plichten die daarbij horen.

in mijn visie is dat in een meningen-forum het in goede banen leiden van een discussie, zonder zelf een standpunt in te nemen. Oftewel, de functie van discussieleider (mag ook met ij)

Andere mogelijkheid zou zijn in dit soort fora met een ander account posten, maar zoiets heb ik al eens geprobeerd op dsmarty-forum waar ik zelf modereer: het werkt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 11:23 schreef Floppus het volgende:
Op dit moment wordt er weer heftig over alles rond Pim gediscussieerd.
Inderdaad...
Als ik de topics zo lees, wordt er met name heftig gereageerd op de replies van moderators (geen idee waarom trouwens).
Vind ik juist niet. In grove lijnen vindt er nu een irrationele slag plaats tussen 'rechts'- en 'links'-denkenden, niet tussen modjes en anderen. Ik zie zelden iemand op modjes inhakken daar.
Het lijkt me gewoon beter als de "discussieleider" niet zelf meediscussieert...
Ik vind niet dat de modjes echt meediscussieren, eerder sturend aanwezig zijn. Van mij mag het allemaal wel wat harder en mogen de modjes aldaar van mij best veel meer de boel afkappen want tevaak wordt het op de spits gedreven waarna dweilen alles is wat rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Modder-eter, LOL leuk gevonden, maar het vat mijn taak idd samen. Ik ben discussieleider in TF en ik hou me volgens mij toch vrij afzijdig van de beladen discussies.

Er zijn idd mensen die denken dat ik 'rechts' mod, maar er zijn er ook die denken dat ik 'links' mod. Ik ben de enige full-time modderator daar, dus Lord Daemon mag van mij zoveel discussieren als ie zelf wil. Net als alle andere modjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MahRain
  • Laatst online: 06-10 12:51
Op zaterdag 11 mei 2002 15:00 schreef cutter het volgende:
Modder-eter, LOL leuk gevonden, maar het vat mijn taak idd samen. Ik ben discussieleider in TF en ik hou me volgens mij toch vrij afzijdig van de beladen discussies.
Er zou (in een toekomstige versie van topix) voor de mod's een knopje moeten zijn om aan te geven of ze iets posten als mod, of als user.

Ze zouden ook een berichtje waarin ze hun mening (en niet die als mod) verkondigen kunnen beginnen met [user mode] of zoiets... zou duidelijkheid scheppen, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 12:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 11 mei 2002 17:15 schreef Conquistador het volgende:

[..]

Er zou (in een toekomstige versie van topix) voor de mod's een knopje moeten zijn om aan te geven of ze iets posten als mod, of als user.

Ze zouden ook een berichtje waarin ze hun mening (en niet die als mod) verkondigen kunnen beginnen met [user mode] of zoiets... zou duidelijkheid scheppen, denk ik.
kleurtjes afschaffen zal al een beetje helpen denk ik :). Al zijn er dan mensen die het onduidelijk vinden en het is ook wel handig om je eigen naam terug te vinden.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 17:18 schreef JvS het volgende:

[..]

kleurtjes afschaffen zal al een beetje helpen denk ik :). Al zijn er dan mensen die het onduidelijk vinden en het is ook wel handig om je eigen naam terug te vinden.
mjah.... voor de modjes gewoon een kloon aanmaken...

en dan in het replay veldje voor hun een optie "mod kloon" "user kloon"

:P
Pagina: 1